Bona feina!

Bona feina!

per Josep Maria Viñolas Auquer -
Nombre de respostes: 9
Hola,

Igual que habitualment em queixo si no funciona el servei, aquest cop us vull felicitar! No sé què heu tocat, però fa uns dies que el Moodle ens va molt i molt bé (com mai l'havia vist rutllar!).

Esperem que en l'aturada del proper dimarts no tornem a la lentitud que ens era habitual.

Salutacions.
En resposta a Josep Maria Viñolas Auquer

Re: Bona feina!

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Josep Maria!
Gràcies pel teu missatge! És molt d'agrair i estic convençuda de que a l'equip d'Arquitectura Tecnològica els arribarà al cor, jejeje Somrient
Sobre l'aturada de dimarts en principi es tracta de petits canvis (resolució d'alguna errada de les que ens heu notificat) i, per tant, a priori, no hauria d'afectar en el comportament. Esperem que aquesta bonança es mantingui!!
Una abraçada i que vagi molt bé l'avaluació!
Sara
En resposta a Josep Maria Viñolas Auquer

Re: Bona feina!

per DANIEL FERNANDEZ GARCIA -
Em sumo a les felicitacions! Que duri!
En resposta a DANIEL FERNANDEZ GARCIA

Re: Bona feina!

per Isabel Higueras Ruiz -
Hola,

Jo també estic realment sorpresa per la millora de càrrega i velocitat del nostre espai Moodle des de fa uns dies. Creuem els dits i esperem que ens duri molt. Llàstima que aquesta millora ens arriba gairebé quan acabem el curs acadèmic, després d'haver patit molt, tant profes com alumnes, però 'les coses bones es fan esperar', diuen.

Em sumo a les felicitacions! Però amb una mica de recel...

A reveure,

Isabel Higueras
En resposta a Josep Maria Viñolas Auquer

Re: Bona feina!

per LLUIS VALENCIA LOPEZ -
Hola, sobretot al Josep Ma:

Fa un parell de dies, en una reunió de coordinadors on tots ploràvem, qui portava la reunió ens va dir que el servidor nou d'àgora (suposo que és aquell que van posar al Nadal) va resultar ser defectuós ja que tenia un retard en cada transacció d'uns quants milisegons (la meva admiració per aquells que van detectar el problema) i que el van haver de canviar no sé si a Taiwan o no sé on.

Per fi vaig trobar una explicació a aquest calvari que, aquells que fem servir àgora per les nostres classes, hem patit!

Quan aquest matí he sentit un alumne que deia "què ràpid entra!" he pensat: clar, amb una màquina que funciona...

Una llàstima les classes que havia preparat suposant el normal funcionament del moddle d'àgora. Una llàstima les estones que he perdut per corregir feines (10 feines per alumne, per 100 alumnes fan 1000 feines per corregir, si cada feina triga x a baixar... quanta estona estàs davant la màquina amb cara de póker?)

Em sento francament maltractat, menystingut, anul·lat,... quan he hagut de sentir aquesta informació al marge d'aquest fórum.

Per què, si és més fàcil que cap altra cosa, no hem de saber les coses de primera mà?

La meva pregunta és clara, fins i tot adreçada a aquells que ens van arribar a suggerir buscar aquest servei a l'àmbit privat (hemeroteca):
PODEM APOSTAR PER L'ÀGORA??? o orientem els esforços en una altra línia?

Salutacions a tothom.

----------
Lluís
En resposta a LLUIS VALENCIA LOPEZ

Re: Bona feina!

per Josep Maria Viñolas Auquer -
Hola Lluís,

Desconec absolutament el que ha passat amb el Moodle fins ara i que feia que anés tant malament. La teva informació és la única que sé del que pot haver fallat, i no és per que no l'hagi demanat diverses vegades en aquest fòrum.

Amb aquesta falta d'informació la meva sensació també és de desconfiança amb el servei. A la nostra escola hi ha forces professors que han deixat d'utilitzar el Moodle, després de l'esforç que s'ha fet per implantar-lo, degut a la desesperació que ha creat (i els entenc perque jo hauria fet el mateix si no en fos el responsable de la seva implantació a l'escola).

Actualment estem avaluant amb els responsables de la xarxa informàtica de la nostra escola què es fa amb el Moodle de cares a l'any vinent. Ells tampoc confien gaire dels serveis que pugui proporcionar el departament. 

Les opcions que estem valorant son:
  • Mantenir-nos amb el Moodle a àgora.
  • Esperar per si distribueixen el Moodle en 'caixes negres' a les escoles.
  • Externalitzar el servei d'allotjament en un proveidor de serveis.
  • Instal.lar el Moodle en una màquina a l'escola.
Mentre que les dues primeres opcions ens suposen una descàrrega d'hores en no haver de realitzar el manteniment del Moodle, les dues últimes ens proporcionen la facilitat de solventar els problemes per nosaltres mateixos. El Moodle a àgora fins ara no era funcional. La seva distribució en servidors a les escoles genera molt recel entre els tècnics de la nostra escola. Allotjar el moodle fora l'escola suposa dependre de l'ample de banda de l'escola per a accedir-hi quan estem a classe (fet que tampoc ens ho sol.luciona l'accés al Moodle actual). La última opció és la que més recursos requereix per part nostra, però a la vegada la que creiem que ens pot donar millors resultats, si el Moodle d'àgora no ens pot proporcionar les necessitats que tenim.

Salutacions.

En resposta a LLUIS VALENCIA LOPEZ

Re: Bona feina!

per Sara Arjona Téllez (Moodle HQ) -
Hola Lluís!

