A continuació tens la pauta amb les parts que ha d’incloure el teu text. Recorda que només és una base d’orientació però que tu pots afegir tot el que vulguis.
Ha de ser un text complet, ben estructurat i coherent. De ben segur que si recordes (i revises) els criteris a l’hora de textualitzar, obtindràs una producció escrita ben elaborada i adequada al nivell de 5è. No vulguis córrer, paciència, concentració i endavant!
TEXT EXPLICATIU SOBRE CINQUÈ
Títol: Us podeu inventar un títol que resumeixi el que per a vosaltres significa formar part ja, de Cicle Superior.
Introducció/presentació: Ha d’estar escrit en futur. Ex: L’any que ve anirem a cinquè. Estic una mica nerviós/sa (com ens sentim)...
Caixes d’investigació: Podem explicar QUÈ creiem que són les caixes, quina caixa ens agradaria fer (o quina no), si coneixem alguna, per què la coneixem...
Reptes d’investigació: M’agradaria fer un repte que contestes la pregunta... perquè... M’agradaria saber sobre...
Què volem aprendre?: Vull saber la diferència entre la colònia i el perfum... Vull aprendre a dividir... M’agradaria saber... per què... em va quedar pendent l’any passat fer la pregunta....
Fer propòsits de millora personals: Podem parlar d’aspectes d’actitud i comportament. Ex: A cinquè intentaré... Sé que és molt important estar atent... Aquest curs m’he adonat que...he descobert sobre mi...i crec que a cinquè podré esforçar-me en...
Altres
Conclusió/tancament: Així doncs... Per concloure... M’agradaria dir que...
Ara, us convido a compartir les vostres respostes i pensaments al fòrum. Recordeu que també podeu respondre els comentaris dels vostres companys i companyes. Endavant!