notificacions forum

notificacions forum

per MARIONA CARRERAS RAURELL -
Nombre de respostes: 10

Hola, 

Tenim una professora que té un forum per 'announcements' i vol que els alumnes rep notificacions quan ella penja un nou tema. 

En els settings ella te la subscripció obligatòria, i en el nostre Moodle també tenim 'permetre notificacions als fòrums on esteu subscrits' (captures a sota).

Jo he fet proves amb una alumna ficticia meva per a comprovar que  rep notificacions (p.e., si la inscric a un curs,  feedback, etc) però no rep notificacions quan penjo un nou tema al fòrum. La professora em diu que en altres centres això ho podia fer.  Cap idea de com ho podem fer? Gràcies




En resposta a MARIONA CARRERAS RAURELL

Re: notificacions forum

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Mariona,
ens pots passar l'enllaç al vostre Moodle i el curs en qüestió per donar-hi una ullada?
A banda, cal que tingueu en compte que aquests missatges s'envien, però funcionen amb el cron, és a dir, no té per què enviar-se al moment.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: notificacions forum

per MARIONA CARRERAS RAURELL -
Hola Mònica,

Aquest és l'enllaÇ
https://agora-eoi.xtec.cat/eoigarraf/moodle/course/view.php?id=1264

La professora és la Margaret. Entenc això que em dius del cron. Jo com a professora rebo resums a una hora determinada, però la meva alumna ficticia rep feedback i notificacions al moment.
Ja diràs, gràcies
Mariona
En resposta a MARIONA CARRERAS RAURELL

Re: notificacions forum

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Mariona,
crec que el problema pot ser que el fòrum està configurat per a "Grups visibles", donat que no hi ha grups, hauria de ser "Sense grups".
He inscrit un alumne de proves, donat que és un curs en funcionament, esperaré que feu vosaltres el canvi i envieu algun missatge per confirmar-ho.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: notificacions forum

per MARIONA CARRERAS RAURELL -
Hola Mònica,

La professora va enviar un missatge al fòrum el divendres al migdia i, efectivament, el dissabte a les 8:00 del matí tal com tenim configurat el cron es va enviar als alumnes el resum diari, que deus haver rebut.
No obstant això,
1. hi ha manera de que un professor pugui escollir que en un determinat fòrum els alumnes rebin la notificació a l'acte? Potser utilitzant un altre mena de recurs per anuincis, no els fòrums?

2. D'altra banda, mirant a " notificacions" el nostre Moodle em dóna aquest missatge (2). Suposo queno té res a veure amb la pregunata anterior però ho hauria d'arreglar?

- La seqüència admin/cli/cron.php no s'ha executat des de fa 19 minuts 46 segons i s'hauria d'executar cada 10 minuts.

- Han passat 20 minuts 1 segon entre les dues darreres execucions de la tasca cron de manteniment i hauria d'executar-se cada 10 minuts. Us recomanem que la configureu per tal que s'executi més freqüentment.

Gràcies
En resposta a MARIONA CARRERAS RAURELL

Re: notificacions forum

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Mariona,
Les execucions del cron a l'Àgora depenen de l'ús que feu del Moodle, a més ús, s'executa més vegades. En el vostre casa, ara mateix s'està executant cada 20m. Podeu trobar més informació sobre els crons a la PMF Què són els crons d'Àgora i cada quan s'executen?

Per altra banda, la recepció dels correus depèn de la configuració de l'usuari, perquè rebin el missatge en quant s'executa el primer cron després d'enviar-lo al fòrum cal que l'alumnat es configuri les preferències del fòrum de la forma següent:


Si el que hi ha configurat és un resum diari, llavors sí que es rep a les 8 del matí tal com deies.

En cas de voler enviar un missatge i que s'enviï al moment, cal fer servir la missatgeria privada. Es pot anar a la llista de participants, seleccionar-los tots i triar del desplegable del final de la pàgina "Envia un missatge".

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: notificacions forum

per MARIONA CARRERAS RAURELL -

Hola de nou, Mònica,

Disculpa que hi torni. La configuració que em dius jo només la trobo a 'usuaris' i així és com ho tenim, de manera  que entenc que afecta a tots els usuaris, i un usuari no pot escollir que els seus fòrums, o un dels seus fòrums funcionin diferent.  És així ? Gràcies


En resposta a MARIONA CARRERAS RAURELL

Re: notificacions forum

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Mariona,
aquesta configuració és la general, serveix per a què quan es crea un usuari nou, agafi aquests paràmetres per defecte. Si et fixes, el valor dels fòrums és diferent del que jo t'he posat, en el vostre cas teniu un resum complet i la configuració hauria de ser «Sense resum…».

Cada usuari pot modificar aquest paràmetre fent clic al seu nom --> Preferències --> Preferències del fòrum.

No és possible canviar la configuració per a tothom alhora, cal que ho triï el mateix usuari.

Fins ara,
Mònica