moure unitats senceres a Moodle

moure unitats senceres a Moodle

per Josep Suller Roca -
Nombre de respostes: 7

hola

Estic intentant trobar la manera de desplaçar una unitat sencera dins d'un curs Moodle (per exemple, posar la unitat 6 enlloc de la 2, etc.) Es pot fer? Tinc unitats amb més de 40-50 recursos i no voldria anar recurs per recurs i haver de reconstruir-ho tot.

No vec cap fletxa o manera de desplaçar la unitat sencera (a diferència de que si em surten les fletxes per desplaçar recursos)

Ja em direu

Moltes gràcies

Salutacions

Josep Suller

EOI Tarragona

En resposta a Josep Suller Roca

Re: moure unitats senceres a Moodle

per Josep Suller Roca -

hola

Investigant una mica he trovat que si poses en la disposició del curs "mostra tots els temes en una pàgina", en alguns cursos em deixa moure les unitats (o SECCIONS, com li diu el Moodle).

El que no entenc és perquè en alguns cursos si i d'altres no:

Per exemple, un curs que no em deixa és aquest:

https://agora-eoi.xtec.cat/eoitarragona/moodle/course/view.php?id=1451

Ja em direu per què passa això que en alguns cursos si i d'altres no. Estic utilitzant el mateix ordinador, navegador i en la disposició del curs activo "mostra tots els temes en una pàgina",

Moltes gràcies

Fitxer adjunt exemple.JPG
En resposta a Josep Suller Roca

Re: moure unitats senceres a Moodle

per JOAN GUILLEN PELEGAY -

Hola Josep,

Miro d'explicar els detalls...

- Quan tens la "Disposició" de "Mostra totes les seccions en una pàgina", en activar l'edició podràs sempre moure l'ordre de les seccions.

- Quan tens la "Disposició" de "Mostra una secció per pàgina" tens dos comportaments que cal considerar:

  + Quan no estàs en "mode edició" pots "estar" (url) amb l'adreça del curs i veure la secció que està "realçada" o anar a una secció concreta (la url canvia, indicant la secció). Pots també anar a la "secció realçada" d'una forma explícita (vas allà independentment de si segueix realçada o no)

  + Però quan actives l'edició... Si estàs en una secció concreta (url específica) només veus (amb les eines d'edició dels diferents elements) aquella secció i, per tant, no pots moure les seccions (només vues una). Però si vas a l'enllaç del curs (la url genèrica) llavors veuràs totes les seccions (no només la realçada, perquè estàs en edició) i llavors podràs moure les seccions d'ordre.


Bé, entenc que aquesta era la confusió. Per exemple, en la captura imagino que quan estaves en "la secció 2" era de forma explícita (i per això no podies moure-la, perquè només veies aquella secció) i quan mostres la 4 (que sí podies moure-la) era perquè estaves en la vista de "tot el curs" (la genèrica).

Apunto també, per si algú es despista, que la "secció general" no es pot moure. Per tant els continguts que apareixen dalt de tot (tant si veus tot el curs com si veus seccions soles) s'han de moure individualment.

Joan

En resposta a JOAN GUILLEN PELEGAY

Re: moure unitats senceres a Moodle

per Josep Suller Roca -

hola

Moltes gràcies per l'aclariment.

Doncs així suposo que em deu passar alguna cosa extranya amb el curs

https://agora-eoi.xtec.cat/eoitarragona/moodle/course/view.php?id=1451

Ja que tot i tenir-ho amb la disposició Mostra totes les seccions en una pàgina" no em surt l'opció de moure les seccions. A diferència d'altres cursos, on si que em funciona perfectament. També em passa en aquest curs que si intento editar una secció quan està en mode Mostra totes les seccions en una pàgina, em resulta impossible ja que em retorna al principi. 

A què pot ser degut això que no em deixa editar seccions en aquesta disposició i, a més, tampoc em deixa moure cap secció estigui amb la disposició que estigui?

Moltes gràcies

Fitxer adjunt Captura.JPG
En resposta a Josep Suller Roca

Re: moure unitats senceres a Moodle

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Josep,

he pogut accedir al cursi em sembla que el problema és un altre.

Aquest "error" se sol donar quan hi ha algun codi HTML a alguna etiqueta o tema que interfereix amb el propi Moodle. Si et fixes, tot i tenir l'edició activada, no és possible editar cap activitat ni secció.

Revisarem a veure si trobem on està el problema i però pot ser complicat per les dimensions del curs. De moment, ens podeu indicar els darrers canvis que heu fet al curs a veure si així podem estirar del fil amb una mica més de criteri?

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: moure unitats senceres a Moodle

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Josep,

ja està resolt, a la tasca "Mid course test (units 1-5)" a la descripció, s'havien colat una sèrie d'scripts maliciosos. Els hem eliminat i ara ja funciona correctament.

Fins ara,

Mònica

En resposta a MONICA GRAU PRIETO

Re: moure unitats senceres a Moodle

per Josep Suller Roca -

Perfecte

Ja ho he comprovat i ara si que funciona bé.

M'estava tornant boig, ja que en altres cursos funcionava perfectament bé tot i aquest curs en particular em donava problemes. Així és perquè s'havia colat un script maliciós, dius? Això per què ha pogut passar? No voldria que ens passés en altres cursos de Moodle.


Moltíssimes gràcies

Salutacions

Josep

En resposta a Josep Suller Roca

Re: moure unitats senceres a Moodle

per MONICA GRAU PRIETO -

Hola, Josep,

pel que he vist és un curs antic així que pot ser difícil de seguir la pista. El més possible és que qui afegís aquella tasca tingués un virus dels que incrusten codis ocults. La nostra recomanació és que reviseu tots els ordinadors del professorat amb un antivirus.

Fins ara,

Mònica