Error amb documents i altres

Error amb documents i altres

per IRENE FUSTAGUERAS FARRE -
Nombre de respostes: 10

Bon dia,

Estem intentant configurar el Nodes per tenir el màxim de serveis que ens oferia la intranet. De moment se'ns plantegen alguns dubtes i qüestions:

  1. Hem creat uns documents que volem enllaçar a una notícia. Com passa en més d'una ocasió aquests documents s'han d'actualitzar perquè hi ha versions noves, però no cal modificar la notícia. Jo he editat el document creat amb la idea de substituir el fitxer adjunt per un altre, però a l'hora de pujar la versió nova del document em surt l'error que us envio adjunt. A la intranet el canvi era molt senzill, ja que implicava simplement substituir el fitxer antic pel nou. Això em permetia aprofitar les notícies que es publiquen cada any: llista de llibres, per exemple, només substituint els fitxers enllaçats per versions noves.
  2. Puc fer que el mur sigui un tauler pur i dur? És a dir, que es visualitzi només allò que vull penjar, aquella info que vull fer arribar als altres? Ara hi ha tota mena de posts del tipus: xxxx ha actualitzat la seva foto... admin ha penjat un document..., que fan baixar la informació important, aquella que has penjat directament, a part d'omplir el mur de continguts no rellevants. Nosaltres només volem el mur per fer arribar avisos directes als professors.
  3. Fins ara donàvem d'alta els alumnes a la intranet i així es creaven al Moodle. Com ho he de fer ara per no crear-los dues vegades?
  4. Quan he exportat els usuaris no s'han exportat el noms i cognoms, només el nom d'usuari. Tinc 1.600 usuaris. Els he d'editar un per un per completar-ne la informació? Hi ha molts usuaris que no ho faran per ells mateixos. A més, a l'hora d'enviar un missatge privat a un usuari, si no conec el nom d'usuari no li puc enviar, perquè aquests 1.600 usuaris no sé a qui nom real corresponen. El sistema tampoc et proposa en forma de desplegable la llista d'usuaris que puguin coincidir amb allò que estàs escrivint.

Espero que em pugueu ajudar.

Una salutació,

Irene

Pd. Hem estudiat la possibilitat de fer servir el GoogleForms per a les funcions que oferia la intranet, però en cap cas podem tenir el mateix servei. Amb els formularis gestionàvem les faltes de disciplina del centre. De moment la solució ha estat contractar una plataforma privada de gestió de les faltes i la disciplina.


Fitxer adjunt error_documents.png
En resposta a IRENE FUSTAGUERAS FARRE

Re: Error amb documents i altres

per IRENE FUSTAGUERAS FARRE -

Hola,

Continuant les proves amb la pujada de documents, l'única manera que he trobat de substituir un document en una notícia és eliminar completament l'entrada del document que cal canviar, no només el fitxer adjunt. El més senzill seria canviar només el fitxer adjunt, ja que estalvia haver de tornar a adjuntar un enllaç nou a la notícia.

En resposta a IRENE FUSTAGUERAS FARRE

Re: Error amb documents i altres

per JOSEFA VILANA CANET -

Hola Irene,

Com has aconseguit eliminar completament l'entrada d'un document?


En resposta a JOSEFA VILANA CANET

Re: Error amb documents i altres

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Josefa,
quin problema teniu? Si ens expliqueu i doneu més dades podem intentar ajudar-vos.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Error amb documents i altres

per JOSEFA VILANA CANET -

Apareixen uns documents predeterminats de batxillerat que no ens interessen ja que som institut escola fins 4rt ESO. M’han demanat que els esborri però no sé com fer-ho.

En resposta a JOSEFA VILANA CANET

Re: Error amb documents i altres

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Josefa,
ens hauries de dir quin és el vostre Moodle per revisar-ho.
Pel que fa als documents, us referiu a documents que hi ha la mediateca o bé els que hi ha a l'apartat de documents del Nodes? Si ens podeu passar un enllaç al lloc on veieu aquests documents molt millor.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Error amb documents i altres

per JOSEFA VILANA CANET -
L'enllaç als documents que li dic és aquest: https://agora.xtec.cat/iesantquinti/docs/
I un dels documents que he d'eliminar és https://agora.xtec.cat/iesantquinti/docs/sol%c2%b7licitud-de-cursar-materies-de-batxillerat-a-ioc/
tot i que n'hi ha més, sobretot els que posa admin.

També tinc un altre problema. Quan vaig a tauler no veig per enlloc aparença per poder anar als menús.
En resposta a JOSEFA VILANA CANET

Re: Error amb documents i altres

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Josefina,
per eliminar-los heu d'accedir amb l'usuari "admin". Podeu fer-ho des del mateix document, editant-lo i fent clic al botó següent:
Una segona opció és que aneu directament a l'apartat "Buddypress Docs": https://agora.xtec.cat/iesantquinti/wp-admin/edit.php?post_type=bp_doc i que els elimineu des d'allà.

Per accedir a "Aparença" també ho has de fer amb un usuari administrador.

