Error autorització Google Drive a Moodle

Error autorització Google Drive a Moodle

per JOSE SULLER ROCA -
Nombre de respostes: 7

hola.

Estic intentant connectar configurar Drive com a repositori de Moodle al nostre centre i ens surt error (us adjunto captura de pantalla). He seguit totes les instruccions que teniu penjades a https://educaciodigital.cat/moodle/moodle/mod/glossary/view.php?id=461&mode=entry&hook=1585 però no m'ensurto. Penso que no m'he deixat cap pas i tot està correcte.

Podeu mirar-ho, si us plau? El nostre Moodle és https://agora-eoi.xtec.cat/eoitarragona/moodle/

Per cert, una pregunta MOLT IMPORTANT. Quant els professor pugin documents mitjançant el drive d'aquesta manera, els fitxer queden penjats al Moodle ocupant espai o simplement es queden al Google drive? Seria el mateix que copiar l'URL del drive i enganxar-la al Moodle com a URL?

Ja em direu alguna cosa

Moltes gràcies

Salutacions

Josep Suller

EOI Tarragona



En resposta a JOSE SULLER ROCA

Re: Error autorització Google Drive a Moodle

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Josep,

sembla que el problema està en l'URL de redirecció (a la consola de Google), ha de ser aquesta: https://agora-eoi.xtec.cat/eoitarragona/moodle/admin/oauth2callback.php

Potser seguint les instruccions heu posat el domini d'educació digital i no el de l'EOI?

Pel que fa a l'ocupació d'espai dependrà de la configuració:


Si trieu la primera opció, ocupa espai, si trieu la segona no, però amb la segona cal anar amb compte si voleu fer una còpia de seguretat i posar-la a un altre Moodle perquè aquests fitxers no es copiarien.

Una de les utilitats de fer servir el repositori és per exemple una tramesa d'un alumne, pot afegir el fitxer i tot i que actualitzés el fitxer al Drive, la versió de la tramesa no s'actualitzaria.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Error autorització Google Drive a Moodle

per JOSE SULLER ROCA -
ok. Gràcies. Canviant això sembla que ja funciona.
El que no em surt quan cerco un arxiu del Google Drive és la possibilitat d'escollir "fer una còpia del fitxer" o "crear un enllaç amb accés controlat". Es penja directament l'arxiu (adjunto captura) Això s'ha d'habilitar en algun lloc?
Fitxer adjunt Captura.JPG
En resposta a JOSE SULLER ROCA

Re: Error autorització Google Drive a Moodle

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Josep,
per tal que aparegui l'opció has de fer dues coses.

1. A la configuració de l'OAuth, connectar el compte, has de fer-ho amb el mateix compte amb què has configurat tot a la consola de Google.


2. A la configuració del repositori triar els paràmetres següents.


Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Error autorització Google Drive a Moodle

per JOSE SULLER ROCA -
hola,
El lloc de Moodle on configurar el connector de Drive és molt fàcil trobar-lo. Ja l'he canviat al nostre Moodle.
el problema el tinc amb la configuració de l'OAuth. Estic remenant totes les pantalles i no trobo enlloc on habilitar això que dieu SYSTEM ACCOUNT CONNECTED.
Arribo a aquesta pàgina (adjunt), però ja no sé continuar i trovar-ho.
Em podeu dir com arribar-hi?
Gràcies
Fitxer adjunt Captura.JPG
En resposta a JOSE SULLER ROCA

Re: Error autorització Google Drive a Moodle

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Josep,
aquesta configuració es fa dins del Moodle:


Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Error autorització Google Drive a Moodle

per JOSE SULLER ROCA -

OK, gràcies. Sembla que ara funciona i ja em surten les 2 opcions.

Per no confondre als professors, he deixat activada només l'opció d'incloure enllaços (així, ningú per equivocació pujarà fitxers al servidor de Moodle).

Però tinc una pregunta. Si us plau, m'ho podeu mirar? He fet una prova d'enllaçar un vídeo d'aquesta manera a un dels meus cursos: https://agora-eoi.xtec.cat/eoitarragona/moodle/mod/resource/view.php?id=294614 

Teòricament, s'hauria d'haver pujat només l'enllaç, però si entro a fitxers del servidor sembla com si aquest vídeo estigués al servidor (i ocupant espai) -adjunto captura-

Em podríeu comprovar si efectivament NO està ocupant espai? Si és així, com és que m'apareix al servidor?

Ja em direu.

Moltíssimes gràcies




Fitxer adjunt Captura.JPG
En resposta a JOSE SULLER ROCA

Re: Error autorització Google Drive a Moodle

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Josep,
abans de res dir-te que la gestió de fitxers de Moodle és força complexa. El Moodle necessita desar a la base de dades l'existència d'aquest fitxer, i per això el trobes a la llista. Tot i això, si mires la informació del fitxer, veuràs que diu que fa 0kb.



Fins ara,
Mònica