INTRODUCCIÓ

PLA DE TREBALL I CONTINGUTS
* El Pla de Treball.
* El contingut general del 1r trimestre.
LES TASQUES
     Què he de fer?
     Quina nota tindré?
ELS PROJECTES
* Funcionament dels projectes
     Què he de fer?
     Què he de presentar?
     Quina nota tindré del projecte?
* De què van els projectes?
     M1P1. Com és de sostenible casa meva?
     M1P2. Dissenyem casa nostra amb el Sweet Home 3D.
     M2P1. Fem reformes, unim cuina i menjador.
     M2P2. Esmicolem les instal·lacions de casa nostra.
AVALUACIÓ DEL TRIMESTRE
     Quina nota final tindré?



INTRODUCCIÓ

L’habitatge és una construcció on viuen persones. Està format pel sostre i les parets que tanquen un recinte i que serveix per refugiar-se dels agents externs meteorològics, d’altres animals i també de persones alienes a la mateixa llar. Està distribuït en zones que tenen una funció determinada com per exemple la zona per viure i estar que és on es fa la vida familiar. Les habitacions més comunes són; la sala d’estar com a habitació principal, els dormitoris, la cuina i la cambra de bany.

El tipus d’habitatge més estès són el d’edificis d’apartaments que se situen a les grans ciutats. Encara que també, l’habitatge, s’adapta segons la zona on està ubicat, per exemple no és el mateix viure al mig del camp que viure al costat de la platja o a dalt de la muntanya, així que la casa ha de cobrir funcions diferents que modifiquen la seva forma i ús.

Les instal·lacions de l’habitatge donen el confort necessari per viure còmodament. L’habitatge bàsic disposa de; instal·lació d’aigua potable, electricitat i gas Natural, també acostumen a tenir instal·lacions de calefacció i aire condicionat.

L’habitatge suposa una despesa molt important que s’ha d’atendre mensualment, això fa que sigui una elecció que pot condicionar tota una vida o si més no, ens pot donar molts mal de cap. La despesa bé pel fet de comprar o llogar i només per viure hem de pagar impostos i el subministrament d’energia.

La majoria de les vegades, en comprar o llogar un pis, cal fer reformes per adaptar-lo a les nostres necessitats. Cal entendre que algunes d’elles no les podrem fer nosaltres mateixos i haurem de contractar a professionals i tècnics per tal que la reforma no acabi sent un problema més gran que pagar el cost de la feina feta.

Per últim, l’accés a l’habitatge que és un dret humà, a vegades no es pot exercir per falta de recursos. Aquest fet, el d’adquirir un habitatge, reflecteix l’organització social.

PLA DE TREBALL I CONTINGUTS

El Pla de Treball

Al principi començarem fent una Avaluació inicial, sense nota, sobre el que coneixem actual del món dels Habitatges. També ens servirà com a presentació del trimestre.

A l’apartat General del Moodle tens tres fòrums. Avisos i notícies, el professor dóna avisos o aclariments generals sobre el funcionament del curs. Dubtes del Curs, fòrum de consultes generals on un company presenta un dubte i un altre intenta contestar-li, tots els estudiants veuen la consulta. Consultes Individuals, només el professor veu la consulta i la contesta de forma particular.

El trimestre està dividit en 2 blocs temàtics amb 2 projectes per bloc, dividits interiorment en tasques. Tenim al davant 36 hores de classe en aquest 1r trimestre.

El Moodle està organitzat tenint en compte la complexió dels recursos i les tasques, això vol dir que, per exemple, si no obriu la informació del projecte (encàrrec de feina) no s’obrirà la tasca per entregar el projecte. Quan entregueu el document del projecte s’obrirà el fòrum per poder-lo presentar en grup.

La manera de començar cada bloc és llegir-se el llibre corresponent als recursos i llegir-se l’encàrrec de feina per començar a fer el projecte des del primer moment.

