Sincronitzar els llibres digitals al Moodle

Sincronitzar els llibres digitals al Moodle

per Erika Ferrate Curto -
Nombre de respostes: 7
Bona tarde,
Avui ja he rebut les credencials dels llibres digitals els quals me'ls ha facilitat la nostra editorial amb un document excel.
Segons un document que vàrem rebre el passat més de juny, "INTEGRACIÓ DE RECURSOS DIGITALS EDITORIALS EN ENTORNS VIRTUALS D'APRENENTATGE", en els protocols d'interoperabilitat "Marsupial" que es detallen en aquest document, diu que es podrà realitzar la importació massiva de credencials a partir d'un fitxer CSV. I diu que l'administrador podrà carregar a la seva plataforma Moodle en una sola operació tot el conjunt de credencials que li hagi subministrat l'editorial.
La meva pregunta és: com he de procedir ara per tal de poder fer aquesta importació massiva?
I una altra pregunta, he deliminar els continguts remots creats l'any passat i crear-ne de nous? O puc aprofitar els que ja tinc creats a cada curs?
Moltes gràcies
En resposta a Erika Ferrate Curto

Re: Sincronitzar els llibres digitals al Moodle

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Erika!

La meva pregunta és: com he de procedir ara per tal de poder fer aquesta importació massiva?
Te'ns has avançat perquè, com veuràs, fa una estona hem publicat al portal una notícia que fa referència precisament a aquesta novetat i conté un enllaç a una pregunta freqüent que hem revisat per explicar com fer-ho (Versió nova dels mòduls de Marsupial i Qualificació de continguts remots). Aquesta pregunta és un primer esborrany que anirem completant amb més informació durant la setmana vinent.

I una altra pregunta, he deliminar els continguts remots creats l'any passat i crear-ne de nous? O puc aprofitar els que ja tinc creats a cada curs?
En principi si el proveïdor de continguts no ha canviat els ISBN ni codi de les activitats podeu fer servir els mateixos. Us recomanem que contacteu amb ells perquè us ho confirmin.

Una abraçada, bon cap de setmana i fins aviat!
Sara




En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Sincronitzar els llibres digitals al Moodle

per Erika Ferrate Curto -
Bon dia Sara,
Se'm presenten dos problemes:
  1. Quan entro dintre de 1 dels noms de proveidors del llibres (EDEBE) em surt un llistat molt extrany de llibres que no em quadra amb el que hauria de tindre. Em surten llibres de primaria i nosaltres només utilitzem els llibres digitals a ESO, i en canvi de 4t d'ESO no me'n surt cap.
  2. D'altra banda l'editorial m'ha passat un fitxer amb format excel (.XLS) amb un munt de camps i de codis. El fitxer CSV del que parleu quins camps hauria de tindre? Com passo de format .xls a CSV? (T'ajundo fitxer per a que m'entenguis ...)



En resposta a Erika Ferrate Curto

Re: Sincronitzar els llibres digitals al Moodle

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Erika!

Quan entro dintre de 1 dels noms de proveidors del llibres (EDEBE) em surt un llistat molt extrany de llibres que no em quadra amb el que hauria de tindre. Em surten llibres de primaria i nosaltres només utilitzem els llibres digitals a ESO, i en canvi de 4t d'ESO no me'n surt cap.
Pel que hem vist, sembla que aquesta proveïdor de continguts no està enviant correctament el nivell a tots els seus llibres. Us recomanem que contacteu amb aquesta editorial per indicar-los la incidència (nosaltres també l'enviarem a la persona de contacte que tenim però, per assegurar-nos que el problema quedar resolt, és preferible fer servir les dues vies de comunicació).
Tot i així, el més probable és que els llibres de 4t d'ESO us aparegui a la llista de "SENSE NIVELL" que trobareu al final de la pàgina (http://agora.educat1x1.cat/colsagradafamilia-larapita/moodle/blocks/rcommon/getBooks.php?id=3)

D'altra banda l'editorial m'ha passat un fitxer amb format excel (.XLS) amb un munt de camps i de codis. El fitxer CSV del que parleu quins camps hauria de tindre? Com passo de format .xls a CSV? (T'ajundo fitxer per a que m'entenguis ...)
Hem afegit un botó d'ajuda a la pantalla d'importació del CSV per indicar el format que ha de tenir però, fins d'aquí a uns dies no el trobareu als espais Moodle d'Àgora. Ara bé, us fem arribar la informació d'aquesta ajuda que, precisament, explica el format que ha de tenir el CSV.

Importació d'un fitxer CSV

El fitxer d'importació ha de ser un CSV codificat amb UTF-8 i amb els camps següents separats per punts i comes (;):
    • isbn. Camp obligatori on s'especifica l'ISBN del llibre. Per poder-ho importar, aquest ISBN ha d'existir prèviament al Moodle.
    • credential. Camp obligatori que conté una credencial vàlida pel llibre especificat al camp anterior.
    • username. Camp opcional on es pot especificar el nom d'usuari/ària al Moodle. El valor especificat a aquest camp ha de concidir amb un nom d'usuari/ària existent.
    • userid. Camp opcional amb l'identificador numèric de l'usuari/ària al Moodle. El valor especificat a aquest camp ha de concidir amb un identificador d'usuari/ària existent.
    • pack. Camp opcional amb el nom de la motxilla. Aquest camp serà ignorat durant el procés d'importació.
    • packid. Camp opcional amb l'identificador de la motxilla. Aquest camp serà ignorat durant el procés d'importació.
A la primera fila del fitxer s'han d'especificar els noms dels camps anteriors que hi conté. Així, si es volen importar les credencials dels llibres però no es volen assignar a cap usuari/ària, el fitxer pot contenir només les columnes "isbn" i "credential".

