Problemes amb autenticacio OAuth, compte pendent de confirmar el mail

Problemes amb autenticacio OAuth, compte pendent de confirmar el mail

per LAIA ISERN TORRENT -
Nombre de respostes: 7
Alguns alumnes m'avisen que no poden accedir al moodle (https://educaciodigital.cat/iesrafaelcampalans/moodle/), tenim autenticació amb OAuth2. Els avisa que han de confirmar el mail, però el mail no els arriba. El problema és que jo no estic a l'institut i no ho puc revisar amb ells.

Els usuaris que fallen són mgarcia.sec, skaur2.sec, xsidera.sec i aboussouf.sec em podeu ajudar?






En resposta a LAIA ISERN TORRENT

Re: Problemes amb autenticacio OAuth, compte pendent de confirmar el mail

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Laia,
hem revisat els usuaris i són correctes al Moodle, no estan pendents de confirmació, de fet no hi ha cap usuari pendent de confirmació. Mirant els registres veiem que estan intentant accedir amb un usuari local del Moodle i no amb OAuth2, caldria que els diguis que entrin fent clic a "Google Gsuite Campalans".


Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Problemes amb autenticacio OAuth, compte pendent de confirmar el mail

per LAIA ISERN TORRENT -
Mònica, el problema segueix i no és només amb aquests usuaris que et comento, n'hi ha varis i de diferents grups. Aquesta tarda tenia classe amb 30 alumnes i a 1 li fallava. Li he posat autenticació manual i li ha funcionat.

Ni canviant d'ordinador ni de navegador li funcionava, quan clicava a Google Gsuite Campalans el redirigia a la mateixa pàgina de login amb les dades de la part esquerra (usuari i cintrasenya) omplertes i el missatge de mail pendent.

Alguna idea? La majoria funcionen, però a tots els grups o quasi tots tenen algú que li falla...
En resposta a LAIA ISERN TORRENT

Re: Problemes amb autenticacio OAuth, compte pendent de confirmar el mail

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Laia,

en aquests casos pots provar a fer el següent:

  1. Canviar a manual l'usuari que falla
  2. Que accedeixi al seu compte i vagi a (fent clic a la seva foto) Preferències | Inici de sessió enllaçats

  3. Si hi té res que ho elimini i afegeixi un inici de sessió nou, cal anar amb compte que no estigui autenticat amb algun altre compte de Google que no sigui el del centre
  4. Que l'usuari tanqui la sessió
  5. Tu com administradora li canvies de nou el tipus d'autenticació a OAuth
  6. Que provi d'accedir aquest cop via Google.
Ja ens confirmaràs si fent aquestes passes us funciona, sinó l'opció hauria de ser eliminar l'usuari i crear-lo de nou.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Problemes amb autenticacio OAuth, compte pendent de confirmar el mail

per LAIA ISERN TORRENT -
Moltes gràcies, així sí que funciona! Així ho farem amb tots els alumnes que tenen problemes.
En resposta a LAIA ISERN TORRENT

Re: Problemes amb autenticacio OAuth, compte pendent de confirmar el mail

per MONICA GRAU PRIETO -
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Problemes amb autenticacio OAuth, compte pendent de confirmar el mail

per LAIA ISERN TORRENT -
Com sempre moltíssimes gràcies pel vostre suport, ja tenim tot l'alumnat que pot accedir al moodle Somrient

Aprofito el mateix fil per preguntar-vos un tema que té relació amb aquest problema que hem tingut. He llegit en el fil https://educaciodigital.cat/moodle/moodle/mod/forum/discuss.php?d=155408#p522635 que podem deshabilitar el correu de confirmació. Quan ho faig un missatge indicant que hi pot haver un problema de seguretat i ho he de validar:


Em recomaneu que ho faci?

Podeu verificar que ho tenim ben configurat? https://educaciodigital.cat/iesrafaelcampalans/moodle/admin/tool/oauth2/issuers.php?id=42&action=edit Només m'interessa que puguin accedir al moodle usuaris que  prèviament han estat donats d'alta.

En resposta a LAIA ISERN TORRENT

Re: Problemes amb autenticacio OAuth, compte pendent de confirmar el mail

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Laia,
ho teniu ben configurat ja que teniu marcat el paràmetre "Evita la creació de comptes nous durant el procediment d'autenticació", d'aquesta manera, si l'usuari no existeix, no el crearà. En aquest cas, podeu desactivar el correu de verificació si voleu per facilitar la tasca a l'alumnat.

Fins ara,
Mònica