Cal que us baixeu al vostre ordinador o Pendrive, els documents de les tasques en les quals està dividit cada projecte.

Cada bloc conté unes activitats, puntuables, que caldrà anar fent en el moment que s’expliqui la teoria corresponent.


El contingut general del 1r trimestre

Les tasques estaran ocultes i aniran apareixent conforme aneu avançant en el curs depenent del que contesteu o si la tasca està avaluada o no.

Blau – Feina que cal fer del projecte. Taronja – Entrega del projecte.

1.- L’Habitatge i la seva sostenibilitat.

            Projecte M1P1 – Encàrrec de feina.

            * Com es de sostenible casa meva?

                        Tasca 1 – Quin tipus d’habitatge és casa meva?

                        Tasca 2 – Orientació.

                        Tasca 3 – Quina distribució tinc?

                        Tasca 4-1 – Compro o llogo? Càlculs.

                        Tasca 4-2 – Cerca una imatge de comprar i una per llogar un habitatge.

                        Tasca 4-3 – Conclusions.

                        Tasca 5 – Entrega el portfoli del projecte M1P1.

                        M1P1 – Com es de sostenible casa meva? (Fòrum)

2.- L’Habitatge i el seu disseny.

            Projecte M1P2 – Encàrrec de feina.

            * Dissenyem casa nostra amb el Sweet Home 3D.

                        Tasca 1 – Dissenyem les parets de l’aula de l’institut.

                        Tasca 2 – Col·loquem taules, cadires, finestres i PDI.

                        Tasca 3 – A la planta de dalt tenim el taller de tecnologia.

                        Tasca 4 – Entrega del portfoli del projecte M1P2

                        M1P2 – Dissenyem casa nostra amb Sweet Home 3D. (Fòrum)

3.- Construcció en els habitatges.

            Projecte M2P1 – Encàrrec de feina.

            * Fem reformes, unim cuina i menjador.

                        Tasca 1 – Materials per reparar rajola del terra.

                        Tasca 2-1 – Utensilis necessaris per substituir a l’excavadora.

                        Tasca 2-2 – Selecciona les eines que substitueixen la feina de l’excavadora.

                        Tasca 3-1 – Acabament superficial de la cuina – Enrajolat.

                        Tasca 3-2 – Acabament superficial d’una habitació – Enguixat.

                        Tasca 4 – Entrega el portfoli del projecte M2P1.

                        M2P1 – Fem reformes, unim cuina i menjador. (Fòrum)

4.- Instal·lació en els habitatges.

            Projecte M2P2 – Encàrrec de feina.

            * Esmicolem les instal·lacions de casa nostra.

                       Tasca 1.1: QGP

                        Tasca 1 – Quadre general de protecció de casa meva.

                        Tasca 2 – D’on ve l’aigua calenta?

                        Tasca 3 – El sifó de l’aigüera.

                        Tasca 4.1: Els circuits d’il·luminació de l’habitatge.

                        Tasca 4 – Tenim un passadís llarg.

                        Tasca 5 – Incorporem una característica domòtica al nostre habitatge.

                        Tasca 6 – Entrega el portfoli del projecte M2P2.

                        M2P2 – Esmicolem les instal·lacions de casa nostra. (Fòrum)





LES TASQUES

Les tasques serveixen per posar en pràctica l’explicació o bé el que hi ha explicat als apartats de recursos. Totes les tasques proposades tindran una puntuació sobre 10 punts.

Què he de fer?

Les heu de completar totes, mirant sempre la informació dels recursos. Segons sigueu Exploradors, Investigadors o Navegants podreu tenir activitats diferents. La majoria de les tasques son auto avaluables, però hi ha algunes que caldrà construir un petit document que presentareu després en format pdf.

Quina nota tindré?

Depèn de la qualitat de les vostres respostes o de si contesteu correctament o no. Però la següent rúbrica us pot ajudar en cas que feu una presentació redactada.

Rúbrica per avaluar les tasques

 

TASCA nr.

