Objectius de l'activitat   

  • Saber escriure en primera persona i utilitzar un nivell de llenguatge íntim i descriptiu.
  • Prendre consciència dels fets històrics a partir de la comparació, de l'intent de posar-se a la pell de l'altre.


Descripció de l’activitat

De cada grup base de 4 alumnes en sortirà un viatge extrem.

Cada membre del grup escriurà el seu diari tenint en compte les coses que el grup va decidint que passi. Per tal de no repetir el mateix escrit, és important que cada membre tingui un paper definitori a fer, per exemple si escolliu ser expedicionaris, un ha de ser la persona que estigui al capdavant, i els altres poden ser experts en biologia, geografia, fotografia...

Tenint en compte tota la informació donada i recollida, els materials i les projeccions sobre els temes (Expedició Endurance i 1a Guerra Mundial) es demana als alumnes:

  • Que tinguin en compte el punt de vista: el d'un expedicionari, el d'un soldat, un periodista...
  • Que segueixin  les pautes marcades pel que fa als recursos formals, lingüístics i retòrics d'un dietari assenyalats en la proposta d'activitat.

Aspectes formals

  • Cada entrada haurà de tenir una extensió entre 10 i 15 línies. Tal i com hem dit, convé que hi hagi una presentació de la mena de viatge que heu escollit fer. Els motius que us han portat a fer-lo i els problemes que heu tingut.
  • Format de llibret (mida DIN A5, la meitat d'un DIN A4). Heu de fer que el llibret resultant -d'unes 12 pàgines en total- sigui coherent amb la proposta de viatge. Que quedin explicats els motius, els esdeveniments, el resultat final.
  • Aquest llibret ha d'estar enquadernat
  •  IMPORTANT: S'ha de fer a mà.


Recursos

1. Descarregueu el fitxer adjunt on trobareu:
- La definició de dietari
- Instruccions per redactar un dietari
- Exemples

Recursos per a l'elaboració d'un dietari


2. Fragments dels dietaris dels exploradors a l’expedició Trans-Antàrtica



Darrera modificació: dijous, 23 de març 2023, 14:33