Extensió Àbum no funciona correctament?

Extensió Àbum no funciona correctament?

per XAVIER IDIARTE BALADA -
Nombre de respostes: 8

Hola, estic utilitzant l'extensió de Chrome "Àlbum" que va crear el Francesc Busquets però fa uns dies que no mostra les imatges, hi ha una rodeta que es queda donant voltes...Ho faig com sempre però no va. Si ho faig amb la sessió iniciada del drive on guardo les fotos si que funciona però quan ho provo des d'un altre ordinador no...Em podeu ajudar? Moltes gràcies!! Adjunto enllaç

https://agora.xtec.cat/ceiprosasensat-reus/general/families-lectores-a-la-classe-dels-dracs/


En resposta a XAVIER IDIARTE BALADA

Re: Extensió Àbum no funciona correctament?

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Xavier,
l'àlbum de fotos és públic? SI poses l'enllaç a les fotos en una finestra privada, es veuen? En cas que no siguin públiques seria normal el comportament que descrius.

Hem provat a fer un Àlbum amb fotos públiques i ens ha funcionat correctament.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Extensió Àbum no funciona correctament?

per XAVIER IDIARTE BALADA -
Si si, el tinc amb públic. Ho he comprovat vàries vegades i no entec que pot passar...
Fitxer adjunt Screenshot.png
En resposta a XAVIER IDIARTE BALADA

Re: Extensió Àbum no funciona correctament?

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Xavier,
ens pots passar l'enllaç a l'àlbum de Google Fotos per provar? Si no vols posar-lo aquí pots enviar-nos-el a agora@xtec.cat.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Extensió Àbum no funciona correctament?

per XAVIER IDIARTE BALADA -
Aquest enllaç és a l'àlbum de fotos de l'article que he enviat abans



I aquest enllaç correspon a la pàgina del nodes amb l'àlbum:



al Nodes l'àlbum es queda així: adjunto captura
Fitxer adjunt 2023-03-31_125500.jpg
En resposta a XAVIER IDIARTE BALADA

Re: Extensió Àbum no funciona correctament?

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Xavier,
Sembla que des del Drive no funciona, jo sempre ho he fet amb Google Photos o Flickr. Us havia funcionat abans des del Drive?

Jo us recomanaria que poseu les fotos a Google Fotos i des d'allà feu l'Àlbum, en aquest cas sempre funciona.

Fins ara,
Mònica
En resposta a XAVIER IDIARTE BALADA

Re: Extensió Àbum no funciona correctament?

per FRANCESC BUSQUETS BURGUERA -

Hola Xavier,

Si accedeixo a la pàgina des d'un navegador web on tingui iniciada qualsevol sessió de Google (sigui Gmail, XTEC o el compte d'un centre educatiu) les fotos es veuen correctament. En canvi, si ho faig des d'una finestra en mode d'incògnit, on no hi ha cap sessió de Google oberta, no em deixa accedir a les imatges.

No és un problema del codi generat per l'extensió Àlbum, sinó de les condicions que imposa Google per accedir a les imatges.

Per exemple, intentem veure aquesta foto:

https://lh3.google.com/u/4/d/19-_GTLSmpL5gQzGcxgl8bPXMjUZVGaWy=w300-h285-p-k-nu-iv1

Si fas clic a l'enllaç des d'un navegador web on tinguis iniciada qualsevol sessió de Google (sigui Gmail o altres), es mostrarà la imatge sense problemes.

En canvi, si ho fas des d'un navegador on no hagis iniciat sessió a cap servei de Google (per exemple, en una finestra en "mode incògnit"), veuràs que et redirigeix a una pàgina on et demanen que et validis.

Haurem d'investigar en quin moment Google ha decidit no permetre l'accés d'usuaris anònims als recursos que en principi haurien de ser de lliure accés. Com que és una empresa privada, fa i desfà amb les condicions d'ús quan li sembla bé.

De moment, l'única solució que se m'acut és demanar als visitants que iniciïn sessió amb qualsevol adreça de Gmail.