Eina per presentació dintre de NODES

Eina per presentació dintre de NODES

per RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO -
Nombre de respostes: 10

Bon dia

Us volia preguntar si sabeu com es pot inserir aquest tipus d'eina que permet fer una presentació tipus "genially" amb insercions i un disseny amb bombolles dintre del NODES. Us deixo una imatge d'una captura del NODES del crp de sant martí perquè entengueu millor de que us estic parlant.

Moltes gràcies

En resposta a RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO

Re: Eina per presentació dintre de NODES

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Rafael,
aquest tipus de presentació és una activitat H5P, les podeu fer dins del vostre Nodes i afegir-les a qualsevol article o pàgina.
He torbat aquest vídeo on explica com afegir un Genially i un H5P a Nodes: https://www.youtube.com/watch?v=O6YNkvj_FU0

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Eina per presentació dintre de NODES

per RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO -
D'acord Mònica, gràcies,ja he vist com preparar-ho i m'hi ficaré. Aprofito fil per fer-te un altre pregunta. Estic preparant tot l'apartat de l'EDC del meu centre, i fixant-me en l'exemple que es dona des de la pàgina de l'EDC del departament veig que tenen també un recurs que seria interessant poder-ho aplicar de la mateixa manera al nostre NODES. La pregunta és com es fa per incrustar un document d'excel tal qual ho fan ells? Perquè fins i tot veig que es mantenen els diferents fulls del llibre. S'ha de posar algun codi d'HTML especial o com es fa? Et deixo una captura
perquè m'entenguis millor...


Fitxer adjunt Captura de Pantalla 2022-05-16 a las 17.51.09.png
En resposta a RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO

Re: Eina per presentació dintre de NODES

per RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO -
I ja que estic també aprofito per un altre dubte... Com es fan aquest tipus de menus en els quals hi ha "desplegables"...També et deixo una captura perquè entenguis a que em refereixo
Fitxer adjunt Captura de Pantalla 2022-05-16 a las 17.54.11.png
Fitxer adjunt Captura de Pantalla 2022-05-16 a las 17.54.22.png
En resposta a RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO

Re: Eina per presentació dintre de NODES

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Rafael,

Per incrustar un full de càlcul com el de l'exemple cal que estigui a Google Drive, un cop pujat al Drive cal compartir-lo anant a Fitxer | Comparteix | Publica al web. A continuació sortirà una finestra on diu "Insereix" on trobareu el codi d'incrustació. A aquest codi però, cal afegir-li una mida més gran perquè sinó surt molt petit. Deixo marcat el vermell el codi que cal afegir manualment.

<iframe src="https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vRssssJ5P6Ub-235ZVb9-assIG2-QKtGnrqM5q_6GsssEKhnqXqLzdH_hg4q-zTdm7n/pubhtml?widget=true&amp;headers=false" width="1000" height="800"></iframe>

Pel que fa a com generar l'estructura de pàgines ho trobareu explicat aquí, a l'apartat plantilla Barra esquerra (subpàgines): https://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/agora-nodes/publicacio/pagines/jerarquia, si hi ha tres nivells, es mostrarà el desplegable a partir del segon nivell.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Eina per presentació dintre de NODES

per RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO -
De nou moltes gràcies Mònica ( què fariem sense vosaltres!!)

Escolta un altre dubte... I aquests "botons" com estan fets? He estat buscant a les eines de l'editor d'articles per veure si hi havia alguna opció d'emplenar de color una taula d'1x1 però no he trobat res, estan fets amb H5P? Si és així, saps quina és l'activitat dintre del H5P amb la que estan elaborats?
Moltes gràcies!


Fitxer adjunt Botons.png
En resposta a RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO

Re: Eina per presentació dintre de NODES

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Rafael,
estan fets amb estils, aquí et deixo el codi que has de fer servir.

<div style="display: flex; background-color: #ff3257; font-size: 24pt; height: 40pt; justify-content: center; margin-top: 4pt; margin-bottom: 4 pt; color: white!important;">

TEXT DEL BOTÓ
</div>

L'espai a sobre del text és important, si el treus no quedarà alineat.
Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Eina per presentació dintre de NODES

per RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO -
Insisteixo Mònica, moltes gràcies pel teu recolzament. M'imagino que per canviar el color has de buscar el codi del color en html i copiar-ho en el tros de codi que es correspon al color, oi?

Un altre dubte. També mirant el NODES que tenen a EDC em trobo amb el següent dubte:

Hi ha algunes pàgines en les quals hi ha un títol en color amb correspondència amb el color del tema del Nodes, però com es pot fer això, ho dic perquè quan es posa títol a la pàgina no hi ha opcions d'edició de text. M'imagino que el títol es crea a partir del cos de la pàgina, però llavors em surten dos títols...o hi ha alguna manera de posar el títol però que després no surti, no sé si m'explico...
Et deixo dues captures perquè m'entenguis millor. Jo el que vull fer és el que t'indico en la primera captura, i el que em passa si intento fer-ho modificant el títol dintre del text és el que hi ha a la segona pantalla.
Fitxer adjunt Títols dintre de pàgines.png
Fitxer adjunt Títols.png
En resposta a RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO

Re: Eina per presentació dintre de NODES

per MONICA GRAU PRIETO -
Gràcies, Rafael!
per a això estem!

El que demanes no es pot fer, el títol de la pàgina sempre surt, en aquest cas, jo mantindria el títol original, que tal com dius agafa els colors del tema, i no posaria el segon, els dels requadres els mantindria per a subapartats tal com fan a https://projectes.xtec.cat/edc-suport/edc-institut-del-cami/cultura-digital/comunicacio/

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Eina per presentació dintre de NODES

per RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO -
D'acord, però llavors com es pot fer per canviar el tamany de la lletra en la casella dels títols d'una pàgina o un article? Em fa la sensació que el títol que fan servir els companys del nodes de l'EDC és més gran... I no veig cap opció d'edició...

I per un altra banda, en el codi que m'has passat abans:



TEXT DEL BOTÓ


Com es podria canviar el tipus de font? He estat tafanejant algunes coses però no em fa gaire bona pinta...( captura )

PD: He començat un curs de HTML i CSS a codeacademy...a veure si d'aquí poc no t'he de tocar tant la "pera"...
Fitxer adjunt Codi font.png
En resposta a RAFAEL TARJUELO DEL ALAMO

Re: Eina per presentació dintre de NODES

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Rafael,

ho pots afegir dins del mateix codi que et vaig passar:

<div style="display: flex; background-color: #ff3257; font-size: 24pt; font-family: courier; height: 40pt; justify-content: center; margin-top: 4pt; margin-bottom: 4 pt; color: white!important;">

TEXT DEL BOTÓ

</div>


Pel que fa a la mida de la capçalera per defecte hauries d'afegir-ho als CSS addicionals, de totes maneres, no t'ho recomano ja que la diferència és molt molt petita i els Nodes ja tenen uns estils definits i pensats perquè les pàgines es visualitzin bé.

Ànims amb el curs!!!!

Mònica