Gestió de Rols

Re: Gestió de Rols

per MONICA GRAU PRIETO -
Nombre de respostes: 0
Hola, Teresa,
de moment estan actualitzades les preguntes freqüents, els materials d'Ateneu suposo que els actualitzaran a poc a poc de cara a les formacions del primer torn.
Això de donar rols globals a nivell de categoria o de tot el Moodle al professorat no és una bona pràctica. D'aquesta manera tot el professorat tindria accés a tots els cursos o si més no, a més cursos dels que realment necessita i en l'àmbit de seguretat pot ser un problema, per exemple si un alumne li endevina la contrasenya a un professor/a.

Per poder decidir a quin nivell es pot assignar un rol, cal editar el rol (Administració del lloc | Usuaris | Definició de rols) i marcar els contextos on es pot assignar. Per defecte el rol de creador de cursos ja contempla les categories.


Un cop revisat això, cal que accediu a Administració del lloc | Cursos | Gestiona cursos i categories i feu clic a la rodeta de la categoria on voleu assignar els usuaris i accediu a Permisos. Un cop dins, feu clic al desplegable i trieu Assigna rols.


Us apareixeran els rols que podeu assignar, feu clic a què vulgueu i afegiu els usuaris.

Recordeu que la gestió de rols i permisos és quelcom complicat i cal anar amb molta cura per no donar més permisos dels necessaris als usuaris.

Fins ara,
Mònica.