Nivells de valoració

Valoració

1

2

3

Grup

Alumne

Contingut

Contesta el que es demana a la tasca, però es deixa algun aspecte.

Respon la tasca sencera relacionant-lo amb la teoria.

Aporta noves idees relacionades amb el tema.

 

 

Presentació

El document està sense format i no diferencia l’enunciat de la resposta.

El document té un format correcte per poder ser llegit. Incorpora alguna imatge.

Utilitza elements de canvi de color i interlineat per donar més facilitat a l’hora de llegir. Incorpora imatges i/o esquemes.

 

 

Llenguatge utilitzat

Utilitza un llenguatge no gaire tècnic. S’entenen totes les idees exposades.

Utilitza el llenguatge tècnic de manera adient.

Redacta correctament, sense faltes d’ortografia i amb les idees ordenades.

 

 

Lliurament

Entrega més tard.

Entrega a temps però sense mirar-se les correccions.

Entrega amb les correccions.

 

 



ELS PROJECTES

Funcionament dels projectes

Què he de fer?

Primer de tot heu de llegir de manera diagonal l’encàrrec de feina i desar al vostre ordinador els documents d’ajuda per anar fent el projecte.

Com a producte final haureu d’entregar un portfoli digital i participar al fòrum del projecte.

Després d’això haureu de formar els grups i omplir la primera tasca del projecte que és el contracte didàctic. Aquest document ens ajudarà a establir-nos com a grup.

Seguidament el projecte està dividit en una sèrie de tasques que haureu d’anar resolent.

Per completar el portfoli presentareu una valoració personal i una valoració grupal.

Què he de presentar?

Es presenta el document del portfoli digital i la participació del grup en el fòrum del projecte i dues intervencions individuals valorant la feina dels altres grups.

Així les parts del portfoli serien:

 Portada del projecte – títol, foto central relacionada, identificació (nom i cognoms, grup, curs)

Índex – llista del contingut amb la pàgina.

Introducció – text amb tres paràgrafs: explicació de sostenibilitat, explicació per sobre de les tasques fetes, explicació d’algun aspecte curiós que heu descobert.

Tasques – redacció de les tasques amb enunciat i resposta.

Valoració personal – Què has après? Què has aportat al grup?

Valoració del grup – Com heu treballat? Quins problemes heu superat junts?

Quina nota tindré del projecte?

El projecte consta de portfoli digital més les intervencions al fòrum que s’avaluen amb una rúbrica i la següent fórmula (sobre 10).

Nota Projecte = 0,7 * nota professor + 0,15 * nota grup + 0,15 * nota alumne


Rúbrica per avaluar els projectes

Títol del projecte

Nivells de valoració

Valoració

1

2

3

Grup

Alumne

Tasques del projecte

No sempre presenta i ho fa fora de termini.

Entrega la feina sense haver cercat per ampliar-la. Ho fa fora de termini.

Organitza i planifica correctament, fa la feina i l’amplia amb recerques. Presenta a temps.

 

 

Participació en el grup

Fa poques aportacions al grup i deixa als altres que treballin per ell.

Participa, col·labora amb els companys però no fa perquè tothom treballi. Respecta el treball dels altres.

Participa activament aportant idees i distribuint la feina, fent que tothom participi.

 

 

Presentació de la documentació

És insuficient per entendre el projecte.

És la que es demana, però la presentació pot millorar bastant. Falta la introducció i les conclusions.

Conté els apartats amb material portada, índex, introducció, conclusions i material gràfic extra.

 

 

Exposició oral

Participa poc en l’exposició i no és capaç d’explicar el que ha fet ell i el grup.

Participa segons el guió però no respon quan es pregunta per una cosa que no ha fet.

Té un guió preparat i respon a les preguntes que es fan sobre el projecte global sense problemes.

 

 

 

Nota total:

Professor:

Grup:

Alumne:


De què van els projectes?

M1P1. Com és de sostenible casa meva?

