No puc esborrar un curs ni puc eliminar arxius de backup i d'altres que ja no necessito.

No puc esborrar un curs ni puc eliminar arxius de backup i d'altres que ja no necessito.

per ANGEL PEREZ BEROY -
Nombre de respostes: 3

Hola. soc Àngel, del CFA Manuel Sacristán de Barcelona

Primer de tot, hem estat un curs fent servir un moodle "a mida" en un proveïdor extern per evitar les limitacions d'espai i els problemes d'hora punta, però per molt que hem ajustat les coses, la velocitat no ha estat satisfactòria, i la solució que ens oferien era massa inassequible.

Així que tornem a àgora, i ens hem trobat alguns problemes.

Rentant els rastres antics per restaurar els cursos nous he vist que hi ha unes còpies de seguretat (que no surten a la gestió de còpies de seguretat ni com admin ni prenent la identitat dels altres usuaris) i uns arxius que voldríem eliminar per mantenir la mínima ocupació d'espai.

No puc eliminar arxius de backup ni d'altres fitxers (Zips, pdf, etc.) que ja no necessito i que SÍ que veig al repositori fitxers quan demano triar un arxiu per restaurar.

No puc esborrar un curs: a la categoria altres, es diu "Per esborrar"

Per resoldre el tema d'espai, i evitant fer servir el gDrive de XTEC del centre (preferim no fer servir el mateix que per l'email del centre), he intentat connectar amb el gDrive de centre "no oficial" (escolaadultsccoo@gmail.com) i no he pogut. He pensat a fer servir un espai ftps de que disposem i no he vist opció de crear repositoris ftp, finalment he accedit per webdav a un mydrive.ch que tenim, són només 2GB, però de moment és suficient (fent servir algunes trampes més), però preferiria no haver de canviar tantes coses cada curs.

Bé, de moment el que ens interessaria és poder esborrar el contingut inútil que ocupa lloc al nostre moodle, o que ens l'esborreu directament vosaltres si ha de ser així.

Mercès.

Àngel Pérez Beroy

PS: Teniu previst afegir algun mòdul per "attendance" per gestionar les assistències en els cursos presencials?

En resposta a ANGEL PEREZ BEROY

Re: No puc esborrar un curs ni puc eliminar arxius de backup i d'altres que ja no necessito.

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Àngel, benvinguts a l'Àgora!

Rentant els rastres antics per restaurar els cursos nous he vist que hi ha unes còpies de seguretat (que no surten a la gestió de còpies de seguretat ni com admin ni prenent la identitat dels altres usuaris) i uns arxius que voldríem eliminar per mantenir la mínima ocupació d'espai.

No puc eliminar arxius de backup ni d'altres fitxers (Zips, pdf, etc.) que ja no necessito i que SÍ que veig al repositori fitxers quan demano triar un arxiu per restaurar.

Aquest fitxers que dius es troben ubicats al repositori fitxers i no es poden esborrar des del Moodle. Ho has de fer des del Portal d'Àgora (http://agora.xtec.cat/portal). Un cop accedeixis amb l'usuari gestor que hi ha (diria que ets tu mateix) has d'anar a El meu Àgora | Gestió de fitxers | Fitxers Moodle 2x.

No puc esborrar un curs: a la categoria altres, es diu "Per esborrar"

Ja hem esborrat el curs que estava malmès.

Per resoldre el tema d'espai, i evitant fer servir el gDrive de XTEC del centre (preferim no fer servir el mateix que per l'email del centre), he intentat connectar amb el gDrive de centre "no oficial" (escolaadultsccoo@gmail.com) i no he pogut.

No és necessari fer servir el compte del centre, qualsevol compte de Google serveix per configurar aquest repositori. Si ens dieu quin és l'error que us apareix podem mirar d'esbrinar on pot estar el problema. Per si us és d'utilitat trobareu el pas a pas de com configurar Google Drive en aquest enllaç: http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/moodle2/b9_fitxers/drive

Per altra banda hem vist que teniu gairebé 400MB en còpies de seguretat dels usuaris (diferents a les que hi ha al repositori Fitxers), aquestes còpies les han d'esborrar ells mateixos o bé l'administrador/a del Moodle fent servir l'opció "entra com". Podeu trobar més informació sobre com eliminar aquestes còpies a la pregunta freqüent Com s'esborren les còpies de seguretat? En cas que vulgueu un detall d'aquestes còpies de seguretat (usuari, còpia i mida) us la podem fer arribar per correu electrònic.

Fins ara,

Mònica

 

 

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: No puc esborrar un curs ni puc eliminar arxius de backup i d'altres que ja no necessito.

per ANGEL PEREZ BEROY -

Mercès, ja he pogut eliminar els arxius i ja veig que el curs ha estat eliminat.

 
Al respecte de ...
 
Per altra banda hem vist que teniu gairebé 400MB en còpies de seguretat dels usuaris (diferents a les que hi ha al repositori Fitxers), aquestes còpies les han d'esborrar ells mateixos o bé l'administrador/a del Moodle fent servir l'opció "entra com". Podeu trobar més informació sobre com eliminar aquestes còpies a la pregunta freqüent Com s'esborren les còpies de seguretat? En cas que vulgueu un detall d'aquestes còpies de seguretat (usuari, còpia i mida) us la podem fer arribar per correu electrònic.
 
Ja vaig intentar localitzar còpies "entrant com" però em devia saltar algun usuari,per que no les vaig trobar. Així que sí, si és possible m'agradaria que m'envieu el detall.
 
... i sobre ...
 
No és necessari fer servir el compte del centre, qualsevol compte de Google serveix per configurar aquest repositori. Si ens dieu quin és l'error que us apareix podem mirar d'esbrinar on pot estar el problema. Per si us és d'utilitat trobareu el pas a pas de com configurar Google Drive en aquest enllaç: http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/moodle2/b9_fitxers/drive
... no he pogut. envio captures adjuntes.
 
Mercès.

Àngel Pérez Beroy
aperez23@xtec.cat
CFA Manuel Sacristán
Barcelona
En resposta a ANGEL PEREZ BEROY

Re: No puc esborrar un curs ni puc eliminar arxius de backup i d'altres que ja no necessito.

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola Àngel,

em sap greu, hem revisat de nou l'informe d'ocupació i efectivament no hi ha còpies de seguretat dels usuaris, segurament ens vam malfixar en fer la revisió l'altre dia.

Sobre el Google Drive, després de mirar les captures que adjuntes, hem vist que et falta un darrer pas per configurar: les dades de l'apartat Consent Screen. Un cop omplis aquestes dades (Email Address i Product Name) ja t'hauria de funcionar correctament.

 

Fins ara,

Mònica