Esquema per temes

  • Jocs d'estiu


    Estimats nens i nenes, ja hem arribat a final de curs, i com que aquest any no podrem fer la súper festa de l’aigua que fem cada any a l’escola i menjar-nos un gelat, hem pensat que us ho portàvem a casa!!


    Aquest ja serà l’últim projecte del curs i tindrà una duració de 2 setmanes per tal que tingueu força temps per portar-lo a terme i us ho passeu molt bé!!


    A més, no us despisteu, els últims dies tindreu una sorpresa per tots vosaltres!!




    RENTEM ROBA I JOGUINES:


    Teniu calor? voleu jugar amb l´aigua?...doncs prepareu galleda, aigua i sabó i com no, un bonic somriure.

    Es tracta de jugar a rentar les joguines de casa: les nines, la roba, els cotxes, els animals, fireta, etc d´una manera divertida i aprofitar l´activitat per treballar una mica de vocabulari i psicomotricitat fina entre d´altres aspectes.



    VAIXELLS A LA VISTA:


    Com ho fan els vaixells per flotar? Qualsevol material flota? Avui ho aprendrem fent diferents tipus de vaixells, però vigileu que us podeu trobar algun pirata!!!

    Quan els tingueu fets, intenteu que flotin en una palangana o a la banyera!!



    TRANSVASAMENT D’AIGUA:


    Transvasament d’aigua: tindrem una olla plena d’aigua i amb un cullarot haurem d’omplir diferents objectes, plat fondo, got, una cassola petita. El cullerot l’haurem de portar amb la mà bona, o dolenta o amb la boca. També podrem modificar la distància del transvasament.



    JOC D’AIGUA I MIREM ELS NÚVOLS:


    Per aquest joc hem de ser com a mínim dues persones. Necessitem una ampolla d’aigua per cadascú, aigua de l’aixeta, una pilota, molta punteria i ganes de refrescar-se. Cadascú té una ampolla d’aigua plena sense tapar. Ens hem de posar tots a la mateixa distància els uns dels altres: si som 2, ens posarem un davant de l’altre; si som 3, formarem un triangle equilàter; si som 4, formarem un quadrat. El que té la pilota, ha de fer punteria per tirar l’ampolla d’un dels seus contrincants; si li dóna, el propietari de l’ampolla ha d’anar a buscar la pilota i ràpidament aixecar la seva ampolla perquè es buidi el mínim possible. Ara li toca a aquest jugador llençar la pilota per tirar l’ampolla de qui vulgui, i així repetidament. Guanya el jugador que, quan acabi el joc, encara conservi aigua a la seva ampolla.


    Per acabar, ens relaxarem una miqueta: ens estirarem al terra i observarem els núvols. I ens podem fixar en la forma que tenen. Els núvols, depenent de la seva forma, tenen un nom; us pot ajudar consultar aquest link “ aprenem a identificar els núvols amb la Mònica Usart “ (meteoròloga de Rac 1).


             https://studio.youtube.com/video/h-oXmjlOx5w/edit


    POLOS DE FRUITES:


    Ara que s’acosta el fi de curs, com veieu, hem proposat molts jocs d’aigua! I és que s’acosta l’estiu, i amb la pujada de temperatures necessitem refrescar-nos i  passar estones divertides. 


    Per això, hem estat pensant que també per a aquest nou projecte, seria una molt bona idea proposar-vos fer receptes de polos de fruites. Els gelats són l’aliment més refrescant per a aquesta estació!


    De ben segur que sempre trobeu bones excuses per a menjar-se un, perquè són irresistibles!


    Doncs mireu, encara serà una millor idea si els podeu fer vosaltres mateixos i en família, amb fruites que us agradin … serà un postre o un berenar ideal, per sorprendre i molt saludable!


    Aquí us deixem una mostra, però estem convençudes que vosaltres en sabeu moltíssimes més …ens encantarà que les compartiu amb nosaltres!