Rol de professor editor a Moodle 2

Rol de professor editor a Moodle 2

per Alejandro Hernández -
Nombre de respostes: 3
Bon dia
He acabat de restaurar els 250 cursos de l'antic Moodle, ara intento donar rol de professor editor dels cursos a cada profe i tinc un parell de dubtes.

- Segons les instruccions, cal establir el mode d'inscripció a cada curs. Hi ha alguna forma de definir-ho globalment d'un sol cop per a tots els cursos? si no és així ho tindré que repetir 250 cops.


- Un cop definit el tipus d'inscripció, cal otorgar el rol de profe als usuaris. vaig a Administració del curs>usuaris>usuaris inscrits i s'obre una finestra de recerca bastant limitada, únicament ofereix un petit camp de "cerca". Ara únicament tinc 96 usuaris (els antics professors)...però quan comenci el curs arribarem fàcilment als 900 usuaris. Com puc realitzar una recerca per mail d'usuari, o per cognom, o qualsevol altre camp?

Gràcies
http://agora.xtec.cat/ies-cal-lipolis/moodle/
En resposta a Alejandro Hernández

Re: Rol de professor editor a Moodle 2

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Alejandro,

Bon dia
He acabat de restaurar els 250 cursos de l'antic Moodle, ara intento donar rol de professor editor dels cursos a cada profe i tinc un parell de dubtes.

- Segons les instruccions, cal establir el mode d'inscripció a cada curs. Hi ha alguna forma de definir-ho globalment d'un sol cop per a tots els cursos? si no és així ho tindré que repetir 250 cops.


En aquest cas has d'anar curs per curs per afegir el professor-editor, segurament hagués estat més fàcil fer aquest procés un cop restaurat el curs en comptes de fer-ho tots de cop al final.


- Un cop definit el tipus d'inscripció, cal otorgar el rol de profe als usuaris. vaig a Administració del curs>usuaris>usuaris inscrits i s'obre una finestra de recerca bastant limitada, únicament ofereix un petit camp de "cerca". Ara únicament tinc 96 usuaris (els antics professors)...però quan comenci el curs arribarem fàcilment als 900 usuaris. Com puc realitzar una recerca per mail d'usuari, o per cognom, o qualsevol altre camp?

En aquest cas la nostra recomanació és que en el cas del professorat, ho facis ara que tens pocs usuaris i la cerca és senzilla. Recorda que la inscripció als cursos la pots fer des de dos llocs diferents. Fes una ullada a la documentació sobre la migració on està tot explicat (http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/jtm2/bloc_3/apartat_1#inscripcio_d_alumnat_a_un_curs). El mètode 1 és el que tu comentes, en canvi, el mètode 2 és més semblant al que hi havia al Moodle 1.9 i segurament et serà més fàcil i ràpid.

En el cas de l'alumnat, la nostra recoomanació és que no els incriviu un a un si no que feu servir les cohorts. Podeu crear una cohort per cadascun dels cursos (1rESO, 2nESO...) i d'aquesta manera inscriure una cohort que inclogui tot l'alumnat en un sol clic. En cas d'afegir un alumne/a a una cohort aquest quedarà inscrit directament als cursos on estigui aquesta cohort.

Pots trobar tota la informació sobre les cohorts a l'enllaç següent del curs:
http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/jtm2/bloc_2/apartat_3

Fins ara,
Mònica


En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Rol de professor editor a Moodle 2

per Alejandro Hernández -
Mònica
Gràcies pels aclariments, ara tinc un altre dubte.
La dinàmica de funcionament al nostre centre és que cada alumne es matricula ell mateix als cursos, això suposa que he de configurar cada curs com a "Autoinscripció" (amb rol predefinit d'alumne).

Per altra banda, si vull definir el rol de professor-editor de forma manual, he d'afegir un segon sistema d'inscripció "manual"....també a cada curs.

Així doncs, conviuen els dos sistemes. És correcte?

Si és correcte, jo us recomanaria que això es poguès realitzar de forma general per a tot el lloc, sense anar curs per curs. Estareu amb mi que és una burrada de feina per als centres amb tants cursos com el nostre.

Fins ara
En resposta a Alejandro Hernández

Re: Rol de professor editor a Moodle 2

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Alejandro,
és correcte tal i com ho expliques, inscripcions manuals per inscriure al professorat editor i autoinscripció perquè l'alumnat es pugui inscriure.

Prenem nota del suggeriment però veig difícil poder-ho solucionar.

Fins ara,
Mònica