Problemes per moure seccions, activitats i recursos

Problemes per moure seccions, activitats i recursos

per Susanna Ginés -
Nombre de respostes: 12
Hola,

Som el CFA Miquel Martí i Pol de Vic i ens estrenem amb el moodle de l'Àgora. Hem creat un primer curs i a l'hora d'endreçar les seccions i les diferents activitats i recursos, la icona que permet desplaçar-los no respon.

Per exemle, si vull desplaçar un fitxer a una altra secció quan clico sobre la icona de la fletxa creuada "Mou", aquesta es fa una mica més gran, però no respon, no activa la funció. Si intento el desplaçament m'apareix una pantalla en blanc amb la icona a dalt a l'esquerra. En canvi, quan clico sobre les altres icones, apareix una maneta que senyala amb el dit i realitza l'acció sense problema.

No sé si es tracta d'un problema solament nostre, si no fem bé alguna cosa, o s'ha d'activar alguna funció.

Algú ens pot fer un cop de mà?

Salutacions,
Susanna
En resposta a Susanna Ginés

Re: Problemes per moure seccions, activitats i recursos

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Susanna!

Hem intentat reproduir l'error al vostre espai Moodle d'Àgora i, en principi, tot sembla correcte. Us expliquem pas a pas la seqüència d'accions que heu de fer per moure els recursos/activitats del curs:
  1. Fer clic sobre el botó Activa edició que trobareu, per exemple, a la part superior dreta del curs.
  2. Posar el ratolí a sobre de la icona "Mou" (la de la fletxa creuada). Com veureu, en fer-ho, enlloc d'aparèixer el punter del ratolí, es mostra una mà.
  3. Fer clic sobre la icona "Mou" i, mantenint clicat el botó esquerre, desplaçar el ratolí fins la secció on voleu moure el recurs/activitat seleccionat. Moure recurs
  4. En fer-ho, automàticament el recurs s'hauria de canviar a la posició nova.

Recordeu que, per tal que funcioni, és important que utilitzeu les versions més noves dels navegadors (trobareu informació tècnica sobre això a aquesta pàgina).

Si després d'intentar-ho els problemes persisteixen, ja ens avisareu, adjuntant si és possible alguna captura de pantalla on es vegi l'error i indicant-nos també el navegador i versió que esteu utilitzant (per exemple, Google Chrome 12.0.742.53).

Una abraçada,
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Problemes per moure seccions, activitats i recursos

per Susanna Ginés -
Hola Sara,

Segueixo amb el problema. Ja ho faig tot tal i com m'indiques en els passos. He provat amb tres navegadors diferents Mozilla (versió: 23.0.1), Chrome (Versión 28.0.1500.95 m) , i explorer (versió: 10.0.9200.16660) i amb cap d'ells funciona.
A l'arxiu adjunt t'explique amb detall i captures de pantalla el que passa.

Gràcies de nou.
Susanna
En resposta a Susanna Ginés

Re: Problemes per moure seccions, activitats i recursos

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Susanna!

En principi les versions dels navegadors són correctes i, la diferència amb la icona que apareix en moure (a tu et surt la creu i a mi la mà) és deguda al sistema operatiu (la captura que et vam enviar estava feta amb Linkat i, en canvi, suposem que tu has fet servir Windows).

El problema sembla que es doni perquè arrossegueu la icona de moure fins la barra de desplaçament del navegador. Us hem preparat aquest petit vídeo-tutorial que mostra com moure recursos (com veureu, utilitza el vostre curs). Reviseu-lo i repetiu els mateixos passos (seguint les instruccions que us vam indicar al missatge anterior). 

Si després de fer-ho els problemes persisteixen, indiqueu-nos quin recurs esteu intentant desplaçar així com el lloc on el voleu moure per veure si es tracta d'un problema puntual que només afecta a aquest recurs.

Una abraçada i sort!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Problemes per moure seccions, activitats i recursos

per Susanna Ginés -
Hola de nou Sara,

Segueix el problema. No arrossego la icona de moure a la barra de desplaçament del navegador (altra cosa és que això es s'activi automàticament). He treballat abans amb moodle i mai m'havia passat. És molt senzil moure activitats, recurcos i seccions, si funciona. Però no sé què està passant ara.

Ho he provat amb tots els recursos que tinc, dintre de la mateixa secció, a una altra secció, canviar seccions, i en cap cas funciona. Com que el curs s'està confeccionant encara, no és un sol recurs el que vull canviar. Necessite l'acció operativa... Trist

Amb quin programa puc grabar la pantalla perquè vegis el que faig exactament?

