Curs de Gomez Gandia, Noelia- Prepara el teu futur-Orientació Educativa 4t d'ESO
Tema | Nom | Descripció | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Disseny del projecte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Documents de referència professorat | La present carpeta és un recull de guies i recursos sobre Orientació acadèmica i professional. Descobreixo els meus interessos: descobreixo els meus interessos Guia d'orientació acadèmica i professional: Guia d'orientació acadèmica i professional Aquesta carpeta conté documents de referència per al professorat que impartirà la matèria d'Orientació Educativa.
Aquests documents de referència poden variar segons el país i la regió, així que és important consultar els recursos locals i nacionals per trobar la informació més rellevant per a la teva ubicació específica. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Documentació de consulta alumnat | La present carpeta conté materials i webs de consulta i suport per l'alumnat. -Guia orientació acadèmica i professional: https://sites.google.com/xtec.cat/orientacioprat/inici?pli=1 -Descobreixo els meus interessos professionals: https://fp.gencat.cat/ca/oferta-fpcat-365/descobreixo/ -Tria el teu itinerari: https://triaeducativa.gencat.cat/ca/inici -Educaweb: https://www.educaweb.com/orientacion/intereses-profesionales/ -Barcelona Activa: https://treball.barcelonactiva.cat/porta22/es/assetsocupacio/equipaments/pagina19142/centro-para-el-desarrollo-profesional-porta22.do |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Guia d'orientació acadèmica i professional | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Descobreixo els meus interessos professionals | El primer pas és identificar quins són els teus punts forts i en què pots millorar. Concretament, cal que reflexionis sobre els aspectes que es detallen a la imatge.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Recursos i estratègies d'atenció a la diversitat | Recursos - estratègies d’atenció a la diversitat curs PREPARA EL TEU FUTUR -ORIENTACIÓ EDUCATIVA: A continuació presento els diferents recursos i estratègies que incorporaré al curs per assegurar que sigui inclusiu i atengui les diferents necessitats de l’alumnat:
Aquestes són només algunes suggerències que aniré ajustant segons les necessitats específiques dels estudiants . L'objectiu és crear un entorn en línia inclusiu i accessible per a l’alumnat.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BENVINGUDA AL CURS! | Orientació educativa: Navegant cap al futur | Títol del Llibre: "Orientació Educativa: Navegant Cap al Futur" Capítol 1: Introducció a l'Orientació Educativa Subcapítol 1.1: Què és l'Orientació Educativa? En aquest subcapítol, explorarem la definició d'orientació educativa i la seva importància en el desenvolupament dels estudiants. Analitzarem els diferents aspectes de l'orientació, incloent-hi orientació acadèmica, professional i personal. Capítol 2: Desenvolupament Personal i Autoconeixement Subcapítol 2.1: Autoconeixement i Identitat En aquest subcapítol, es discutirà com el desenvolupament personal i l'autoconeixement són claus per a l'èxit acadèmic i professional. Es proporcionaran estratègies per ajudar els estudiants a comprendre les seves pròpies habilitats, interessos i valors. Subcapítol 2.2: Gestió de l'Ansietat i l'Estrès Explorarem tècniques i recursos per ajudar els estudiants a gestionar l'ansietat i l'estrès associats a les transicions educatives i als reptes acadèmics. Capítol 3: Orientació Acadèmica i Professional Subcapítol 3.1: Planificació Acadèmica: Triar Cursos i Carreres Aquest subcapítol ofereix orientació sobre com triar cursos i carreres que estiguin alineats amb els interessos i objectius professionals dels estudiants. Es discutiran les diferents opcions educatives, incloent-hi universitats, programes de formació professional i altres vies educatives. Subcapítol 3.2: Preparació per al Mercat Laboral En aquest subcapítol, es proporcionaran estratègies per a la cerca de feina, la redacció de currículums i les entrevistes d'ocupació. També es discutiran les habilitats laborals essencials necessàries per a l'èxit en el món laboral actual.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tema 1: PUNT DE PARTIDA | Documentació de consulta per l'alumnat TEMA 1 | La present carpeta conté materials i webs de consulta i suport per l'alumnat. -Guia orientació acadèmica i professional: https://sites.google.com/xtec.cat/orientacioprat/inici?pli=1 -Educaweb: https://www.educaweb.com/orientacion/intereses-profesionales/ https://treball.barcelonactiva.cat/porta22/es/assetsocupacio/equipaments/pagina19142/centro-para-el-desarrollo-profesional-porta22.do |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Test d'interessos professionals | El Test d’Interessos Professionals t’ajudarà a identificar les ocupacions més afins als teus interessos professionals. Aquesta informació pot ser de gran utilitat:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RÚBRICA Test Interessos professionals | Rúbrica de Graduació per un Test d'Interessos Professionals: |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tema 2: CAPACITATS I HABILITATS