No sabem ni qui ni perquè us ha fet arribar aquesta informació que comentes sobre els problemes del servidor però volem desmentir-la (abans de que la bola es faci més gran i es comenci a escampar informació falsa). Els problemes van ser uns altres (relacionats amb l'accés a les unitats de disc) i, com heu pogut veure, tant l'equip de l'Àrea TIC (que és qui vetlla pel bon funcionament dels servidors) com el de l'Àrea TAC (que som els que donem la cara a aquest fòrum i ens encarreguem dels canvis a les aplicacions) estem fent tot el que està a les nostres mans per aconseguir millorar la qualitat del servei i que, d'aquesta forma, els usuaris finals (com vosaltres o els vostres alumnes) pugueu treballar de la millor forma possible.

Em sap greu que penseu que no us mantenim prou informats ja que la nostra intenció és l'oposada (i teníem la sensació de que no era així Trist ). De totes formes, ho tindrem en compte i intentarem millorar-ho.

Per últim, tot i que la decisió d'apostar o no per Àgora és vostra, l'únic que us podem dir (una vegada més) és que totes les persones implicades en el projecte estem treballant perquè Àgora sigui un servei de qualitat i, tret d'alguns problemes puntuals (com els de novembre o el de la setmana passada), Àgora ha funcionat prou bé durant els darrers mesos (tot i que, com tot, sempre hi ha coses millorables).

Una abraçada i fins aviat!
Sara

En resposta a Sara Arjona Téllez (Moodle HQ)

Re: Bona feina!

per Josep Maria Viñolas Auquer -
Hola Sara,

Tal com nosaltres hem d'entendre que vosaltres doneu la cara pel servei tècnic en aquest fòrum, nosaltres la donem davant de molts professors, alumnes i pares a l'escola. Quan et venen i et diuen que el servei no funciona bé, no tenim gens d'informació per proporcionar-los: simplement et limites a dir que no hi pots fer res per ara i que el curs vinent es pendran mesures.

Seria diferent si, quan hi ha un problema tècnic, com per exemple el problema de disc que comentes (primera notícia), ens ho comenteu. Llavors jo al menys els puc traslladar una informació, encara que el resultat sigui el mateix, però psicològicament això reconforta més que no pas que els diguem que no hi podem fer res, que ja ens hem queixat i que no sabem què passa.

De totes maneres, passat el via crucis, ara el Moodle va molt i molt bé. Aquest és el rendiment que necessitem i que tant hem desitjat.

Salutacions.
En resposta a Josep Maria Viñolas Auquer

Re: Bona feina!

per ANTONI GINARD LLADO -

Hola Josep Maria,

Fa uns dies que volia fer una aportació a aquest debat, però no he trobat temps fins avui. Trist

Personalment no tinc cap inconvenient en donar informació detallada del que estem fent i dels problemes que ens trobem, tot i que he d'afegir no tothom veu les coses de la mateixa manera, cosa que ens obliga a ser molt curosos amb el que diem públicament. El Servei TAC és l'única unitat organitzativa del Departament que fa servir fòrums per estar en contacte directe amb els usuaris dels serveis que ofereix. En aquest sentit, som pioners i això té avantatges i inconvenients.

Tanmateix he d'afegir que no tinc gaire clar que publicar els detalls dels problemes que ens trobem aporti coses positives. Alguns d'ells són, certament, molt tècnics i no crec que els usuaris es facin càrrec de les seves implicacions, cosa que podria ser contraproduent. A mi en particular me molesta que, per desconeixement, es trivialitzi la solució a determinats problemes.

Quan parlem d'Àgora no estem parlant de servidors de centre com els que es poden comprar a Pricoinsa o a les tendes Beep; estem parlant de servidors de molt altes prestacions que requereixen de tècnics especialitzats per posar-los en funcionament i per configurar-los.

Actualment, Àgora està constituït per 7 màquines físiques especialitzades en diferents tasques: balancejament del tràfic entrant, servei web, servei de bases de dades i servei de fitxers, tots ells enllaçats per una xarxa local d'alta velocitat.

Aquests serveis s'han de configurar de manera adequada per tal d'aconseguir el punt òptim de rendiment. Malhauradament, no hi ha cap fórmula matemàtica que permeti calcular aquest punt òptim així que s'han de fer ajustaments de manera empírica. A més, no només depèn dels servidors, sinó també del programari: el moodle i el zikula (intranet/web de centre). Per acabar d'arrodonir-ho, aquest punt òptim és dinàmic perquè varia en funció de la quantitat d'usuaris i del tipus d'ús que facin dels serveis.

Els problemes de la tardor passada varen aparèixer perquè les màquines varen arribar al seu límit de capacitat abans del que ens esperàvem, degut a l'èxit rotund d'Àgora. En canvi, els problemes del gener-febrer estaven relacionats amb la configuració, és a dir, en l'obtenció d'aquest punt òptim de rendiment. Finalment, ens hem aconseguit apropar més a aquest punt òptim i d'aquí les millores en el temps de resposta.

No ens hem guanyat cap medalla perquè, com bé diu el Lluís, durant molt de temps el servei ha estat deficient, però una mica de satisfacció sí que tenim perquè teníem un gran problema sobre la taula i l'hem sabut resoldre. Ho hem dit moltes vegades, però no està de més recordar-ho: Àgora és l'aposta del Departament en termes d'aula virtual i web de centre. Tot i que actualment funciona bé, s'està treballant per ampliar els serveis i millorar-los.

Josep Maria, si tenir més informació de la que es publica en aquest lloc web et resulta d'ajuda per a la teva feina, em pots escriure directament (aginard). Les comunicacions privades sempre donen més marge per comentar coses.


Salutacions,

Toni