Creació de bases de dades  Final

  • De la mateixa manera que hi ha creat un mòdul on introduir els llibres, voldríem crear un registre de les sortides extraescolars o altres temes similars. Com ho hauríem de fer? Ho he provat com a Formulari però no acaba de funcionar i no he trobat com modificar les entrades un cop enviades. Hauria de ser com el tema dels llibres.
    Gràcies
    Jordi Güell
  • Hola Jordi,

    No sé com us agradaria gestionar les sortides, però una solució pot ser utilitzar una agenda compartida. Aquesta solució té l'avantatge de que podeu veure les sortides en un calendari.

    Si deixem de banda el mòdul de formularis, una segona opció, no gaire vistosa, seria crear una pàgina estàtica i anar-la editant per afegir les diferents sortides. Això té l'avantatge que hi podeu posar qualsevol informació relacionada.


    Salutacions,

    Toni
  • Hola Toni
    Fa anys vaig crear un Base de dades compartida en Access accessible des de qualsevol ordinador de la xarxa del centre on els diferents Departaments introdueixen la informació del Pla anual de l'institut: llibres de text, relació de sortides, inventari, memòries anuals... i d'aquesta manera tenir tota la informació recollida i centralitzada fàcilment, sense haver de passar papers, "pens USB" o qualsevol altre mitjà.
    La nostra idea és traspassar aquesta eina a la Intraweb per no estar limitats a la presència física al centre a l'hora d'introduir la informació o consultar-la.
    En el cas de les sortides, la manera de gestionar-ho hauria de ser exactament igual que el mòdul dels llibres "Books" ja que respon al que necessitem. Hi hauria alguna manera de fer-ne una còpia per adaptar-lo als nous camps o de crear-ne un mòdul nou de característiques similars?
    Gràcies de nou
    Jordi
  • Hola Jordi,

    A Àgora no tens cap equivalent a una base de dades. Certament la Intraweb utilitza una base de dades MySQL, però els usuaris no hi teniu accés directe, només podeu accedir a les funcionalitats de la Intraweb. Per tant, amb la Intraweb no pots reproduir el mateix esquema de funcionament que descrius.

    El mòdul de llibres està pensat per dur a terme una tasca determinada. Tècnicament parlant és possible fer mòduls similars, però això requeriria una quantitat de feina totalment inassumible per part nostra, així que només podeu utilitzar els mòduls disponibles actualment.

    Tal i com descrius el que vols fer, probablement una bona opció seria utilitzar els fulls de càlcul de Google, atès que tots els usuaris XTEC són usuaris de GoogleApps. Els documents de Google són accessibles via web des de qualsevol lloc, es poden compartir i es poden modificar simultàniament per diverses persones. L'única precaució que heu de prendre és compartir el document només amb qui realment hi ha d'accedir i vigilar de no posar-hi informació sensible.


    Salutacions,

    Toni
  • Hola!

    Amb permís, m'afegeixo al debat...

    -Entenc que com diu el Toni, quan aquesta base de dades té una relació directa amb dates (com les sortides extraescolars), el mòdul agendes sí que pot jugar un bon paper: permet que un grup de persones editi, un altre llegeixi, permet editar les entrades ja fetes, definir camps concrets...)

    -Pels altres casos, realment google apps té moltes possibilitats i permet fer aquesta feina. L'únic problema és que no es pot definir-acotar el formulari (els formularis de google apps no permetrien aquest ús) i amb el full de càlcul, segons la quantitat i tipologia de persones que entrin... pot acabar 'malmés'.

    -Podríeu considerar fer-ho amb Moodle (si ho teniu). El recurs 'Base de dades' permet fer també aquesta operativa i té moltes possibilitats. T'obliga a crear un curs, però també pot ser un bon recurs. Per exemple, un curs 'Claustre' on tens diferents diferents bases de dades (amb la informació que volies) però on pots posar altres recursos: fitxers, informacions, agenda, un tauler... Com veieu, jo votaria per Moodle abans que per Google-apps (és opinable).

    -Per últim només comentaria (sense voler crear falses esperances) què alguns ja ens havíem plantejat poder evolucionar el mòdul 'Formularis' per a poder cobrir aquesta necessitat. No seria amb el de 'Llibres' que té una utilitat molt concreta, sinó amb aquest altra, que permetria crear també 'Bases de Dades'. L'evolució consistiria en donar la possibilitat d'editar les entrades ja fetes... i amb això gairebé ja ho tindríem. No compteu amb aquesta proposta com una novetat propera (l'evolució que està tenint Zikula fa que possibles futurs canvis hagin d'esperar) però en tot cas, jo prenc nota... i aquesta petició em referma la 'bona idea' d'implementar més endavant aquesta funcionalitat.

    Atentament,

    Joan

Aquesta llista mostra els usuaris actius durant els darrers 30 minuts.

Avís legal
footer_right