PERSONALS | Material de consulta per l'alumnat TEMA 2 | La present carpeta presenta material de consulta i ampliació per l'alumnat relacionat amb el tema Capacitats i habilitats personals: Test d'autoconeixement: https://www.educaweb.cat/continguts/educatius/com-triar-estudis-professio/descobreix-com-ets/ Autoconeixement-Diputació de Barcelona: https://media.diba.cat/diba/educacio/oep/M2_El_proces_orientador/003.html Test de personalitat: https://www.psicoactiva.com/test/personalidad/ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Video sobre la Teoria de la personalitat de Holland | https://www.youtube.com/watch?v=shhayV8ES80 El visionat del video et permetrà conèixer la teoria de la personalitat de Holland i t'ajudarà a reflexionar sobre quines són les teves personalitats i la seva aplicació a diferents ocupacions. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Video sobre les intel.ligències múltiples de Howard Gardner | El visionat del present video t'ajudarà a entendre la teoria de les intel.ligències múltiples de Gardner i a la vegada a reflexionar sobre aquelles que consideris tens més desenvolupades. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RÚBRICA d'avaluació Tipus de Personalitat de Holland | Rúbrica d'avaluació sobre la Teoria de la Personalitat de Holland.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tema 3: EXPLOREM EL SISTEMA EDUCATIU | Test què t'agrada? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tria educativa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
web d'educació: Unportal | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RÚBRICA sobre el coneixement del Sistema Educatiu | Rúbrica sobre el coneixement del Sistema Educatiu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tema 4: CAP AL MÓN LABORAL! | La Carta de Presentació: Models de carta de presentació i autocandidatura | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Model de carta de resposta a un anunci-oferta de feina | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
El Currículum Vitae | El Currículum Vitae Per què és important elaborar un bon currículum? Existeixen formats oficials? Quina extensió ha de tenir? El currículum és l'eina de comunicació escrita clau en els processos de recerca de feina. Serveix per establir el primer contacte amb les organitzacions on aspirem a treballar. És el nostre instrument de màrqueting personal i, per tant, ha de despertar l'interès de qui el llegeix i, com a resultat final, ha de provocar que l'empresa ens convoqui per fer una entrevista de feina. Documents (5 de 12) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Video sobre com fer el CV perfecte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Recursos per crear el propi video curriculum | La present pàgina mostra u n seguit de recursos digitals que podran ser d'ajut per poder realitzar el vostre propi video curriculum. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RÚBRICA avaluació vídeo currículum | Rúbrica avaluació. Creació del propi vídeo currículum RÚBRICA PER L’AVALAUCIÓ DEL VIDEO CURRICULUM
Comentaris addicionals: Puntuació:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Entrevista de feina | Estàs preparat/ada per afrontar un procés de selecció? Saps quines són les preguntes més freqüents que et poden fer en una entrevista de feina? Coneixes quines són les dinàmiques de grup més utilitzades en el procés de selecció? T'has preparat per fer tests psicotècnics? En aquesta secció trobaràs la informació que necessites per preparar processos de selecció, especialment per l'entrevista de feina. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RÚBRICA avaluació rol playing entrevista de feina | Rúbrica per Simulació d'Entrevista de Feina Nom de l'estudiant: __________________________ Categoria Puntuació Màxima Puntuació Obtinguda
a. Investigació prèvia sobre l'empresa o lloc de treball (10 punts) - Inclou informació rellevant sobre l'empresa. - Demostra interès i coneixement del lloc de treball.
b. Coneixement de les preguntes d'entrevista (10 punts) - Respon amb claredat i confiança. - Demostra estar ben preparat per a les preguntes més comunes.
a. Comunicació verbal (10 punts) - Utilitza un llenguatge clar i precís. - Articula les respostes de manera efectiva. b. Comunicació no verbal (10 punts) - Manté contacte visual adequat. - Gestos i postura mostren confiança i professionalitat. c. Resposta a preguntes (10 punts) - Respon de manera coherent i estructurada. - Demostreu adaptabilitat i pensament ràpid.
a. Habilitats de relació interpersonal (10 punts) - Estableix una connexió positiva amb l'entrevistador. - Mostra habilitats socials i respecte. b. Pregunta final (10 punts) - Formula una pregunta pertinent i mostra interès continu. - Reflexiona sobre la informació proporcionada durant l'entrevista.
a. Acceptació de retroalimentació (10 punts) - Accepta la retroalimentació constructiva amb una actitud oberta. - Demana aclariments quan és necessari. b. Adaptabilitat (10 punts) - Ajusta respostes segons la retroalimentació rebuda. - Es mostra disposat a millorar i aprendre de l'experiència. Puntuació Total 90 punts ________ Comentaris addicionals:
|