Hola Salvador,
El fet de que el Moodle es carregui o no, no depén de quin navegador utilitzis, sinó del servidor i, de vegades, també de la connexió. Si el servidor t'envia la pàgina i el teu ordinador la rep, en veuràs el contingut. Pot haver-hi diferències estètiques o que no es carregui contingut incrustat en cas de que et falti algun connector (plugin). La matisació que feia es deu a que, si no s'esborren les galetes d'Àgora (sigui reiniciant el navegador o esborrant-les explícitament) i es dóna la circumstància (poc habitual) de que el servidor web tingui algun problema, pot donar la sensació de que Àgora no funciona o de que el navegador no va bé.
L'elecció de navegador no deixa de ser una qüestió de gustos. Jo utilitzo el Firefox perquè, gràcies als complements, és el que millor s'ajusta a les meves necessitats. També tinc el Chrome, però no l'Explorer perquè jo treballo només amb la Linkat i no hi ha versió per a Linux.
Sobre el que comentes del phobos, has de tenir present que és un servei que no s'actualitzarà ni es millorarà. Aquest any, gràcies a que molts centres s'han passat a Àgora, el servidor ha funcionat raonablement bé, però si hi ha alguna incidència la seva resolució no tindrà prioritat. No hi ha servei de guàrdia per al phobos. Si el divendres al vespre té algun problema, no es resoldrà fins al proper dia laborable.
Alguns centres es troben molt còmodes accedint directament a la base de dades i als fitxers, però per molts altres això és més un problema que un avantatge. El Departament ha d'oferir serveis d'aplicacions finals (Moodle, Intraweb, blocs), no serveis PHP i MySQL a on calguin coneixements tècnics avançats per poder fer alguna cosa. A més, a nivell de suport i de recursos de servidor, phobos és totalment insostenible. La experiència ens ha mostrat que si els usuaris poden fer el que vulguin en els fitxers i a la base de dades apareixen nombrosos problemes inesperats i imprevisibles, difícils de resoldre i que, a més, poden afectar a tots els usuaris i comprometre la seguretat.
Ara fa un parell d'anys, a phobos hi va haver una infecció massiva de malware degut a la presència de nombrosos Moodles sense actualitzar, que varen ser hackejats. El servei no pot dependre de que un usuari/ària sigui responsable i tingui actualitzada la seva aplicació web. L'experiència demostra que són molt pocs els que prenen consciència de la importància de la seguretat i, en un entorn com phobos, això és un problema molt greu.
Àgora és l'única opció de futur que el Departament contempla pel que fa a Moodle i web de centre. Treballem per millorar-lo i, sobre tot, assegurar-ne el correcte funcionament. La resta d'opcions són possibles, però el centre que les triï s'haurà de fer càrrec de tot: manteniment del servidor (si és al centre), actualització de les aplicacions, resolució d'incidències, còpies de seguretat, suport als usuaris, ...
Per això sempre recomanem Àgora. Som conscients de que els usuaris demaneu més i per a això treballem amb els recursos que tenim, que són limitats. No oblidem que a Àgora hi ha 1.500 Moodles i 1.200 intranets, i seguim creixent. Amb el model de phobos, això no hauria estat mai possible.
Salutacions,
Toni