Fins ara,
Mònica
En resposta a IRENE FUSTAGUERAS FARRE

Re: Error amb documents i altres

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Irene,

Hem creat uns documents que volem enllaçar a una notícia. Com passa en més d'una ocasió aquests documents s'han d'actualitzar perquè hi ha versions noves, però no cal modificar la notícia. Jo he editat el document creat amb la idea de substituir el fitxer adjunt per un altre, però a l'hora de pujar la versió nova del document em surt l'error que us envio adjunt. A la intranet el canvi era molt senzill, ja que implicava simplement substituir el fitxer antic pel nou. Això em permetia aprofitar les notícies que es publiquen cada any: llista de llibres, per exemple, només substituint els fitxers enllaçats per versions noves.

Hi ha una incidència relacionada amb això que expliques que estem mirant de solucionar el més aviat possible. Pots veure-ho aquí: https://github.com/projectestac/agora_nodes/issues/389. Com veuràs, si canvies l'https de l'URL per http hauries de poder substituir la imatge sense eliminar el document.

Puc fer que el mur sigui un tauler pur i dur? És a dir, que es visualitzi només allò que vull penjar, aquella info que vull fer arribar als altres? Ara hi ha tota mena de posts del tipus: xxxx ha actualitzat la seva foto... admin ha penjat un document..., que fan baixar la informació important, aquella que has penjat directament, a part d'omplir el mur de continguts no rellevants. Nosaltres només volem el mur per fer arribar avisos directes als professors.

En aquest cas, el nostre suggeriment seria que feu servir un node per a professorat, en principi a la maqueta n'hi ha d'haver un. Com és privat només podran accedir el professorat que estigui inscrit, podreu fer servir el mur del node per posar els avisos i en aquest cas, al ser privat no sortirà al mur general.

Fins ara donàvem d'alta els alumnes a la intranet i així es creaven al Moodle. Com ho he de fer ara per no crear-los dues vegades?

En aquest cas teniu diverses opcions:

  • Crear els usuaris al Moodle i sincronitzar Nodes amb Moodle: Validació d'usuaris amb Moodle un cop configurat, al Moodle sortirà també un enllaç per accedir al Nodes directament.
  • Validar usuaris amb Google (si teniu Google Apps): Validació d'usuaris amb Google el Moodle també el podríeu configurar per accedir amb usuaris Google i per tant l'usuari seria el mateix a totes dues plataformes.

Quan he exportat els usuaris no s'han exportat el noms i cognoms, només el nom d'usuari. Tinc 1.600 usuaris. Els he d'editar un per un per completar-ne la informació? Hi ha molts usuaris que no ho faran per ells mateixos. A més, a l'hora d'enviar un missatge privat a un usuari, si no conec el nom d'usuari no li puc enviar, perquè aquests 1.600 usuaris no sé a qui nom real corresponen. El sistema tampoc et proposa en forma de desplegable la llista d'usuaris que puguin coincidir amb allò que estàs escrivint.

Si opteu per una de les dues solucions anteriors el millor seria que eliminéssiu aquests usuaris del Nodes per fer neteja i no tenir usuaris duplicats. Prenem nota d'això dels noms i cognoms dels usuaris per veure perquè no s'importen correctament.

Fins ara,

Mònica




En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Error amb documents i altres

per IRENE FUSTAGUERAS FARRE -

Gràcies per la resposta.

Pel que fa al mur, em referia ja al mur del professorat. Allà, com en tots els murs, la informació que s'hi envia queda difuminada enmig de nombroses entrades que no tenen cap mena de rellevància per al professorat, com per exemple tots els canvis que fa admin.

En un centre es genera un volum d'informació enorme. Aquesta informació ha d'arribar de manera efectiva als diferents membres de la comunicat educativa, per la qual cosa són molt útils les eines que permeten organitzar de manera adequada, eficaç i simple tota aquesta informació. La pàgina web de centre, quan és quelcom més que una pàgina estàtica, ha de ser sobretot clara i ha de tenir com a un dels objectius principals  facilitar la tasca del professorat en la gestió de tota aquesta informació. Difícilment una xarxa social pot acomplir aquest objectiu, perquè, per definició, les xarxes socials tendeixen al caos, ja que han estat creades per altres propòsits.

Entenc, doncs, per la vostra resposta, que aquestes entrades no es poden limitar.

En resposta a IRENE FUSTAGUERAS FARRE

Re: Error amb documents i altres

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Irene,

hem afegit un giny de text al peu del vostre Nodes amb uns estisl CSS que oculten les notificacions dels murs fent-los més semblants a un Tauler. De moment hem fet que no es mostri els següent:

  • Creació/edició de documents
  • Canvis de perfils dels usuaris

Si voleu també podeu fer que no es mostrin els "Like". Ho podeu fer des d'aquest enllaç: https://agora.xtec.cat/iescastellbisbal/wp-admin/admin.php?page=bp-like-settings

Si voleu que amaguem alguna cosa més dels murs ens ho dieu i mirem de trobar com fer-ho.

Fins ara,

Mònica