XVI PRESENTACIÓ DELS TREBALLS DE RECERCA (BATXILLERAT)

XVI PRESENTACIÓ DELS TREBALLS DE RECERCA (BATXILLERAT)

per S'ha esborrat l'usuari -
Nombre de respostes: 0

Aquest any dues alumnes del nostre centre: Kautar Ben Salem i Yaiza Rivas Huertas han participat en la XVI Presentació de Treballs de Recerca (Batxillerat), que va tenir lloc a la Biblioteca Singuerlín.

Aquí  teniu un petit extracte de cadascun d’ells, escrit per les seves autores: 

Kautar Ben Salem, "La realitat supera a la ciència ficció?" Tutor: Néstor Martínez Hernández.

Aquest treball tracta sobre la ciència ficció en comparació amb la realitat. Aquest tema l’he escollit perquè des de que era molt petita m’agradava veure pel·lícules de ciència ficció. L’estructura del treball consta de tres grans blocs: el primer on s’explica què és la ciència ficció i els seus subgèneres, el segon fa referència a la ciència ficció que hi havia en el passat i com ens ha portat fins al present mitjançant la comparació d’obres literàries clàssiques i produccions cinematogràfiques amb la realitat; el tercer analitza la ciència ficció que tenim en el present i si podria ser possible en el futur. He treballat a partir dels llibres d’En Michio Kaku (físic teòric, dedicat a la divulgació científica), on explica els diferents tipus de dificultats/ impossibilitats que hi ha i si podrien ser certes algun dia.

Per tractar de reflectir algunes de les idees d’aquest treball, he creat un vídeo sobre la ciència ficció comparada amb la realitat.

-       Yaiza Rivas Huertas, “Ignorància, conveniència i convivència?” Tutora: Núria Hoyo Gómez.

L’origen d’aquest treball es troba en un viatge que vaig tenir l’oportunitat de fer a Buchenwald, a Dora-Mittelbau i altres indrets relacionats amb activitats nazis. El viatge em va canviar personalment i va ser una empenta ja que aquest tema no era nou per a mi. A 4t d’ESO vam treballar la 2a Guerra Mundial, vam assistir a conferències, vam participar en els actes de commemoració del 75è aniversari de La Retirada dels Republicans que fugien de la guerra i la repressió franquista, vam escoltar testimonis … Em vaig fer moltes preguntes sobre l’Holocaust: Com ha pogut passar? Com es pot formar part, conèixer-ho i no actuar ni dir res per posar fi? … Totes aquestes preguntes em van portar a plantejar la meva hipòtesi del treball de recerca: els ciutadans alemanys coneixien l’existència dels camps de concentració i tot el que va passar a dintre, encara que ells negaven saber-ne res.

Cronistes: Kautar Ben Salem i Yaiza Rivas

(Editat per Joan Giner - Missatge original enviat el dilluns, 9 maig 2016, 11:02)