NOTIFICACIONS

NOTIFICACIONS

per RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO -
Nombre de respostes: 14

Bon dia, sé que hi ha d'altres fils amb aquest tema, però no acabo de veure quina seria la solució pel meu problema. El cas és que vull que el "Moodle" enviï un correu electrònic cada vegada que es faci una retroalimentació d'alguna tasca entregada, o es posi una qualificació d'aquesta tasca. Hi ha una opció de notificar als estudiants en la pròpia tramesa, però tot i que la marco, en un alumne que m'he fet com a prova no m'arriba cap mail.


I d'altra banda, suposo que hi ha alguna manera de poder fer que aquestes notificacions s'enviïn de manera general, però en el tauler d'administració del lloc no acabo de veure on es pot configurar. De fet quan m'he anat a l'apartat d'administració del lloc m'he trobat amb aquest missatge que no sé si té alguna cosa a veure. Adjunto captura de pantalla:



A veure si em podrieu donar una mà amb tot plegat. Us deixo URL del lloc web per si ho necessiteu:

https://educaciodigital.cat/escolalapalmera/moodle/

En resposta a RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO

Re: NOTIFICACIONS

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Rafael,
si marques l'opció s'hauria d'enviar la notificació, l'altra cosa a tenir en compte és la configuració d'aquest alumne a les notificacions. Si ens passes l'enllaç a aquesta tasca revisem perquè no s'ha enviat.

Als paràmetres de la tasca (dins Notificacions) pots també decidir si la notificació està activada o no per defecte.



Pel que fa al cron, depenent de l'ús del Moodle s'executa més sovint o menys, ho pots trobar explicat a la PMF Què són els crons d'Àgora i cada quan s'executen?

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: NOTIFICACIONS

per RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO -

Perdona per haver trigat tant de temps a contestar. 

Quan em demaneu l'enllaç a la tasca us refereiu a la URL de la pàgina? És que no m'acabo d'aclarir amb el tema de passar enllaços només de tasques. No sé si hi ha alguna opció de compartició només d'una tasca. En qualsevol cas us envio URL de la tasca a veure que podeu esbrinar. 

URL: https://educaciodigital.cat/escolalapalmera/moodle/mod/assign/view.php?id=31


Per si no us en sortiu la tasca és el repte 1 del mòdul 1 del curs: "Explora amb la Micro:bit" --> IN_0170_017_1.0


Respecte a les notificacions dels alumnes. Entenc que voleu dir que si els alumnes no tenen activades les notificacions encara que des del moodle si que les enviem no les rebran igualment?


Gràcies

En resposta a RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO

Re: NOTIFICACIONS

per RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO -

M'he ficat en les preferències de notificacions del moodle per a un alumne de prova que vaig crear, en principi si tots els alumnes tenen la mateixa configuració per defecte entenc que tots haurien de rebre les notificacions de les retroalimentacions i les qualificacions per defecte oi? Adjunto captura de pantalla...


En resposta a RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO

Re: NOTIFICACIONS

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Rafael,
l'enllaç que has enviat és exactament el que et demanava, així que perfecte!
Tal com està tot configurat, els missatges s'han d'enviar. Si no és així, envia'ns per correu electrònic a agora@xtec.cat el cas concret d'un alumne/a que no l'hagi rebut i mirem de revisar-ho.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: NOTIFICACIONS

per RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO -
Hola Mònica perdona que no t'hagi contestat abans, he estat molt enfeinat. Tal i com em vas dir en el seu moment he posat correu electrònic a agora@xtec.cat amb el correu electrònic d'un alumne en el qual no li arriben les notificacions quan li faig una qualificació: aprova3r@palm.cat.
És un alumne que vaig fer de prova per anar veient si funcionava tot correctament. Avui li he qualificat el repte número 1 del curs però no li ha arribat res.

També t'ho comparteixo per aquí d'acord?
Salutacions
En resposta a RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO

Re: NOTIFICACIONS

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Rafael,
crec que el problema és que estàs avaluant amb un usuari que no és professor del curs. Prova a inscriure't com a professorat i avaluar-lo de nou, hauria d'arribar la notificació. Seria interessant per fer la prova que tant tu com l'alumne estigueu al mateix grup.
Malauradament no es pot fer seguiment dels missatges enviats, si no és això, haurem de fer més proves.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: NOTIFICACIONS

per RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO -
Unes hores més tard ( l'alumne si que ha rebut el mail ) Jo he fet la qualificació al migdia i a les dues de la matinada li ha arribat el mail amb la qualificació. Tot i així m'he inscrit al curs com a professor.
Existeix la possibilitat d'escurçar el temps que passa entre que se li fa la qualificació i que rep el mail avisant-lo?

Moltes gràcies com sempre Mònica.
En resposta a RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO

Re: NOTIFICACIONS

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Rafael,

això ja seria correcte, si ets professor del curs s'envia la notificació. Tingues en compte que no és recomanable fer servir l'usuari "admin" per a la tasca docent, és millor que aquest usuari el facis servir només per a gestionar el Moodle i després que en tinguis un altre de personal que sigui professor dels cursos.

Dit això, cal tenir també en compte que els missatges/notificacions s'envien quan s'executa el cron, depenent de l'activitat del centre s'executa més o menys sovint. En el vostre cas, en no tenir molta activitat segurament s'està executant 3 cops al dia. Pots trobar més informació dels crons a la PMF Què són els crons d'Àgora i cada quan s'executen?

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: NOTIFICACIONS

per RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO -
Bon dia Mònica

Si ara em faig professor del curs amb un altre usuari els alumnes perdran totes les qualificacions del curs que ja els he fet com a admin?

Gràcies
En resposta a RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO

Re: NOTIFICACIONS

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Rafael,
Jo afegiria aquest usuari nou, però no treuria l'altre. De tota manera, no es perdria res, no has de patir.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: NOTIFICACIONS

per RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO -
Bon dia Mònica

Segueixo "a la grenya" amb el tema de les notificacions.

2a part: Quan jo com a professor faig una qualificació i un comentari de retroalimentació a un alumne i aquest edita l'entrega perquè hi havia errades...a mi com a professor no m'arriba cap notificació de que ha editat l'entrega i l'he de tornar a qualificar?
( Em facilitaria bastant la feina no haver d'anant revisant jo si tinc noves entregues...m'entens? )

Moltes gràcies
En resposta a RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO

Re: NOTIFICACIONS

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Rafael,
si edites la tasca, a l'apartat Notificacions trobaràs un paràmetre per tal que es notifiquin les trameses a qui les qualifica.


Això sí, has de tenir el rol professorat dins del curs per rebre aquesta notificació. En aquest cas, cal que estiguis també a tots els grups que has d'avaluar.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: NOTIFICACIONS

per RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO -
Ja ho veig, però llavors s'ha de modificar el paràmetre tasca per tasca? No hi ha alguna manera de modificar el parametre per totes les tasques del curs?

Gràcies Mònica
En resposta a RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO

Re: NOTIFICACIONS

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Rafael,
per a tasques ja creades has d'anar una a una per canviar-ho. Per a tasques noves, pots modificat la configuració general de les tasques. Has d'accedir amb l'usuari "admin" i anar a Administració del lloc | Connectors | Mòduls d'activitat | Tasca | Paràmetres de la tasca. Allà trobaràs aquest paràmetre i d'altres genèrics de les tasques.

Fins ara,
Mònica