Esquema per temes

  • "SOM ÉSSERS EXPERIMENTADORS. DES DEL NAIXEMENT ESTEM INTERVENINT DE MANERA CONTINUADA EN LA REALITAT PER A ACONSEGUIR ANAR DONANT SENTIT A TOT ALLÒ QUE ENS ENVOLTA EN UN INTERMINABLE PROVAR I REPENSAR. INQUIETUD, CURIOSITAT, GANES DE SABER, NECESSITAT D'ENTENDRE, DE PREGUNTAR-SE COM FUNCIONA, DE PLANTEJAR-SE COM ACONSEGUIR UN OBJECTIU.... PENSAR, PROVAR, REPENSAR, COMPROVAR, UN PROCÉS NATURAL D'ACOSTAMENT AL CONEIXEMENT." (MONTSERRAT PEDREIRA, 2006)

  • QUÈ PASSARÀ EN CADA UN DELS OBJECTES QUAN ELS POSEM DINS DE L’AIGUA?


    CADA INFANT, FA LA SEVA HIPÒTESIS I LLAVORS LLIURAMENT, DEIXEM QUE EXPERIMENTIN PERQUÈ PUGUIN OBSERVAR QUÈ PASSA EN CADA UN DELS OBJECTES.


    POSAREM UN RECIPIENT GRAN AMB AIGUA, I ANIREM INTRODUINT A POC A POC CADA UN DELS OBJECTES I OBSERVAREM QUÈ PASSA, SI S’ENFONSEN O NO. DESPRÉS, QUAN ANEM TREIEN ELS OBJECTES ELS CLASSIFIQUEM EN DOS SAFATES, PER TAL DE PODER AFIRMAR O NEGAR LES HIPÒTESIS INICIALS.