Tall en l'enviament de missatges

Tall en l'enviament de missatges

per Administrador ESCOLA Puigberenguer -
Nombre de respostes: 1
Hola,
Som l'escola Puigberenguer de Manresa:

Fem servir una aula de moodle coma servei per enviar notes a les families i fem servir els grups per classificar els destinataris per grups de families.

Darrerament, ens trobem que hi ha dies en que els missatges no arriben a totes les families, sobretot quan l'enviament es fa efectiu pel vespre a través de l'execució automàtica del CRON.

Aquesta disfunció està essent un problema ja que ara no sabem mai quan un missatge ha arribat als destinataris o no. 

Es pot consultar el registre d'enviaments per validar si s'ha enviat o no?
A què es degut aquest tall i com podem evitar-ho?
Moltes gràcies,

Ferran Carrascosa
Administrador moodle CEIP Puigberenguer
En resposta a Administrador ESCOLA Puigberenguer

Re: Tall en l'enviament de missatges

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Ferran!

Com segurament sabeu, Moodle és un entorn d'aprenentatge i, per tant, no s'hauria d'utilitzar com a sistema de comunicació amb les famílies. És important que tingueu en compte que, a més dels problemes que es poden produir amb l'enviament de missatges (ja que l'entorn està pensat perquè els usuaris hi entrin cada dia i, per tant, el sistema d'avisos mitjançant el correu electrònic és una funcionalitat extra i ningú pot garantir que els missatges arribaran a tots els destinataris), poden haver altres factors, com ara els bloquejos dels servidors de correus externs o la configuració del perfil dels usuaris, que també poden fer que aquests missatges no arribin a bon port.

Per aquest motiu, la nostra recomanació és que busqueu una alternativa al sistema d'avisos amb les famílies, com ara els grups de Google. Trobareu més informació a aquesta pàgina d'Ajuda de la XTEC.

Una abraçada i fins aviat!
Sara

P.D.: No és possible consultar la llista de missatges que s'envien diàriament des de cada espai Moodle Trist . Tot i així, els motius pels quals els usuaris no reben els missatges poden ser diversos: que el servidor de correu extern dels usuaris bloquegi els missatges, que els usuaris no hagin entrat mai a la plataforma, que tinguin configurat que l'adreça de correu no està habilitada...