Nou administrador

Nou administrador

per ISABEL FERNANDEZ LOPEZ -
Nombre de respostes: 10

Hola,

sóc administradora del Moodle del meu centre. Necessitaríem que un altre companya també ho fos. Com podem fer-ho? Ho puc fer jo com a administradora? Cal que ho feu vosaltres?


El nostre Moodle és

http://agora.xtec.cat/institutcanplanas/moodle/


Salutacions!!!

En resposta a ISABEL FERNANDEZ LOPEZ

Re: Nou administrador

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bon dia Isabel,

Ho podeu fer vosaltres mateixos. 

Primer us heu d'autenticar al Moodle com a admin i anar a Administració del lloc - Usuaris - Permisos - Administradors del lloc


Feu una cerca a la columna de la dreta anomenada Usuaris. Quan tingueu seleccionada la persona desitjada (marcada amb el cursor i amb el color blau de fons) només haureu de clicar a Afegeix i aquest usuari obtindrà el rol d'administrador al Moodle.


Salutacions,

Isabel

En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Nou administrador

per ISABEL FERNANDEZ LOPEZ -

Hola Isabel,

ja ho vaig intentar així però no em surt aquest apartat...

http://agora.xtec.cat/institutcanplanas/moodle/admin/settings.php?section=userpolicies


Adjunto document amb captura de pantalla.



En resposta a ISABEL FERNANDEZ LOPEZ

Re: Nou administrador

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Hola Isabel,

Has d'accedir amb l'usuari admin, ja que només un administrador pot designar un altre administrador.

Per altra banda, has de clicar a Administradors del lloc (és l'apartat de sota Política d'usuaris).

Salutacions,

Isabel

En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Nou administrador

per ISABEL FERNANDEZ LOPEZ -

Hola,

he accedit com a administrador i a mi no em surt aquest apartat. Torno a adjuntar imatge:



En resposta a ISABEL FERNANDEZ LOPEZ

Re: Nou administrador

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Hola Isabel,

Tens tota la raó, com a administradors no podeu accedir a aquest apartat. 

Llavors l'únic rol similar al d'administrador que podeu assignar és el de Gestor/a.

Per assignar el rol Gestor/a heu d'accedir a Assigna rols globals, entrar al rol desitjat i afegir l'usuari seleccionat a la columna de l'esquerra.

Salutacions,

Isabel

En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Nou administrador

per ISABEL FERNANDEZ LOPEZ -

D’acord, moltes gràcies!

Però tinc una pregunta: em sembla recordar que podíeu assignar 3 administradors del Moodle. S’ha jubilat un del que ho som. Ara podem dir-vos per assignar un altre com a tercer administrador?


En resposta a ISABEL FERNANDEZ LOPEZ

Re: Nou administrador

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Bona tarda Isabel,

Crec que estem parlant de dues coses diferents.

Pot ser que t'estiguis referint als gestors designats al portal de gestió d'Àgora? Actualment en teniu designats 3, però en podeu arribar a tenir 4. Per eliminar o afegir altres gestors/es, un d'aquests ha d'entrar al portal i gestionar la resta de gestors. 

Per a més informació podeu consultar aquest enllaç (teniu en compte que ha d'entrar directament un dels gestors, no l'admin del centre perquè ja teniu gestors designats).

Quant al vostre Moodle (no el portal) hem vist que teniu un sol usuari admin així com un sol usuari amb rol Gestor/a.

Pot portar a confusió perquè hi ha dues figures que s'anomenen gestor, però una figura treballa al portal i l'altra al Moodle.

Salutacions,

Isabel


En resposta a Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora)

Re: Nou administrador

per ISABEL FERNANDEZ LOPEZ -

Hola Isabel,

tota la raó, embolic que m'he fet.

Pel que respecta al nostre Moodle:

només hi pot haver un administrador? Poden haver dos? Si és possible com cal fer-ho? He estat mirant i ja he vist que no puc assignar aquest rol.

I respecte al rol de gestor: nosaltres necessitem activar la possibilitat d'autenticació per correu i un company vol treballar al respecte. Això només ho pot fer l'administrador? Hem estat mirant des del rol de gestsor i hem vist que no és possible.

Moltíssimes gràcies per tot i disculpeu si és un embolic el que pregunto.

En resposta a ISABEL FERNANDEZ LOPEZ

Re: Nou administrador

per Isabel Oussedik Vilalta (Equip tècnic d'Àgora) -

Hola Isabel,

Efectivament, només hi pot haver un usuari administrador. Si sou dues persones que feu aquestes tasques, haureu de compartir la contrasenya. Tot i que és important que el nombre de persones que coneix aquesta contrasenya sigui el més reduït possible. Per aquesta raó, si un dels administradors ha de deixar de fer aquestes tasques, és recomanable canviar la contrasenya.

Exacte, la tasca de configuració de connectors (com és l'autenticació) només la pot fer l'administrador.

Salutacions,

Isabel