Característiques del centre
L'alumnatEl nostre alumnat és el centre de l’aprenentatge en els tallers multinivell organitzats per intel·ligències múltiples i internivells a l’ESO. |
|
---|---|
El treballFem treball cooperatiu amb l’alumnat en els projectes plurilingües de 8 hores a la setmana fonamentats en el mètode AICLE i ABP (aprenentatge basat en problemes). |
|
Vincle emocionalLes emocions i les motivacions treball de la resiliència i del vincle emocional entre tutor i alumnat a la tutoria. |
|
Personalització de l'aprenentatgeEn les diferències individuals personalitzem l’aprenentatge quant a capacitats, relacions interpersonals i intrapersonals, habilitats, interessos i motivacions. |
|
L'esforçPremiem l’esforç del treball diari a través del carnet per punts i les sortides premi trimestrals. |
|
L'avaluacióÉs una eina d’aprenentatge en l’ús de rúbriques com a eina d’avaluació, autoavaluació i coavaluació. |
|
Connectem coneixementsFem treball competencial en el treball globalitzat per a l’adquisició de competències bàsiques per a la vida: aprenentatge útil, significatiu i transferible. |
PERSONALITZACIÓ DE L’APRENENTATGE per...
Garantir la igualtat d’oportunitats de l’alumnat.
Reflexionar permanent per la millora.
Fomentar l’aprenentatge significatiu de l’alumnat.
PROJECTE EDUCATIU: saber, saber fer, saber estar i conviure.
|
EL PROFESSORAT (Habilitats i estratègies organitzatives) Ha de ser capaç de... |
L’ALUMNAT... quines experiències viu?
|
EINES, ESTRATÈGIES, ACTIVITATS
|
Personalització de l’aprenentatge en relació als interessos, habilitats , motivacions de l’alumnat i experiències intrapersonals. |
...promoure que hi hagi prou oferta d’IM (intel·ligències múltiples) en les tallers multinivell a ser possible que contempli els interessos de l’alumnat.
...programar activitats de treball cooperatiu.
...oferir diferents opcions a l’alumnat a l’hora de presentar un treball.
... oferir activitats diverses per treballar un contingut a partir d’un ventall ofert pel professorat. ... Acompanyar i orientar l’alumnat en la descoberta d’un mateix i en la seva orientació professional. ...Oferir diversitat d’activitats per interessos de l’alumnat. ................................................... |
...pot triar un taller internivells cada curs relacionat amb la IM que destaca.
... pot triar el rol a desenvolupar en un treball cooperatiu.
...pot triar un mitjà d’expressió a l’hora de realitzar una tasca. (Aprenentatge vivencial)
...Té l’oportunitat de participar en activitats de descoberta d’un mateix i de cara a la seva orientació professional. ... pot triar una activitat per assolir un contingut (diferents contextos d’aprenentatge). ................................................ |
Gust per la lectura Treball per projectes. Tallers multinivell Tastets d’ofici Itineraris Tastets de batxillerat . |
Personalització de l’aprenentatge en relació a les capacitats intel·lectuals. |
...Graduar el nivell de dificultat de les tasques de l’alumnat. ...Treballar del concret a l’abstracte i del proper al més llunyà. ...Oferir activitats d’ampliació i de reforç de continguts. ...Avaluar l’alumnat en funció de les seves capacitats i punt de partida. ....Utilitzar rúbriques i portafolis per graduar i comunicar els objectius competencials finals de l’alumnat. Adaptar la rúbrica en funció de les necessitats educatives de l’alumnat. ...Proporcionar estratègies d’aprenentatge diverses (visuals, auditives, ...) ...proporcionar i comunicar activitats i estratègies que facilitin la transferència del coneixement a la vida real. ....................................................... |
... pot fer les activitats en funció de les seves capacitats. ... pot relacionar els continguts més coneguts i propers amb els més llunyans i abstractes. ... reforça o amplia continguts en funció de les seves necessitats. ... usa rúbriques i portafolis per conèixer i saber on ha d’arribar sense que sigui una fita fora del seu abast. ... Tria activitats en funció de les seves capacitats d’aprenentatge. ... coneix i aplica els coneixements de l’escola a la vida real.
............................................... |
Treball per Projectes Rúbrica Portafolis |
Personalització de l’aprenentatge en relació a les habilitats socials i les relacions interpersonals. Personalització de l’aprenentatge en relació a la diversitat social i cultural. |
...Facilitar el desenvolupament d’activitats d’ensenyament-aprenentatge en agrupaments inclusius i heterogenis. ... Facilitar el desenvolupament d’activitats d’ensenyament-aprenentatge en grups cooperatius.
...Facilitar la creació de vincles afectius entre el professorat i alumnat. ....................................................
|
...pot triar una parella, el grup, no pot triar res a l’hora de fer equips de treball. ... Desenvolupa les capacitats de treballar en equip: empatia, respecte, col·laboració, responsabilitat, implicació i lideratge, malgrat les diferències entre els iguals. ... Té l’oportunitat d’expressar com se sent, com viu i com es realitza dins l’entorn escolar, familiar i personal. ... pot triar una activitat (projecte, exercici, tasca, lectura...) per expressa la seva sensibilitat social i cultural. |
Tallers multinivell Tutoria grupal Tutoria compartida Audi me
|