ACTUACIÓ DEL BATXILLERAT ESCÈNIC AL TEATRE SAGARRA

ACTUACIÓ DEL BATXILLERAT ESCÈNIC AL TEATRE SAGARRA

per S'ha esborrat l'usuari -
Nombre de respostes: 0

El 24 de maig els nostres alumnes del batxillerat escènic van actuar al teatre Segarra. Aquí teniu l'experiència de dues de les participants.

Hola! Iniciaré aquesta crònica amb una petita presentació de qui sóc.

Em dic Natalia Mañez, actualment estic fent 1r de batxillerat A (L'artístic escènic)

El passat 24 de maig, els meus companys i els alumnes de 2n de batxillerat vam anar al Teatre Sagarra a representar les obres que havíem estat preparant davant d'altres escoles que també actuaven amb les seves.

Arribava 10 minuts tard, tot i que els altres companys anaven igual que jo. Mentre arribava  i m'anava caient la pluja, em vaig trobar una de les meves companyes a la moto, i tot seguit, després d’aparcar la moto, vam entrar.

Ens van conduir a una sala on estaven assajant els alumnes de segon de batxillerat.

Els meus companys, inclosa jo, ens vam dispersar (vaig baixar a l'escenari per buscar un cartell i enganxar un codi de barres) ,els altres potser per arreglar els detalls, practicar els balls, posar-se el vestuari... etc

En primer lloc van actuar uns alumnes de secundària.  La seva obra tractava d'un regne on hi havia els reis, la princesa, un follet, una bruixa i la consellera dolenta que volia prendre el tro als reis, i finalment l'aconseguia.

L’obra estava força bé, tenint en compte que disposaven de menys hores que nosaltres, l'únic inconvenient era que no vocalitzaven ni projectaven la veu i, per tant, no s'escoltava bé i no s'entenia gran part de diàlegs.

La segona obra també era d’alumnes de secundària de l’institut “la Bastida”. La seva representació malauradament no la vam poder acabar de veure, ja que als 5 minuts de l'inici ja ens havien cridat per preparar-nos. Però pel que vaig veure l'obra tractava sobre unes científiques que amb un invent viatjaven pel temps, vam veure l'edat de pedra i una coreografia brutal.

Al començament tots estàvem dels nervis, però no tant com en anteriors actuacions, ja que aquesta era la tercera vegada que actuàvem al Teatre Sagarra.

La nostra representació va ser molt emotiva, amb molta força, i va ser una representació que ens va sortir del cor i per tant va anar de meravella. Tots els meus companys n'estem molt satisfets. I més quan el Jordi Pérez el nostre tutor ens va dir que vam guanyar el Premi Buero  per a grups de teatre jove.

Finalment van actuar els de segon de batxillerat. Va ser espectacular! Tot plegat va ser molt intens i emotiu, tant que se'n va tornar a posar la pell de gallina,  i bastants llàgrimes van vessar pel meu rostre.

Va ser un dia carregat d'emoció, d'actuacions meravelloses... Ha sigut molt satisfactori haver pogut reflectir tot el nostre treball al llarg de l'any en aquesta obra, sobretot per la il·lusió i per haver tingut una altra oportunitat de representar aquesta obra en el teatre Sagarra.

Crònica: Natalia Mañez Molero, 1r de Batxillerat escènic

Abans de començar a explicar-vos la gran experiència que vam tenir l'oportunitat de gaudir, he de presentar-me. Sóc la Laia Moreno de primer de batxillerat escènic i seré qui comparteixi aquell dia ple d’emocions amb vosaltres.

El passat 24 de maig, tant primer com segon de batxillerat escènic vam poder tenir el gran plaer d’actuar, una vegada més, al teatre Sagarra de Santa Coloma de Gramenet en l’esdeveniment de la Mostra d’Arts Escèniques, on també van participar d’altres centres.

Primerament, a l’arribar al teatre, vam pujar a una sala i vam veure com assajaven la seva obra “Shana al país de les Meravelles” els de segon, fins que vam poder passar a la sala gran i acomodar-nos. Allà vam poder veure les dues primeres funcions i ens van avisar ràpidament per anar als “camerinos” a acabar d'arreglar-nos i pujar a l'escenari per començar la nostra representació.

Abans que el teló s’obrís tots estàvem molt nerviosos (com de costum) però amb moltíssimes ganes de mostrar el que havíem preparat durant tot el curs. A l’hora de posar-nos a escena tot va fluir amb una energia molt positiva i sentiments molt màgics, sensacions que tots vam compartir al finalitzar l’espectacle.

Després de nosaltres va actuar segon de batxillerat i ho van fer molt bé, va ser molt emocionant i molt intens.

Quan tothom va haver actuat, van fer pujar als professors que havien ajudat a dur a terme totes les representacions, i va ser allà quan el nostre professor de teatre, el Jordi Pérez, ens va dir que havíem guanyat un premi al concurs dels premis Buero Vallejo. Tots ens vam posar super contents, a cridar i saltar, molt orgullosos del que havíem aconseguit treballant junts.

Va ser un dia increïble, màgic i inoblidable per tots els components de la nostra obra de teatre “MADE IN”.

Laia Moreno, alumna de 1r de Batxillerat escènic.

Fotografia: Laia Moreno