Gràcies de nou.
Susanna
En resposta a Susanna Ginés

Re: Problemes per moure seccions, activitats i recursos

per Susanna Ginés -
Sara,

He probat de treballar amb un altre ordinador, per si sonava la flauta, i quina ha esta la meva sorpresa, que ha sonat. Funciona perfectament, sense problemes. Desprès he tornat a provar-ho al meu i no funciona. Així que deu ser una cosa del meu portàtil ulls oberts. Què pot ser? Perquè jo he de seguir treballant amb el meu portàtil...

Si més no ja sé que puc treballar amb altres ordinadors i funciona.

Gràcies.
Susanna
En resposta a Susanna Ginés

Re: Problemes per moure seccions, activitats i recursos

per Susanna Ginés -
Continuo missatge anterior:
El meu portàtil té el sist op. XP i l'altre ordinador que he probat el Windows 2007. Pot ser aquesta la raó? Si és, no hauria de funcionar igualment amb l'XP?

Moltes gràcies de nou per tota la informació, Sara.
Susanna
En resposta a Susanna Ginés

Re: Problemes per moure seccions, activitats i recursos

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Susanna!

En principi el sistema operatiu no hauria d'afectar i, de fet, per confirmar que amb Windows XP no hi ha cap problema hem accedit al vostre curs i hem pogut moure un recurs sense problemes.

Per veure si aconseguim solucionar el problema et recomanem que facis el següent:
  • Esborra la memòria cau dels navegadors. En principi és estrany que fallin els tres navegadors que ens vas comentar i, per tant, tot i que suposem que amb això tampoc es solucionarà el problema, com és un pas fàcil no perdem res per intentar-ho. Per descomptat, si no saps com fer-ho i necessites informació més detallada dels passos que has de seguir ja ens diràs.
  • Tens actiu algun antivirus? En cas afirmatiu, quin? Pots desactivar-ho temporalment i tornar-ho a provar per veure si així funciona? En ocasions alguns antivirus bloquegen determinades pàgines i, per tant, és possible que hi hagi algun programari que estigui interferint (això explicaria perquè et falla amb els tres navegadors).
Quedem a l'espera de la teva resposta per veure si aconseguim resoldre el misteri! Somrient

Una abraçada,
Sara 
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Problemes per moure seccions, activitats i recursos

per Josep LLuís Giménez Acha -
Hola:

He llegit el fil del vostre problema. En el meu cas fa dies que em passa el mateix. Jo també vaig provar algunes de les propostes de la Sara i no hi havia manera.

Vaig mirar els temes oberts i, per casualitat, hi ha un que es diu
"No puc moure els recursos i les activitats", de no fa gaires dies, on un company donava una proposta de solució del tema.

Particularment, ho he fet deshabilitant l' arxiu que proposa, crec que era SMART Virtual Tablet PC, i reiniciant l' ordinador .

Un cop fet això funciona OK tal com indica la Sara en la seva resposta.

Sembla que aquest problema té relació amb la convivència amb el Software de la Smart Notebook..... crec.

Salutacions cordials.

Josep LLuís

En resposta a Josep LLuís Giménez Acha

Re: Problemes per moure seccions, activitats i recursos

per Susanna Ginés -
Hola,
Ara he llegit aquell fil. Doncs sí que podria ser pel software de l'SMART en el meu cas. Ho miraré i ja us diré alguna cosa.

Moltes gràcies!
Susanna
En resposta a Susanna Ginés

Re: Problemes per moure seccions, activitats i recursos

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola!

Josep Lluís, moltíssimes gràcies per la teva col·laboració!

Efectivament, a finals de juliol vam identificar aquesta incidència amb el programari de l'SMART (amb les vacances pel mig se m'havia oblidat perquè, com apunta el Josep Lluís, els símptomes són els mateixos!). Pel que hem vist, aquest problema està afectant a tots els usuaris que tenen instal·lat el programari d'SMART i fan servir determinades aplicacions que fan servir la llibreria Javascript YUI (com ara el Moodle): http://yuilibrary.com/projects/yui3/ticket/2533070

Afortunadament, sembla que un equip de persones ha estat treballant per intentar-ho resoldre i que han trobat una solució per evitar que els usuaris hagin de desactivar el programari d'SMART. Hem incorporat aquesta solució al codi d'Àgora i, per tant, a la propera actualització que es faci, el problema hauria de desaparèixer Somrient

Ara bé, de moment, mentre no es faci cap actualització, serà necessari desactivar el programari SMART per poder moure elements. Susanna, quan ho hagis provat ja ens confirmaràs si així queda resolt el problema Somrient

Una abraçada,
Sara

En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Problemes per moure seccions, activitats i recursos

per Susanna Ginés -
Hola de nou,

Problema resolt. Efectivament era el programari de l'SMART. Ara tot respon perfectament.

Moltes gràcies!

Susanna