EINES PER APRENDRE
Aquí tens el full compartit a l'aula amb les estratègies eficients treballades per desenvolupar el càlcul mental:
Per poder aplicar les estratègies de càlcul mental més eficients hem estat reflexionant sobre les propietats dels nombres i les relacions entre ells.
Per tal de millorar l’agilitat en aquest tipus de càlcul, a continuació tens un resum de les estratègies que pots consultar juntament amb el full de registre matemàtic que estem elaborant a classe, on tens per exemple els percentatges o com dividir o multiplicar per 0,5 o 0,25.
Tens a més, un recull d’activitats per a què siguis conscient de com les apliques i que al llarg del curs anirem ampliant.
SUMAR O RESTAR 9.
T’IMAGINES QUE ÉS UN 10 (Ex: 38+9 → 38+10-1=47) (Ex: 71-9 → 71-10+1=62)
SUMAR O RESTAR 11.
T’IMAGINES QUE ÉS UN 10
(Ex: 38+11 → 38+10+1=49) (Ex: 78-11 → 78-10-1=67)
SUMAR O RESTAR 12.
T’IMAGINES QUE ÉS UN 10
(Ex: 38+12 → 38+10+2=50) (Ex: 78 -12 → 78 - 10 - 2 =
MULTIPLICAR o DIVDIR PER NOMBRES SEGUITS DE ZEROFAS L’OPERACIÓ I LI AFEGEIXES O TREUS ELS ZEROS QUE HI HAGIN.
(Ex: 497 x 10= 4970 / 897 x 100=89700 / 654x1000=654000)
MULTIPLICAR PER 2 FES EL DOBLE
450 X 2 = 900 800 X 2 = 1600 730 X 2 = 1460
MULTIPLICAR PER 4 FES EL DOBLE DEL DOBLE
450 X 4 = 1800 800 X 4 = 3200 730 X 4 = 2920