Llibre de qualificacions. Treure alguns elements de qualificació

Llibre de qualificacions. Treure alguns elements de qualificació

per SALVADOR COMAS URIZ -
Nombre de respostes: 3

Bon dia.

Tinc un curs de 1r ESO amb Qüestionaris i Tasques que han fet i enviat les/els alumnes i jo he posat la Nota. Però en el mateix curs també tinc alguns qüestionaris, sempre ocults, que encara guardo d'altres anys o encara no els he activat, etc 

Com és lògic voldria que aquests Qüestionaris ocults no surtin al llibre de qualificacions. He estat mirant però debades. Com ho puc fer si us plau? Moltes gràcies. Salva Comas

En resposta a SALVADOR COMAS URIZ

Re: Llibre de qualificacions. Treure alguns elements de qualificació

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Salva,

tu sempre veuràs aquestes activitats encara que estiguin ocultes, però tingues en compte que l'alumnat no les veu.

Si són activitats antigues que no has de fer servir i et "molesten" per la gestió del qualificador per no les vols esborrar, el que pots fer és crear una categoria i moure totes aquestes activitats a dina la categoria (també hauria d'estar oculta). D'aquesta manera les tindràs controlades i no molestaran tant.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Llibre de qualificacions. Treure alguns elements de qualificació

per SALVADOR COMAS URIZ -

Mònica disculpa la meva ignorància però aleshores, no es pot qualificar (nota mitjana) als alumnes triant les activitats que vulgui el professor? És a dir, no es poden descartar altres activitats (d'altres trimestres, d'altres tòpics, una prova inicial sense valor, etc.)?

Moltes gràcies Mònica.

En resposta a SALVADOR COMAS URIZ

Re: Llibre de qualificacions. Treure alguns elements de qualificació

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Salvador,

El tema del qualificador del Moodle és tot un món difícil d'engegar amb quatre idees. Però apunto:

- El qualificador ha de ser bàsicament una eina comunicativa. El professor pot triar quins elements han de sortir (pot amagar el que vulgui) en quin ordre i amb quina classificació. També pot esmenar les notes manualment en el llibre (independentment de les altres notes i càlculs i també independentment de les notes que "tocaria" per la lògica de l'activitat).

- Crec que aquesta és la idea més important: no deixar-se portar per les inèrcies de la plataforma (que per defecte ofereixi mitjanes) ni per les limitacions del coneixement de l'eina. Cal construir el qualificador que volem, ho fem més o menys manualment.

Però més enllà d'això, hi ha estratègies que ens ajudaran...

- Si es fan les mitjanes, o mitjanes ponderades, tenim de forma automàtica una nota de "categoria" (aquestes categories poden ser trimestres, o apartats de l'avaluació...). Per defecte (es pot canviar) les activitats que no tinguin nota, no compten en el càlcul, així que no molesten... però poden no ajudar a entendre el "butlletí" (per això la recomanació d'ocultar-les o moure-les a una altra categoria).

- A part de les mitjanes, Moodle deixa posar fórmules pels càlculs. Per tant, a part del que he comentat que sempre es poden esmenar manualment (sobreescrivint el càlcul que Moodle proposa) es poden posar càlculs tan complicats com es vulguin, agafant diferents elements, ponderant-los....

Seguim si cal mirar algun exemple concret.

Joan