Personalitzar el Moodle

Personalitzar el Moodle

per LUCIA BONET -
Nombre de respostes: 4
Bona tarda,

Avui he passat unes quantes hores intentant personalitzar el nostre moodle de EOI Rubí, però les coses no em surten bé. Tinc uns quants dubtes i us volia demanar l'ajuda.

1. He mirat els diferents temes del moodle i després de provar uns quants, m'he quedat amb la de xtec2, ja que permet posar-hi un imatge propi a la primera plana. Tot i així, ara quan obro el moodle, segons quin navegador utilitzo, tot surt desfigurat.

2. He intentat pujar el nostre logo de l'escola a la capçelera, però no hi "encaixa" bé de tot .Més a més, vull esborar el nom d'escola de la casilla dels paràmetres de la primera plana, perquè no es solapi amb el nostre logo, però el sistema m'obliga posar-hi algun nom.

3. A la primera plana hi surten els noms dels idiomes que es fan a la Nostra EOI, tot i així, m'interessaria saber, com fer-ho perquè quan l'usuari entra al lloc, vegi directament els cursos de les categories i no les subcategories.No se si m'explico.

Us agraeixo molt la vostra ajuda.

Moltes gràcies
Lucia
En resposta a LUCIA BONET

Re: Personalitzar el Moodle

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Lucia,

1. He mirat els diferents temes del moodle i després de provar uns quants, m'he quedat amb la de xtec2, ja que permet posar-hi un imatge propi a la primera plana. Tot i així, ara quan obro el moodle, segons quin navegador utilitzo, tot surt desfigurat.

Hem entrat al Moodle tant amb Firefox com amb Chrome i es visualitza correctament. Ens podries enviar una captura de pantalla i indicar-nos quin navegador fas servir quan es veu malament?
Recorda també buidar la memòria cau del navegador i tancar la sessió del Moodle per assegurar-te que no és aquest el problema de la mala visualització.

2. He intentat pujar el nostre logo de l'escola a la capçelera, però no hi "encaixa" bé de tot .Més a més, vull esborar el nom d'escola de la casilla dels paràmetres de la primera plana, perquè no es solapi amb el nostre logo, però el sistema m'obliga posar-hi algun nom.

L'aparença Xtec2 està feta perquè aparegui aquest text. De moment he vist que ho has solucionat posant un punt. La imatge per defecte del tema fa 1024*112, si retalles la teva imatge segurament encaixarà molt millor.

3. A la primera plana hi surten els noms dels idiomes que es fan a la Nostra EOI, tot i així, m'interessaria saber, com fer-ho perquè quan l'usuari entra al lloc, vegi directament els cursos de les categories i no les subcategories.No se si m'explico.

Pots configurar què es veu a la primera plana anant a Administració | Primera plana | Paràmetres de la primera plana. Un cop allà pots triar tant el que es veu quan entra un usuari/ària sense autenticar com el que veu quan està autenticat. En el vostre cas teniu triat "Mostra les categories", si poseu "Mostra llista de cursos" l'alumne/a veure directament els cursos i no les categories.

Fins ara,
Mônica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Personalitzar el Moodle

per LUCIA BONET -
Hola Mônica,

Moltes gràcies per la teva ajuda. Ja he pogut encaixar el logo de l'escola jugant una estona amb el GIMP. He posat els 1300*112 i al menys no queda cap espai blanc. 

Respecte a navegador, és molt estrany, perquè es veu malemant només si hi entro des del meu usuari del PC a casa. Utilitzant el mateix PC, el mateix navegador google chrome, però entrant amb un altre usuari,es veu correcte....però imprtant és que es veu bé.

El tema de les categories encara mirare amb calma
Moltes gràcies per tot un altre cop i bon dia.

Lucia
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Personalitzar el Moodle

per LUCIA BONET -
Hola Mônica,

Ahir a l'escola uns quants alumnes em van dir que també veien el moodle desfigurat. Jo ara mateix he probat a buidar el caché i els cookies  del navegador google i bingo! Si que funciona. Ara la pregunta és...s'ha de dir a tots alumnes que facin això? O hi ha alguna manera més senzilla de fer-ho?

També volia un altre cop preguntar sobre l'imatge de capçelera. El fet que cada monitor té diferents mides fa, que a cada lloc es veu different, o massa escursat, o bé massa llarg.....en fin. Em sembla que m'he ficat en un lio amb tot això...
Algun consell?


Moltes gràcies
Lucia
En resposta a LUCIA BONET

Re: Personalitzar el Moodle

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola Lucia,
si els alumnes no veuen bé la pàgina han de buidar la caché, no hi ha una altra solució.

Pel que fa a la imatge la qüestió és anar provant una mida que es vegi més o menys bé a diferents resolucions. Una altra opció és que facis un degradat per l'esquerra, tal i com està a la imatge que ve per defecte a àgora, d'aquesta manera quan es fes més petit o més gran no quedaria malament. L'amplada d'aquesta imatge amb el degradat hauria de ser de 1024px d'amplada que és el més estàndard.

Fins ara,
Mònica