Migració Moodle 2

Migració Moodle 2

per ROBERTO ENRIQUE FERNANDEZ HERNANDEZ -
Nombre de respostes: 7
Bon dia,

Sóc el coordinador informàtic del meu centre i professor d'EOI i justament el dia de la sessió tècnica (3 de juny a la tarda) estem tot el claustre examinant de Certificat de Nivell Intermedi, per tant, em serà impossible assistir a la sessió.

La meva pregunta és: em podríeu enviar algun manual o instrucions amb els passos que he de seguir per fer aquesta migració?

Gràcies.

Robert
En resposta a ROBERTO ENRIQUE FERNANDEZ HERNANDEZ

Re: Migració Moodle 2

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Robert,
un cop s'hagi fet la sessió tècnica el teu Servei Educatiu et podrà facilitar la documentació per fer la migració.

Per altra banda, la nostra recomanació és que et posis en contacte amb ells per tal de poder assistir a alguna altra sessió tècnica de les que es fan per tot el territori, és molt recomanable que aneu a aquesta sessió on se us explicarà pas a pas com fer aquesta migració al Moodle 2.

Fins ara,
Mònica
En resposta a ROBERTO ENRIQUE FERNANDEZ HERNANDEZ

Re: Migració Moodle 2

per JOSE MARIA MORENO CALVO -
A mi m'ha funcionat bé la importació de cursos i usuaris, però m'he trobat amb altres problemes fonamentals:

1. Com es donen d'alta els nous usuaris a través del mètode de correu electrònic?
A la pàgina de login del 2.0 no és possible crear nous comptes d'usuari, en canvi, a l'anterior 1.9 sí és possible, com a totes les versions anteriors del moodle, des de la banda dreta del login.

i

2. Com s'assginen els rols de professor als cursos 1.9 un cop importats? En el 2.0 tampoc apareix a simple vista el menú de "Rols" o "Funcions".

En la importació de cursos els profes no han estat assignat als cursos, és a dir, cal que els posi ara manualment i no sé com fer-ho.

A veure si algú sap com fer-ho.

Gràcies!
En resposta a JOSE MARIA MORENO CALVO

Re: Migració Moodle 2

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Josep M.

En primer lloc, no se si has assistit ja a la Sessió Tècnica sobre la migració, en cas que no ho hagis fet és preferible esperar a fer aquesta formació abans de començar amb el procés ja que molts dels dubtes es podran sol·lucionar durant la sessió.

Respecte als dubtes que tens:

1. Com es donen d'alta els nous usuaris a través del mètode de correu electrònic?
A la pàgina de login del 2.0 no és possible crear nous comptes d'usuari, en canvi, a l'anterior 1.9 sí és possible, com a totes les versions anteriors del moodle, des de la banda dreta del login.

La gesitó de l'autenticació ha canviat de lloc al Moodle2 ara la pots trobar anant a Configuració | Administració del lloc | Connectors | Gestió de l'autenticació. Un cop allà has de fer clic a l'ullet de Autenticació basada en el correu electrònic. Un cop marcada aquesta opció, dins la mateixa pàgina has d'anar al Paràmetres comuns i on diu Autoregistre registreauth seleccionar del desplegable l'opció Autenticació basada en correu electrònic. Un cop fet això, t'apareixerà l'opció a la pàgina del login.

Tingues en compte que aquest tipus d'autenticació comporta certs riscos tal i com s'explica en marcar aquesta opció:
Si seleccioneu un connector d'autenticació, per exemple l'autoregistre basat en correu electrònic, usuaris potencials es podran inscriure i crear comptes. Això fa possible que s'enviï brossa a fòrums, blogs, etc. Per evitar aquest perill, inhabiliteu l'autoregistre o limiteu-lo mitjançant el paràmetre Dominis de correu permesos

2. Com s'assignen els rols de professor als cursos 1.9 un cop importats? En el 2.0 tampoc apareix a simple vista el menú de "Rols" o "Funcions".

En la importació de cursos els profes no han estat assignat als cursos, és a dir, cal que els posi ara manualment i no sé com fer-ho.

Un cop feta la importació d'un curs al Moodle2 el primer que s'ha de fer és afegir un mètode d'inscripció (per exemple inscripcions manuals), per fer-ho cal anar a Configuració | Administració del curs | Usuaris | Mètodes d'inscripció. Cal tenir en compte que quan s'importen els cursos amb l'Eina d'importació no hi ha cap mètode d'inscripció definit.

Un cop tens el mètode d'inscripció definit cal anar a Configuració | Administració del curs | Usuaris | Usuaris inscrits i fer clic a Inscriviu usuaris. Aquí s'ha de seleccionar el rol amb el que es vol inscriure a l'usuari/ària del desplegable, cercar aquest usuari/ària i finalment fer clic al botó Inscriu que apareix a la dreta de cadascun dels usuaris.

Fins ara,
Mònica





En resposta a MONICA GRAU PRIETO

alta usuaris nous

per Natalia Arques Carbonell -
Sobre el problema 1 que esteu parlant i la resposta:
La gesitó de l'autenticació ha canviat de lloc al Moodle2 ara la pots trobar anant a Configuració | Administració del lloc | Connectors | Gestió de l'autenticació. Un cop allà has de fer clic a l'ullet de Autenticació basada en el correu electrònic
Fins aquí bé, però enlloc trobo el que vé ara:
Un cop marcada aquesta opció, dins la mateixa pàgina has d'anar al Paràmetres comuns i on diu Autoregistre registreauthseleccionar del desplegable l'opció Autenticació basada en correu electrònic. Un cop fet això, t'apareixerà l'opció a la pàgina del login.
i, és clar, no m'apareix l'opció de donar-se d'alta a la pàgina del login....

Em podeu ajudar? Gràcies  per endavant
En resposta a Natalia Arques Carbonell

Re: alta usuaris nous

per ANTONI GINARD LLADO -
Hola Natalia,

Els paràmetres comuns els trobaràs a Configuració | Administració del lloc | Connectors | Autenticació | Gestió de l'autenticació, davall la taula que mostra tots els connectors d'autenticació. Et poso l'URL d'accés directe (t'hauràs de validar):

http://agora.educat1x1.cat/iesllagostera/moodle/admin/settings.php?section=manageauths

Recorda que el paràmetre apareix davall la taula, així que has de baixar un bon tros de pàgina amb la barra de desplaçament vertical.


Salutacions,

Toni Ginard
Equip Àgora