PLAÇA
Tema | Nom | Descripció |
---|---|---|
REPTE 22 DIES EN 22 PEUS | A través de la comprensió oral descobrireu més conceptes cartogràfics utilitzats per a representar el món a través dels mapes. |
|
|
||
Observeu la fotografia que us adjuntem i els mapes plastificats que formen part de la proposta. Totes les imatges representen diferents visions del món al llarg de la història. Podeu també consultar al link de l’article geografia infinita d’on hem extret las imatges dels mapes que us presentem: https://www.geografiainfinita.com/2016/09/la-evolucion-de-la-cartografia-a-trav es-de-15-mapas/ |
||
VISUALITZA AQUEST VÍDEO |
||
JORNADA POÈTICA |
|
|
|
||
Clica al link per visualitzar el video de la sortida al MACBA |
||
CANTÀNIA 2024 | ||
A continuació teniu el document on hi ha l'explicació dels materials de Cantània. Per a fer el Barret heu d'avançar el vídeo fins el minut 18, ja que ja hem retallar els 2cm. Finalment per fer el forat i posar la goma, ho podreu fer a l'escola. |
||
LECTURA I TREBALL DE LA MEMÒRIA VISUAL | Aquest recurs online et servirà per adquirir fluïdesa en la lectura i per entrenar la teva memòria visual. Recorda que el treball de la memòria visual t'ajudarà a millorar també la teva escriptura. |
|
TALLER D'ESCRIPTURA | ||
Practica les síl·labes i els accents. |
||
Recorda escollir els aspectes ortogràfics que necessites reforçar. |
||
Clica i fes les activitats. |
||
ESTRATÈGIES CÀLCUL EFICIENT | Aquí tens el full compartit a l'aula amb les estratègies eficients treballades per desenvolupar el càlcul mental: Per poder aplicar les estratègies de càlcul mental més eficients hem estat reflexionant sobre les propietats dels nombres i les relacions entre ells. Per tal de millorar l’agilitat en aquest tipus de càlcul, a continuació tens un resum de les estratègies que pots consultar juntament amb el full de registre matemàtic que estem elaborant a classe, on tens per exemple els percentatges o com dividir o multiplicar per 0,5 o 0,25. Tens a més, un recull d’activitats per a què siguis conscient de com les apliques i que al llarg del curs anirem ampliant. SUMAR O RESTAR 9. T’IMAGINES QUE ÉS UN 10 (Ex: 38+9 → 38+10-1=47) (Ex: 71-9 → 71-10+1=62) SUMAR O RESTAR 11. T’IMAGINES QUE ÉS UN 10 (Ex: 38+11 → 38+10+1=49) (Ex: 78-11 → 78-10-1=67) SUMAR O RESTAR 12. T’IMAGINES QUE ÉS UN 10 (Ex: 38+12 → 38+10+2=50) (Ex: 78 -12 → 78 - 10 - 2 = MULTIPLICAR o DIVDIR PER NOMBRES SEGUITS DE ZEROFAS L’OPERACIÓ I LI AFEGEIXES O TREUS ELS ZEROS QUE HI HAGIN. (Ex: 497 x 10= 4970 / 897 x 100=89700 / 654x1000=654000) MULTIPLICAR PER 2 FES EL DOBLE 450 X 2 = 900 800 X 2 = 1600 730 X 2 = 1460 MULTIPLICAR PER 4 FES EL DOBLE DEL DOBLE 450 X 4 = 1800 800 X 4 = 3200 730 X 4 = 2920 |
|
Aqui trobaràs diferents activitats amb les que pots practicar les pràcticas productives treballades a l'aula. Per fer-les pots utilitzar les reflexions de càlcul realitzades. |
||
Un nombre és divisible entre 2 quan és nombre par o acabat en 0 |
||
PERCENTATGE, FRACCIÓ I DECIMAL | Practica extra online 1 i 2 |
|
Aquí trobaràs els diferents recursos que caldrà utilitzar als racons de MatesMans i d'altres d'ampliació per practicar i consolidar l'aprenentatge de percentatge, fracció i decimals. |
||
CAIXES D'INVESTIGACIÓ |