COM DE SOSTENIBLE ÉS EL MEU HABITATGE?


Abans de començar el projecte es recomana fer els grups de quatre alumnes i signar el contracte educatiu.


1- Presentem el problema del projecte.

La casa sostenible és un somni, una realitat, un objectiu que podem assolir encara que no tinguem els diners necessaris, podem fer casa nostra sostenible?


Tasca inicial Mirar el vídeo i extreu les característiques de la casa sostenible, fent una llista numerada. Quin creus que és l’objectiu final? Quin és el problema que es vol resoldre?


2- Centrem-nos a casa nostra i cerquem informació dels documents.

Nosaltres no podem ara per ara construir-nos una casa sostenible, però el que sí podem fer és que casa nostra sigui més sostenible. La informació de partida és la següent:

Com fer sostenible casa nostra.

Consells per obtenir un habitatge sostenible. Pàg.11-21


Tasca 1Apliquem les característiques que hauria de tenir un habitatge sostenible al nostre en concret. Podem treballar individualment sobre casa nostra i després posar-ho en comú.

* Extreure informació dels documents. Consum d’aigua (consells). Identificar els grans consumidors d’aigua (comentar com es redueix i millora, i avaluar l’estalvi). Consum energètic (consells). Equivalència entre bombetes incandescents i baix consum (avaluar l’estalvi). Confort de l’habitatge (defineix / consells / comentar la taula de soroll dia i nit comparat amb el soroll de conversa, motocicleta i llindar del dolor). Ús dels aparells domèstics (consells de bon ús). Residus (com col·laborar?)

* Fes un llistat de característiques sostenibles per comparar casa teva amb l’ideal de sostenibilitat. Pots consensuar-les amb els membres del teu grup. Taula amb dues columnes; característiques, grau de compliment (puntua de l'1 al 3). Requadre final de conclusió individual.


Tasca 2Traiem conclusions de què caldria millorar. Comparem les nostres conclusions amb els altres membres del grup i fem una conclusió conjunta. Taula amb cinc columnes; característiques, grau d’acompliment (1 al 3) de cada membre del grup. Requadre final de conclusió grupal.


3- Passem a l’acció.

Aquí ja tenim una avaluació inicial de què podem millorar, però què és el que suposa aquesta millora? Què és el que ens estalviem? Val la pena fer-la? Per què?


Tasca 3 Es tracta de cercar en grup com una millora de les detectades anteriorment pel grup, pot arribar a suposar una rebaixa en la despesa domèstica.

* Escollir la millora per treballar-la en grup.

* Calcular i justificar el cost econòmic del canvi.

* Quant de temps trigarem a recuperar els diners invertits?


4- Preparem la presentació al fòrum o presentació oral.

Tasca 4 -  Intervenció grupal al fòrum.  El grup fa una intervenció explicant la seva millora i la justificació de la seva viabilitat.

Tasca 5 - Intervenció individual al fòrum. Es fan dues intervencions individuals, avaluant segons els criteris de sostenibilitat trobats la proposta de millora.


5- Elaboració de l'e-portfoli individual.

Es tracta d’elaborar un dossier on estiguin les tasques que heu fet durant el temps del projecte i donar-li el següent format:

* Portada del projectetítol, foto central relacionada, identificació (nom i cognoms, grup, curs)

* Índex llista del contingut amb la pàgina.

* Introducciótext amb tres paràgrafs: explicació de sostenibilitat, explicació per sobre de les tasques fetes, explicació d’algun aspecte curiós que heu descobert.

* Tasquesredacció de les tasques amb enunciat i resposta.

* Valoració personalQuè has après? Què has aportat al grup?

* Valoració del grupCom heu treballat? Quins problemes heu superat junts?


6- Avaluació del projecte.

Avaluarem tasques, participació en el grup, potfoli (penjat a aquesta tasca), exposició oral o participació en el fòrum. També un altre grup avalua el projecte i l'alumne presenta la seva avaluació individual.


rubrica projecte


La nota total del projecte sortirà de la fórmula:

Nota total = 0,7 * nota professor + 0,15 * nota grup + 0,15 * nota alumne

Darrera modificació: dimarts, 15 de setembre 2020, 10:29