Errada al accedir a arxius enllaçats a dropbox

Errada al accedir a arxius enllaçats a dropbox

per Marc Serrano Martí -
Nombre de respostes: 7

Hola,

Tenim la majoria d'arxius emmagatzemats a dropbox (enllaçats, per no utilitzar massa espai). Des de fa unes 24 hores, quan s'accedeix a qualsevol dels arxius surt el següent missatge:

 

Error (403)

It seems you don't belong here! You should probably sign in. Check out ourHelp Center and forums for help, or head back to home.

 

És un missatge propi de DROPBOX. En el moment de fer la petició, fins i tot estic validat en una altra pestanya del navegador al compte. He comprovat i l'API està funcionant, amb estatus correcte. També les claus estan bé. En canvi, podem seguir lligant arxius, i veiem el contingut del DROPBOX quan afegim un arxiu.

Salutacions,

Marc Serrano

En resposta a Marc Serrano Martí

Re: Errada al accedir a arxius enllaçats a dropbox

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Marc,

ens pots passar l'enllaç a un dels cursos i documents on us apareix l'error? Us passa amb tots el 100% dels documents del dropbox?

Hem fet alguna prova i a nosaltres ens està funcionant correctament.

Fins ara,

Mônica

En resposta a Marc Serrano Martí

Re: Errada al accedir a arxius enllaçats a dropbox

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola de nou Marc,

sembla que el problema està relacionat amb el mateix Dropbox, els enllaços nous funcionen (per això ens ha funcionat la prova que hem fet) però els antics no. Sembla que Droopbox s'està encarregant de solucionar el problema. Ho expliquen en el seu bloc https://blog.dropbox.com/2014/05/web-vulnerability-affecting-shared-links/.

Esperem que ho puguin solucionar aviat, de moment, la solució seria refer aquests enllaços per poder accedir-hi de nou.

Fins ara,

Mònica

 

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Errada al accedir a arxius enllaçats a dropbox

per MARIA ANTONIA VARA CIFRE -

Jo...pues vaja feinada jo he estat super pesada amb el tema del espai i ara,,,
Els passadisos del Vila tenen fum!!!! 

En resposta a MARIA ANTONIA VARA CIFRE

Re: Errada al accedir a arxius enllaçats a dropbox

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Mar i Marc,

hem estat seguint les notícies del bloc de Dropbox i han creat una forma de "rehabilitar" els enllaços (https://www.dropbox.com/reenable_links). Segurament fent-ho, tornarà a funcionar correctament des del Moodle. Heu de tenir en compte, que fent això els enllaços tornen a ser vulnerables així que en cas que aquests documents tinguessin dades sensibles, no seria recomanable fer-ho i caldria refer els enllaços un a un.

Update [5/8/14] — We wanted to let you know that you now have the option to re-enable all your disabled links.

Please keep in mind that re-enabling these links will reintroduce the vulnerability. If you don’t want to re-enable all your links at once, you can create new ones by following these instructions.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Errada al accedir a arxius enllaçats a dropbox

per Marc Serrano Martí -

Hola Mònica,

Moltes gràcies pel link. He estat de sortida amb alumnes i no he pogut mirar-ho fins avui. Ho faig ara mateix. Si hi ha cap problema us avisaré.

Gràcies de nou,

Marc

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Errada al accedir a arxius enllaçats a dropbox

per MARIA ANTONIA VARA CIFRE -

´Mónica, m'ho he estat mirant i veig un petit problema que no se si és paranoia.

Mira, quan li he he obert l'enllaç que enviaves per solucionar el problema, des de el meu ordinador de casa, automàticament m'ha obert la imatge que aquí t'envio.
Ha trobat els arxius que tenia inactius... jo quina por que fa això.
Estas segura de que no estem obrint a "no se qui" tots els fitxers de l'ordinador?

Potser s'hauria de fer d'una manera més segura...com ho veis?
Alguns seminaris han fet un dropbox nomès per ells...altres ara diuen que no es fien del sistema.

Alguna idea per calmar al meu populi??

Fitxer adjunt Dropbox-Moolde.jpg
En resposta a MARIA ANTONIA VARA CIFRE

Re: Errada al accedir a arxius enllaçats a dropbox

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Mar,

el problema dels enllaços és que Dropbox els ha inhabilitat per problemes de seguretat, tal i com explica pot ser que gent sense l'enllaç hi pugui accedir.

La primera opció que proposa Dropbox és tornar a crear aquestes enllaços de nou, és a dir, en el cas del Moodle tornar a enllaçar-los un a un a tots els cursos. La segona opció (no recomanada per ells) és rehabilitar dits enllaços de nou, això vol dir que tornen a estar actius però mantenen la vulnerabilitat. La millor forma, doncs segurament és la segona primera d'elles, crear de nou els enllaços al Moodle. Tot i això, l'únic risc que diu Dropbox que hi ha en triar la primera segona, és que d'altres persones sense l'enllaç podrien accedir-hi. Pel que veig a la captura, els enllaços són a una presentació i a una carpeta, no sembla que hagi d'haver dades sensibles en ells.

En aquest cas, sou vosaltres els que trieu quina opció preferiu però, en cap cas, estareu obrint tots els fitxers del vostre ordinador a ningú, només els fitxes que es mostren a la captura.

Fins ara,

Mònica