Esquema per temes

  • Presentació del projecte

  • Organització i avaluació del projecte

  • El viatge com a única opció

  • La Primera Guerra Mundial

    WW1


  • Un cas excepcional: Marie Curie


  • L'Antàrtida, un continent ple de vida

  • El viatge de l'Endurance

  • Cartografiant (activitat d'ampliació)

  • EL VOSTRE VIATGE

    Resultat d'imatges de old maps of the world

    • En aquest apartat trobareu recursos varis per construir, comparar, veure... un munt de coses que us permetin tirar endavant el vostre viatge.

      Ha arribat l'hora de pensar un viatge extrem com els que heu estat treballant aquests dies. Aquest és el viatge del qual haureu de parlar a l'exposició del dijous. Podeu escollir el tema que més us vingui de gust. Podeu formar part d'alguna de les expediciones treballades, podeu anar a les trinxeres o podeu inventar-vos el vostre propi viatge. 

      Ara bé: 

      -Heu de fer aquest viatges entre els anys 1900 i 1925 (pot durar el que vulgueu: un mes, tres mesos o dos anys...)

      -Cal que penseu en els diferents rols: un o dos documentalistes -els qui aniran a buscar la informació general, el fotògraf, encarregat de buscar la imatge més adequada, els redactors -es tracta de redactar, no de copiar d'internet!, els cercadors d'objectes necessaris per fer el viatge. Aquí hi ha molta feina a fer. Podeu pensar des dels vestits que necessitareu, els estris i utensilis que caldran, els mitjans de transport, el menjar...

      -El vostre viatge quedarà escrit en forma de dietari. Us recomanem que hi hagi una presentació dels motius que us porten a fer aquest viatge, on voleu arribar i què hi voleu fer. Penseu en els mapes, també! Després i de manera individual, haureu d'anar explicant les coses que us hauran passat. 

      -Podeu escollir ser qui vulgueu: exploradors, metges, arquitectes, soldats rasos, generals, periodistes, mariners, algú que s'escapa, algú que... vol de totes totes fer aquest viatge.

      -Cal que recordeu tot el que heu fet la setmana anterior: ara sou vosaltres els herois, i com a tals haureu de seguir el vostre periple. Us sentiu herois i heroïnes? Què us fa sentir d'una manera o altra?


  • Elaboració d'un dietari del vostre viatge

    diari


    • Explicar en forma de diari el viatge triat pel grup. Es tracta d'explicar el motiu que teniu per fer aquest viatge i els problemes que preveieu. Anireu explicant el vostre periple i podreu anar afegint tantes coses com considereu convenients. 

      Heu de tenir en compte tots els relats que heu vist fins ara, els reals i els de ficció. Podeu escollir un viatge com els que heu treballat (PGM, expedició trans-antàrtica, Ulysses, Marie Curie,capità Hatteras, Ennie Bly...), però també podeu inventar un possible viatge extrem. Heu de tenir en compte que us heu de mantenir a l'època (1900-1920) i haureu de posar en evidència allò que heu après durant la primera setmana.

  • L'EXPOSICIÓ I EL JOC DEL VOSTRE VIATGE

    Exposició del vostre viatge

    Caldria que presentéssiu un mínim de cinc objectes (poden ser fotografies, objectes varis, una maqueta o qualsevol objecte fabricat per vosaltres...) a una aula que se us assignarà.

    Aquests objectes us serviran com a base per explicar el vostre viatge. Han d’estar ben referenciats. Hauríeu de posar cartells amb una breu explicació amb la data i el lloc. Aquests objectes seran el fil conductor per a les vostres explicacions. Recordeu que el vostre viatge es fa durant els primers vint anys del segle XX!

    Valorarem l’originalitat i la creativitat, així com el que hàgiu après la primera setmana del projecte. Encara que sigui un viatge inventat, heu de fer com si fos real.

    TEMES

    - Motiu que us empeny a fer el viatge

    - Problemes per dur-lo a terme

    - Inici del viatge: va tot com estava previst? / Solució d’imprevistos

    - Aprenentatge

    - Arribeu a aconseguir allò que us havia fet iniciar el viatge? Què ha passat?

    - Tornada: com torneu? Què heu après?

    REFLEXIONS

    - Si us haguéssiu d’afegir a la taula comparativa, què hi posaríeu?

    - Els objectes que heu escollit, tenen un ordre important?

    - Amb els ulls de persones que viuen al segle XXI, com veieu les persones que heu estat a principis del XX?

    EL JOC

    El joc. A partir de la segona setmana treballareu el vostre propi viatge extrem. Aquí no haureu de fer cap dossier. Us demanem que -a part de l’exposició dels estris i proves del viatge que haureu fet- munteu un joc de taula en el qual s’hi expliqui el vostre viatge.
    El joc pot ser un joc de l’oca, un puzzle, un joc de cartes, joc de vocabulari, story cubes…


  • Activitats finals