Antivirus bloqueja domini educaciodigital.cat

Antivirus bloqueja domini educaciodigital.cat

per Jesús Bisbal Riera -
Nombre de respostes: 7

Hola

  Avui, mentre els alumnes estan resolent un qüestionari al Moodle, una d'elles has obtingut el missatge que adjunto.

  És l'antivirus Norton (un dels importants) que no li permet accedir al questionari. Només a la primera pàgina, no a les següents.

  Això seria preocupant, si s'identifica el domini educaciodigital.cat com a lloc perillós, tindrem encara més problemes. Potser aquest domini s'ha fet servir per a enviar spam, i ara està en alguna llista negra??

  Salutacions,

Jesús

Fitxer adjunt Antivirus.jpg
En resposta a Jesús Bisbal Riera

Re: Antivirus bloqueja domini educaciodigital.cat

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Jesús,

ens pots passar l'enllaç al qüestionari per revisar-ho?

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Antivirus bloqueja domini educaciodigital.cat

per RAMON RIERA GARRIGA -
Un dels alumnes del nostre centre també ha tingut un problema similar a l'intentar descarregar un arxiu de Moodle.
Hem rebut aquest missatge del pare de l'alumne:



"Bon dia i perdoneu les molèsties primer de tot.

Sóc el pare d’en __________de 1er D. L’antivirus Norton (versío per  a PC)  ens està donant problemes per accedir al Moodle doncs en bloqueja l’accés alegant raons de pishing i altres perills. No ens havia passat mai. 

Hem força l’entrada ignorant el risc (Norton té aquesta opció)  i quan entrem en mode desprotegit a educaciódigital.cat bloqueja la descàrrega dels fitxers alertant de la presència de virus .

Hem intentat descarregar myhealthysunday.plan i no ens ho permet.

Us adjunto les fotos . 

Hem pensat que era bo de fer-vos-ho saber. No hem canviat la versió de Norton ni tocat res dels settings de seguretat i com que és la primera vegada que ens passa us ho voliem explicar."

Envio l'enllaç al Moodle de centre: Institut Carles Rahola i Llorens
Envio l'enllaç al curs: Anglès 1ESO
Envio l'enllaç del document en qüestió: document pdf



Fitxer adjunt Selecció_500.png
En resposta a RAMON RIERA GARRIGA

Re: Antivirus bloqueja domini educaciodigital.cat

per MONICA GRAU PRIETO -
Hola, Ramon,
ja veig el que us passa, teniu "adware". Podeu veure-ho aquí: https://educaciodigital.cat/iescarlesrahola/moodle/local/agora/adware/index.php

Això passa quan en algun ordinador hi ha virus i en afegir continguts i desar normalment en una caixa de text, s'incrusta codi maliciós.
Podeu trobar més informació en aquest enllaç: Detectar i eliminar Adware "Programari de publicitat" del Moodle d'Àgora

Quan entreu com administradors, a bloc Administració del lloc surt un apartat Adware en cas que en tingueu. Si no surt res, és que no en teniu.

A la PMF trobareu com eliminar-ho, només cal que accediu als recursos de la llista i visualitzeu el codi HTML.

En concret, al document que enllaceu no hem trobat res i no ho hem pogut reproduir, però en el meu cas treballo amb Linux i possiblement és per això.

Si teniu cap dubte o problema per resoldre-ho ens ho dieu i us donem un cop de mà. Us recomanem que també aviseu al professorat perquè revisi els seus ordinadors.

Fins ara,
Mònica
En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Antivirus bloqueja domini educaciodigital.cat

per RAMON RIERA GARRIGA -

Perdona la meva ignorància però no sé que és la PMF on he de trobar com eliminar el Adware accedint als recursos de la llista i visualitzant el codi HTML.

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Antivirus bloqueja domini educaciodigital.cat

per RAMON RIERA GARRIGA -

Si l'entrada de Adware es produeix des de la caixa de text vol dir que pot entrar a través de les tasques en línia que els proposem als nostres alumnes?

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: Antivirus bloqueja domini educaciodigital.cat

per RAMON RIERA GARRIGA -

Ja he eliminat tota la llista d'Adware que ha detectat Moodle. Tot el que ha detectat era d'un curs que no s'utilitza.

Per tant, sospito que n'hi deu haver més perquè l'alumne que ho ha detectat era d'un altre curs. Hi ha alguna altra manera de detectar l'Adware? és  que jo també utilitzo Linux i el meu ordinador no detecta res.

En resposta a RAMON RIERA GARRIGA

Re: Antivirus bloqueja domini educaciodigital.cat

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Ramon,

et responc entre línies:

Perdona la meva ignorància però no sé que és la PMF on he de trobar com eliminar el Adware accedint als recursos de la llista i visualitzant el codi HTML.

PMF és preguntes més freqüents, trobaràs la llista completa aquí: https://educaciodigital.cat/moodle/moodle/mod/page/view.php?id=1781

Si l'entrada de Adware es produeix des de la caixa de text vol dir que pot entrar a través de les tasques en línia que els proposem als nostres alumnes?

Doncs seria possible, però com ells no escriuen res a la portada del curs, no saltaria cap finestra emergent. Però sí, si no tenen els ordinadors protegits, pot passar.

Ja he eliminat tota la llista d'Adware que ha detectat Moodle. Tot el que ha detectat era d'un curs que no s'utilitza.

Per tant, sospito que n'hi deu haver més perquè l'alumne que ho ha detectat era d'un altre curs. Hi ha alguna altra manera de detectar l'Adware? és  que jo també utilitzo Linux i el meu ordinador no detecta res.

Caldria revisar les activitats, sobretots les que tenen la descripció mostrada a la pàgina principal, hem anat una a una i no hem trobat res. Espereu a veure si us tornen a reportar el mateix de nou.

Fins ara,

Mònica