Hola Salvador,
El tema del qualificador del Moodle és tot un món difícil d'engegar amb quatre idees. Però apunto:
- El qualificador ha de ser bàsicament una eina comunicativa. El professor pot triar quins elements han de sortir (pot amagar el que vulgui) en quin ordre i amb quina classificació. També pot esmenar les notes manualment en el llibre (independentment de les altres notes i càlculs i també independentment de les notes que "tocaria" per la lògica de l'activitat).
- Crec que aquesta és la idea més important: no deixar-se portar per les inèrcies de la plataforma (que per defecte ofereixi mitjanes) ni per les limitacions del coneixement de l'eina. Cal construir el qualificador que volem, ho fem més o menys manualment.
Però més enllà d'això, hi ha estratègies que ens ajudaran...
- Si es fan les mitjanes, o mitjanes ponderades, tenim de forma automàtica una nota de "categoria" (aquestes categories poden ser trimestres, o apartats de l'avaluació...). Per defecte (es pot canviar) les activitats que no tinguin nota, no compten en el càlcul, així que no molesten... però poden no ajudar a entendre el "butlletí" (per això la recomanació d'ocultar-les o moure-les a una altra categoria).
- A part de les mitjanes, Moodle deixa posar fórmules pels càlculs. Per tant, a part del que he comentat que sempre es poden esmenar manualment (sobreescrivint el càlcul que Moodle proposa) es poden posar càlculs tan complicats com es vulguin, agafant diferents elements, ponderant-los....
Seguim si cal mirar algun exemple concret.
Joan