Cursos disponibles

Curs de primer de l'ESO B. 

Here you will find materials to review and extend contents in class. Also extra materials and tools to improve your English. 

Prova Pilot 2024 del projecte STEAM associat a la formació la Qualitat de l'Aire.

Benvinguts al moodle de tecnologia.

Aquí es mostren diferents recursos de l' assignatura de tecnologia

1r trimestre: programació i robòtica amb Micro:bit

2n trimestre: electricitat i projecte tecnològic làmpada de nit

Recull de recursos, materials i enllaços d'interès.

Recull de materials i recursos.

Espai per compartir recursos, enllaços i diferents materials.

Moodle on penjarem activitats, presentacions, articles i més. 

Matèria optativa de 2n d'ESO a l'Institut Almatà de Balaguer.
Càrrega horària: 2h setmanals durant un trimestre
Aula: Tecnologia, pis dalt.
Nombre d'alumnes: màxim 15.

Introducció al món de la robòtica oberta i al pensament computacional. Es treballarà en sessions pràctiques amb ordinadors portàtils i amb els kits de robòtica de Innova Didàctic, basats amb la placa Arduino UNO i la Shield IMagina TdR.

Curs, on anirem compartint recursos i enllaços per la Tutoria de  2n d'ESO A

Curs on es penjaran durant el curs 2020-21 materials, tasques i continguts relacionats amb la matèria de les ciències socials

També està dissenyat per poder seguir els continguts de la matèria en format digital davant un possible confinament.


En aquest moodle aprendrem molt més de l'Scratch i ens tornarem en uns programadors i programadores molt més experts, tant que podrem fins i tot fer un joc amb el qual podrem deixar bocabadats als nostres amics i familiars. A partir d'allò que hem après al moodle 1, anirem coneixent noves accions i funcions per crear aquest joc.


I això només és el principi perquè tot el que treballarem en aquest moodle ens servirà per inventar nous jocs. En el moodle1 ja vam aprendre a aprofitar parts de projectes per a d'altres projectes o sigui que tindreu moltes parts que serviran de base per noves creacions. No hi ha límits, quan acabeu aquest moodle podreu crear jocs i més jocs, si us atreviu...



Moodle 2 d'Scratch

En aquest moodle començarem a treballar amb l'Scratch, un viatge al·lucinant pel camí de la programació! El repte final d’aquest moodle serà la creació de postals interactives. Per tal de resoldre el repte descobrirem l'entorn de l'Scratch i la necessitat de programar. Explorarem els objectes i els personatges que seran els protagonistes de la nostra postal. Començarem a programar fent un diàleg, movent els personatges  per anar construint l'acció i animant els objectes i els personatges.


Moodle 1 d'Scratch


Benvinguts/ Benvingudes a l'educació física

Benvinguts  a l'educació física

Espai on els alumnes de 3r d' ESO D trobaran la informació i altres aspectes rellevants de tutoria. 

Llengua catalana i literatura de 3r d'ESO

En aquest curs de moodle hi trobareu tot el material utilitzat en la matèria de Ciències Naturals.

DDDD 

   Benvinguts/des a l'AULA DE SOCIALS!!!

Aquest serà el curs del Moodle per la matèria de Biologia i Geologia de 3r ESO.

Optativa de socials que es durà a terme trimestralment als alumnes de 3er d'ESO

Benvinguts/es al curs de 3r ESO Ciències Socials!

Benvinguts/es al curs de 3r ESO Ciències Socials!

Benvinguts/es al curs de 3r ESO Ciències Socials!

Benvinguts/es al curs de 3r ESO Ciències Socials!

En aquest curs trobaràs totes fitxes de la teoria que necessites per  fer les fitxes d'activitats de recuperació. Tens de termini des del dilluns dia 7 de Gener fins al dia 31 de maig. Malgrat ser molt temps, es aconsellable que no apuris els terminis per a realitzar-los i lliurar-los com cal. Tots els exercicis els has de fer en fulls blancs o quadriculats, ordenats i numerats, copiant els enunciats. Un cop els tinguis solucionats, posa una portada als exercicis, grapa els fulls  i lliura'ls abans del dia 31 de maig (data límit). Passada aquesta data no s'acceptarà cap treball i per tant no tindràs opció a recuperar l'àrea.