Hem de començar llegint l’encàrrec del projecte per anar fent les tasques i paral·lelament el projecte.

L’habitatge és una necessitat bàsica de l’ésser humà i cal conèixer com funciona tot el que fa referència al tipus d’habitatges, a l’orientació que tenim i quines implicacions té, la distribució interior, és important per estalviar energia? Si és millor comprar o entrar de lloguer a un pis, què significa per la nostra vida? En definitiva cal preguntar-se si el nostre habitatge és sostenible, què vol dir? I encara que no ho sigui, què podem fer nosaltres per ajudar al medi ambient?

M1P2. Dissenyem casa nostra amb el Sweet Home 3D.

Hem de començar llegint l’encàrrec del projecte per anar fent les tasques i paral·lelament el projecte.

Suposem que acabem de comprar o llogar un habitatge. Ara entrem a viure, però ha estat dissenyat per una persona que no tenia els mateixos gustos que nosaltres i ni les mateixes necessitats, per tant hem de fer reformes i el millor programa per fer-ho és el Sweet Home 3D que l’haureu de descarregar. Amb el programa podem pensar el que volem fer i tenir una visió aproximada en 3D de com podria quedar.

M2P1. Fem reformes, unim cuina i menjador.

Hem de començar llegint l’encàrrec del projecte per anar fent les tasques i paral·lelament el projecte.

Els pisos no són molt grans i per donar més amplitud al menjador hom pot pensar a unir la cuina i el menjador. Aquestes dues habitacions acostumen a estar paret amb paret. Clar que només ho podrem fer si la paret de separació és un envà. Aquest tipus de reforma és gran i un trasbals pels habitants de la casa. Per tot això caldria saber quines eines es pot utilitzar, maquinària, materials i els acabats interiors.

M2P2. Esmicolem les instal·lacions de casa nostra.

Hem de començar llegint l’encàrrec del projecte per anar fent les tasques i paral·lelament el projecte.

Dintre de l’habitatge i per donar el confort necessari per viure es troben les instal·lacions de l’habitatge. Quan tenim fred engeguem la calefacció i quan tenim calor li donem a l’aire condicionat, però cada dia cuinem amb gas i quan el Sol s’amaga encenem el llum. Si tenim una emergència truquem per telèfon i de tant en tant encenem l’Smart TV que funciona amb internet. Cadascuna d’aquestes accions que fem dins del nostre habitatge sense pensar gaire implica una instal·lació que almenys ens cal conèixer que està i com funciona.

AVALUACIÓ DEL TRIMESTRE

Quina nota final tindré?

La nota depèn de la feina que hàgiu fet i de l’actitud que hàgiu mostrat cap als vostres companys.

Així que, hem fet tasques, projectes i hem tingut una actitud concreta.

Feina feta

 

%

 

Tema 1-1

 

25

 

 

Tasques

10

 

 

Projecte M1P1

12

 

 

Actitud

3

 

Tema 1-2

 

25

 

 

Tasques

10

 

 

Projecte M1P1

12

 

 

Actitud

3

 

Tema 2-1

 

25

 

 

Tasques

10

 

 

Projecte M1P1

12

 

 

Actitud

3

 

Tema 2-2

 

25

 

 

Tasques

10

 

 

Projecte M1P1

12

 

 

Actitud

3

 

 

TOTAL

100

 

Nota 1r Trimestre = (0,1*T_M1P1 + 0,12*P_M1P1 + 0,03*A_M1P1) + (0,1*T_M1P2 + 0,12*P_M1P2 + 0,03*A_M1P2) + (0,1*T_M2P1 + 0,12*P_M2P1 + 0,03*A_M2P1) + (0,1*T_M2P2 + 0,12*P_M2P2 + 0,03*A_M2P2)

En general, l’actitud té un pes del 12%, les tasques del 40% i els projectes d’un 48%.

Darrera modificació: dimarts, 15 de setembre 2020, 09:51