Pèrdua de drets de l'usuari admin

Pèrdua de drets de l'usuari admin

per JOSE RAMON PLANAS GARCIA -
Nombre de respostes: 5
Hola,

en restaurar un curs al moodle del meu centre es va generar un error i, ara l'usuari admin ha perdut els privilegis d'administrador i és un estudiant més.

Com es pot solucionar?

El meu moodle està a: http://agora.educat1x1.cat/col-stjosep-obrer/moodle/


En resposta a JOSE RAMON PLANAS GARCIA

Re: Pèrdua de drets de l'usuari admin

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola José Ramon,
em podries dir quin dels cursos va ser el que vas restaurar?
He estat mirant els rol rol d'administrador del vostre moodle i en principi tot està correcte i els permisos que té són els estàndards.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Pèrdua de drets de l'usuari admin

per JOSE RAMON PLANAS GARCIA -
vaig intentar tornar a restaurar el curs de ciències naturals de primer d'ESO però amb les dades dels usuaris. Es va penjar i ara si vaig al Moodle veig que hi ha tres cursos, si em valido com admin només em queda el curs de primer d'ESO i si entro al curs no em surt activar edició ni les opcions per administrar el curs, estic com alumne.




En resposta a JOSE RAMON PLANAS GARCIA

Re: Pèrdua de drets de l'usuari admin

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Jose Ramon!

Hem estat revisant el vostre espai Moodle d'Àgora i hem detectat el següent:
  • El vostre espai només disposa de dos usuaris administradors: "Administrador/a Sant Josep Obrer" i "Administrador/a XTEC". 
  • El primer ("Administrador/a Sant Josep Obrer") fa més de 15 dies que no entra. A més, hem vist que havíeu modificat el nom d'usuari d'admin a admin2. Per aquest motiu, l'hem modificat per tal que torni a ser l'usuari/ària admin.
  • Hem modificat el nom d'usuari de "Josep Ramón Planas García" per jplanas. Aquest usuari, que fins ara tenia admin (opció gens recomanable) no apareix a la llista d'usuaris administradors del lloc. Aquest és el motiu pel qual quan accediu amb ell al curs de ciències naturals no us surt l'opció d'activar edició (està donat d'alta com alumne d'aquest curs).
  • En accedir amb un usuari administradors, algunes opcions apareixen amagades. Ara bé, si accediu directament al URL "http://agora.educat1x1.cat/col-stjosep-obrer/moodle/admin/" amb un usuari/ària admistrador (admin en el vostre cas, amb la contrasenya que tenia l'usuari "Administrador/a Sant Josep Obrer") sí que podreu accedir als diferents apartats d'administració. Això ens fa sospitar que heu activat alguna opció de configuració que no hem detectat i/o modificat algun dels permisos per defecte del Moodle. Teniu present haver fet algun canvi més, a part de la restauració del curs que ens comentàveu? Pot ser que aquest curs l'hagueu restaurat, a més de com a curs nou, com a curs existent al curs de la primera plana? 
Per cert, si heu perdut la contrasenya de l'usuari admin us recomanem que us poseu en contacte amb el SAU i/o ens aviseu per reiniciciar-la i enviar la nova al correu del centre.

Una abraçada i fins ara!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Pèrdua de drets de l'usuari admin

per JOSE RAMON PLANAS GARCIA -
  • El vostre espai només disposa de dos usuaris administradors: "Administrador/a Sant Josep Obrer" i "Administrador/a XTEC".
  • correcte
  • El primer ("Administrador/a Sant Josep Obrer") fa més de 15 dies que no entra. A més, hem vist que havíeu modificat el nom d'usuari d'admin a admin2. Per aquest motiu, l'hem modificat per tal que torni a ser l'usuari/ària admin.
  • No podia entrar perquè ignorava el canvi de nom. Sembla que el canvi el va fer el moodle en afegir l'usuari admin del curs que vaig restaurar. Gràcies per recuperar l'usuari admin.
  • Hem modificat el nom d'usuari de "Josep Ramón Planas García" per jplanas. Aquest usuari, que fins ara tenia admin (opció gens recomanable) no apareix a la llista d'usuaris administradors del lloc. Aquest és el motiu pel qual quan accediu amb ell al curs de ciències naturals no us surt l'opció d'activar edició (està donat d'alta com alumne d'aquest curs).
  • Crec que aquest és l'usuari admin del curs que vaig restaurar. No tinc clar si et refereixes a que no és recomanable tenir un únic compte per accedir als cursos o que el nom de l'usuari admin sigui admin.
  • En accedir amb un usuari administradors, algunes opcions apareixen amagades. Ara bé, si accediu directament al URL "http://agora.educat1x1.cat/col-stjosep-obrer/moodle/admin/" amb un usuari/ària admistrador (admin en el vostre cas, amb la contrasenya que tenia l'usuari "Administrador/a Sant Josep Obrer") sí que podreu accedir als diferents apartats d'administració. Això ens fa sospitar que heu activat alguna opció de configuració que no hem detectat i/o modificat algun dels permisos per defecte del Moodle. Teniu present haver fet algun canvi més, a part de la restauració del curs que ens comentàveu? Pot ser que aquest curs l'hagueu restaurat, a més de com a curs nou, com a curs existent al curs de la primera plana?
  • No he activat res especial. Estic preparant el trasllat d'alguns curs de la web externa del centre a Àgora, però encara no fem servir els cursos.
  • Vaig intentar restaurar el curs de ciències naturals amb alumnes i em donava error per un usuari que ja hi era al moodle destí. Llavors vaig restaurar el curs sense dades dels alumnes i no em va donar cap problema. Finalment vaig eliminar d'Àgora els alumnes que ja hi eren al curs que volia traslladar i després vaig tornar a restaurar el curs a sobre del curs sense alumnes. (Aquí va petar)
  • En la meva opinió des de que es va afegir el camp de seguretat (secret) que lliga l'usuari amb el moodle en que s'ha donat d'alta i des de que s'impedeix recuperar un usuari a sobre d'un altre amb el mateix nom, si no és que coincideixen totes les dades, la recuperació de cursos amb dades s'està convertint en un malson.
En resposta a JOSE RAMON PLANAS GARCIA

Re: Pèrdua de drets de l'usuari admin

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola José Ramon!

Ens alegra que els canvis que vam fer us hagin servit!

En relació als dubtes que planteges:
Crec que aquest és l'usuari admin del curs que vaig restaurar. No tinc clar si et refereixes a que no és recomanable tenir un únic compte per accedir als cursos o que el nom de l'usuari admin sigui admin. 
El més recomanable és que tingueu un usuari/ària admin genèric, que sigui el que feu servir per administrar l'espai i, després, cadascú/una de vosaltres, un usuari/ària personal (en el teu cas, jplanas) amb accés com a professorat editor dels cursos que impartiu (és a dir, que no siguin Administradors).

La migració de cursos amb dades d'usuari/ària, tal i com comentes, dóna molts problemes si les dades no coincideixen al 100% (i, fins i tot, quan tot està igual també apareix algun error). 

Si us podem ajudar amb alguna cosa més ja ens direu!

Una abraçada i fins aviat!
Sara