Abans de fer la importació, el procés revisarà el contingut del fitxer i mostrarà un informe amb els errors i avisos en cas que es donin.

Els possibles missatges d'error que es poden produir són:

    • ISBN buit (camp obligatori)
    • Credencial buida (camp obligatori)
    • ISBN desconegut
    • Usuari/ària desconegut
    • Usuari/ària amb credencial assignada ja al llibre especificat
    • Format de fitxer incorrecte
    • Fitxer buit
Cal tenir en compte que si hi ha errors, caldrà revisar-los i reparar-los per poder continuar amb el procés d'importació.

Per tant, en aquest cas, el lligam entre els camps que us ha facilitat l'editorial i els que espera trobar el Moodle serien els següents:
  • isbn hauria de contenir la cinquena columna, ISBN.
  • credential hauria de contenir la darrera columna, Accés Marsupial Codi.
Els fitxers CSV es poden generar amb qualsevol full de càlcul, com ara el Calc de l'OpenOffice o l'Excel de Microsoft.

Estem acabant de revisar i completar la informació sobre el funcionament d'aquesta importació. Us mantindrem informats quan disposem d'una versió més completa.

Una abraçada i fins aviat!
Sara

En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Sincronitzar els llibres digitals al Moodle

per Erika Ferrate Curto -
Hola Sara,

En referència a la resposta de la 2a pregunta:

A l'esplicació de l'importació dels fitxers CSV diu: "A la primera fila del fitxer s'han d'especificar els noms dels camps anteriors que hi conté. Així, si es volen importar les credencials dels llibres però no es volen assignar a cap usuari/ària, el fitxer pot contenir només les columnes "isbn" i "credential"."

Si fessim això, i no s'assignen les credencials a cap usuari. Després com haurien de procedir els alumnes per a poder accedir als llibres des del moodle. Hi haurien accessos lliures fins a un total del nº de llicències que hi hagin assignades??? o com funcionarà? Es que no ho veig gaire clar...

Una altre pregunta:

Com puc saber el "userid" de cada usuari de moodle?

En resposta a Erika Ferrate Curto

Re: Sincronitzar els llibres digitals al Moodle

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Erika!

Si fessim això, i no s'assignen les credencials a cap usuari. Després com haurien de procedir els alumnes per a poder accedir als llibres des del moodle. Hi haurien accessos lliures fins a un total del nº de llicències que hi hagin assignades??? o com funcionarà? Es que no ho veig gaire clar...
Aquesta és una de les parts que estem ampliant. En principi, els usuaris administradors podran assignar llicències de forma massiva des de l'apartat "Recursos remots | Credencials | Administra llibres | Visualitza (a la fila del llibre)". Com veureu, des d'aquesta pantalla podreu seleccionar les llicències sense usuari/ària per fer aquesta assignació. Tan bon punt disposem d'aquesta ajuda us avisarem perquè la consulteu (serà durant aquesta setmana).

Com puc saber el "userid" de cada usuari de moodle?
Podeu obtenir el userid dels usuaris seguint els passos següents:
  • Accedir a l'espai Moodle d'Àgora com administradors i fer clic sobre l'opció Usuaris | Comptes | Accions amb usuaris en bloc del bloc d'Administració del lloc.
  • Fer clic sobre el botó Afegeix tots a Seleccionats. En fer-ho, tots els usuaris del sistema es mouran a la columna de la dreta.
  • Seleccionar l'opció Descarrega llista del desplegable Amb els usuaris seleccionats....
  • Fer clic sobre el botó Endavant. En fer-ho, es podrà descarregar un full de càlcul amb tots els usuaris del Moodle que, entre d'altres, conté a la primera columna l'identificador numèric que precisament és el userid.
Una abraçada i ànims!
Sara
En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Sincronitzar els llibres digitals al Moodle

per Erika Ferrate Curto -
Moltes gràcies Sara
Espero "amb impaciència" aquesta ampliació. Com ja saps tot això implica molt temps de feina i entre el començament de curs i tot em fa por que els alumnes estiguin massa dies sense poder accedir als llibres digitals. L'any passat ja ens va passar i va ser un desgavell.
Estaré pendent de nova informació.
Gràcies i salutacions
En resposta a Erika Ferrate Curto

Re: Sincronitzar els llibres digitals al Moodle

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Erika!

Hem ampliat el contingut de la pregunta freqüent Com configurar els proveïdors, llibres i credencials al mòdul Marsupial? i també hem afegit una nova per explicar com assignar credencials de forma massiva: Què cal fer per importar i assignar les credencials dels llibres de forma massiva?

Si després de revisar els continguts teniu qualsevol dubte ja ens direu. Encara farem alguna modificació més però de moment, segur que ja us va bé poder consultar aquesta informació.

Una abraçada i fins aviat!
Sara