Els exercicis on hi hagi forces és obligatori solucionar-los amb estris de dibuix i posant les unitats que els correspongui, altrament es comptabilitzaran mal solucionats.

Hi ha molt temps, però no ho deixis per darrera hora. 

Benvinguts/Benvingudes a l'educació física

Els materials d'aquesta proposta didàctica han estat elaborats pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya com a part del programa mSchools, promogut per Mobile World Capital Barcelona en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i la GSMA.
El curs es basa en versions anteriors de la proposta, adreçades a matèries concretes. Tots els materials estan sota llicència Creative Commons.

Els materials d'aquesta proposta didàctica han estat elaborats pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya com a part del programa mSchools, promogut per Mobile World Capital Barcelona en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona i la GSMA.
El curs es basa en versions anteriors de la proposta, adreçades a matèries concretes. Tots els materials estan sota llicència Creative Commons.

La proposta didàctica App Education, emmarcada en el nou currículum, està adreçada a alumnes de l’ESO, Batxillerat i Cicles formatius. Es presenta com a una situació d’aprenentatge on cada grup, format per 3 o 4 alumnes, identifica un problema real del seu entorn i en dissenya la solució. El problema triat s’ha de poder resoldre, de forma total o parcial, mitjançant la programació d’una app.

Cada grup s’estructura en forma d’empresa. La formació dels grups queda a criteri de la persona docent. Tot i això, es proposen un seguit de tasques en el tema “La nostra empresa” per tal de cohesionar el grup i conèixer les fortaleses i debilitats dels membres que el formen.

Es pretén que l’app dissenyada sigui significativa per a l’alumnat, és a dir, que proporcioni una solució a un problema detectat i definit per cada grup. La definició d’aquest problema i de la solució triada seran la base per a la resta de les tasques a desenvolupar. Així mateix, se’ls demana que realitzin una identificació dels usuaris potencials com a factor fonamental a tenir en compte tant en el disseny del prototip com en els serveis que ha de cobrir l’aplicació.

Per últim, la seva comercialització també s’ha considerat un apartat fonamental en tant que proporciona a l’alumnat una visió sobre emprenedoria en el camp específic de les noves tecnologies.

Una altra de les aportacions d’aquesta proposta és la possibilitat de la intervenció de persones mentores “App Education” externes al centre en el procés de desenvolupament del projecte. Aquestes mentores, si es considera adient que participin en el procés, poden assessorar la docent en qüestions concretes i, a la vegada, contactar amb els grups per respondre dubtes i guiar-los en el procés.

Els materials d'aquesta proposta didàctica han estat patrocinats per la Fundació Mobile World Capital, dins del programa mSchools, en col·laboració amb el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya que n'ha fet l'elaboració. El curs es basa en versions anteriors de la proposta, adreçades a matèries concretes. Tots els materials estan sota llicència Creative Commons.

La proposta es presenta en un curs de Moodle, estructurat en 6 temes. Es donen 2 opcions per a la programació de les apps: mitjançant blocs (amb App Inventor, Temes 4A i 5A) o mitjançant codi (4B i 5B). La docent ha de triar una de les opcions per als alumnes, en funció dels coneixements previs que tinguin. Si ja han programat prèviament amb Scratch o App Inventor, aconsellem que en aquesta proposta ho facin en codi. Els temes són:

  • 1. La nostra empresa
  • 2. Disseny de la solució 
  • 3. Model de negoci 
  • 4 (A). Programació amb App Inventor - 4 (B). Disseny de la webapp 
  • 5 (A). Programació de l'app - 5 (B). Programació de la webapp 
  • 6. Promoció de l'app i del projecte

En el curs Moodle la tria d’opció comporta haver d’ocultar els temes 4 i 5 de l’opció descartada, i treure la lletra entre parèntesis en el nom dels temes.



Autor: Àrea de Cultura Digital
Llicència: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

Optativa de Tecnologia


Lloc on trobaràs els recursos i les activitats per a llatí de quart durant el confinament


Tasques d'informàtica i ofimàtica.

Mòdul professional que conté la formació necessària per realitzar activitats bàsiques de marxandatge en punts de venda.

