Consulta de les notes dels alumnes a través del web de centre

Consulta de les notes dels alumnes a través del web de centre

per RAMON RIERA GARRIGA -
Nombre de respostes: 1

Benvolguts,

Soc l'editor del web del centre Carles Rahola i Llorens de Girona.

Des de direcció em demanen si és possible fer unes coses que excedeixen, en molt, el meu coneixement de la plataforma i d'informàtica en general.

La pregunta que em fan és:

És possible que els pares dels alumnes puguin consultar de les notes dels alumnes a través del web de centre i evitar així s'hagin d'enviar per correu electrònic o bé  que s'hagin d'imprimir en paper?

Entenc que la resposta a la pregunta és: sí, és possible. (la tecnologia existeix)

El que passa és que les implicacions d'aquest sí se m'escapen:

Suposo que caldria:

  • Emmagatzemar les notes en una base de dades, en un servidor del centre i que estés força ben protegit d'atacs informàtics.
  • Mantenir el servidor engegat i fer el manteniment de les dades (notes) actualitzades.
  • Caldria afegir algun sistema d'autenticació fiable pels pares dels alumnes per assegurar que siguin ells que hi accedeixen i mantenir aquest sistema.
  • Caldria definir un rol específic de pare que el permetés únicament la consulta de notes.
  • Caldria relacionar els codis d'autenticació donat al pares (que suposo que els haurien de poder canviar) amb les dades de les notes del(s) seu(s) fill(s) a la base de dades o bé que el codi els donés accés a una pàgina personalitzada on hi hagués les notes del seu fill.
  • Caldria que aquest intercanvi d'informació estés xifrat entre el servidor de notes i l'ordinador del que es fa la consulta.
  • Caldria disposar d'uns sistema de suport o resposta a incidències en cas de malfuncionament.

Això és el que de moment se m'acut que caldria però res d'això sé com es fa.

Després de fer aquestes reflexions em queden uns quants dubtes que els voldria plantejar:

  1. És viable aquesta funcionalitat a Nodes?
  2. Hi ha algun centre que ho faci?
  3. Portaria gaire feina de manteniment de les dades?
  4. Hi ha alguna eina del departament d'ensenyament que ho permeti (consulta a esfera per part dels pares)?
  5. M'he deixat alguna consideració important?


Moltes gràcies per endavant.

Ramon Riera.

Institut Carles Rahola i Llorens

Girona.