Mòdul professional que conté la formació associada a les funcions de tramitar informació en línia, l'elaboració de documents informàtics mitjançant, el processador de textos, fulls de càlcul i aplicacions de presentacions.

CRITERIS D'AVALUACIÓ

COMPETÈNCIA 01: Reconèixer i emprar amb propietat els codis específics del llenguatge visual i audiovisual, especialment els del llenguatge fotogràfic, cinematogràfic, radiofònic, televisiu, publicitari i multimèdia, utilitzant les eines tecnològiques necessàries de diferent naturalesa i suport, per produir amb creativitat missatges adequats a les situacions plantejades.

​INDICADORS

  • Identifica els avenços tecnològics i l’evolució estètica de les creacions, produccions i missatges audiovisuals al llarg de la història, analitza i identifica els elements bàsics del llenguatge audiovisual i interpreta els trets d’imatges fixes i en moviment

  • Sap utilitzar els recursos propis de la creació i producció de documents audiovisuals més adequats per a la resolució d’una tasca.

COMPETÈNCIA 02: Analitzar i valorar els missatges audiovisuals produïts en diferents plataformes i els propis, mostrant una actitud crítica, especialment envers els estereotips i les discriminacions de tota mena, amb consciència ciutadana i ecològica, per afavorir un ús eficaç, ètic i democràtic de la comunicació.

INDICADORS

  • Reconeix les diferents funcions dels mitjans de comunicació audiovisual, analitza les possibilitats i reconeix els riscos de l’ús inadequat de la xarxa.

  • Analitza les produccions audiovisuals dels mass media, els diferents gèneres, distingint els estereotips més comuns presents en els productes audiovisuals




LLENGUA CATALANA I LITARATURA- 2n BATXILLERAT

Curs on es penjaran durant el curs 2023-24 materials, tasques i continguts relacionats amb la matèria d'història de l'Art

També està dissenyat per poder seguir els continguts de la matèria en format digital davant un possible confinament.


Curs on es penjaran durant el curs 2022-23 materials, tasques i continguts relacionats amb la matèria de Geografia.

També està dissenyat per poder seguir els continguts de la matèria en format digital davant un possible confinament.

English subject. Office Administration

En aquest curs aprendrem a utilitzar mitjans de pagament i cobrament i a relacionar-nos amb el sistema bancari

El mòdul M3 Atenció higiènica , consta de dues UF, de 33 hores cadascuna.
El curs començarà per a UF2.

UF2 Higiene de l'entorn  L'entorn de les persones en situació de dependència ha de ser segur i saludable per a elles.Al llarg d'aquesta UF s'expliquen les condicions que ha de reunir aquest entorn i els procediments bàsics que cal aplicar per preservar-les.
UF1 Higiene personal Algunes situacions de dependència dificulten o empedeixen que la persona pugui atendre totes les necessitats d'higiene personal.En aquests casos, el pesrsonal tècnic en APSD proporciona els suports necessaris perquè aquestes necessitats siguin satisfetes.

El mòdul M10  Primers Auxilis, és un curs que consta de tres UF de 22 hores cadascuna.

UF1 Recursos i trasllat d'accidentats Descriu l'organització del sistema sanitari a Catalunya, l'avaluació de l'estat de la víctima en situacions de primers auxilis i els procediments de mobilització i immobilització

UF2 Suport Vital Bàsic (SVB) És fonamenta en l'aplicació de l'algoritme de suport vital d'acord amb les orientacions de l'ILCOR 2015 en casos d'aturada cardiorespiratòria i d'obstrucció de la via aèria per cossos estranys

UF3 Atenció Sanitària d'urgència Tracta les mesures de primers auxilis que cal aplicar en situacions d'accidents,de patologia orgànica...També  es donen una sèrie de consells per canalitzar l'ansietat en la situació de socórrer així com l'atenció a les necessitats psicològiques de la víctima.

El curs M2 Atenció Sanitària, consta de quatre unitats formatives :
UF1 Mobilització de persones en situació de dependència
UF2 Activitats d'assistència sanitària
UF3 Suport en la ingesta
UF4 Aplicació de tractaments per a persones en situació de dependència.

M1. Muntatge i manteniment d'equips