Ordenació actual Per data de creació ascendent Ordena cronològicament: Per l'última actualització | Per data de creació canvia a descendent

Pàgina:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  (Següent)

Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Com es canvia el logo de la capçalera?

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 21 de novembre 2023, 12:11
 

El tema XTEC Boost està preparat per poder personalitzar la imatge de capçalera del vostre Moodle. Per fer-ho, cal anar a Administració del lloc | Aparença | Temes | XTEC Boost sota el nom de Paràmetres del tema que us permetrà personalitzar alguns aspectes del tema, com ara la imatge de la capçalera.

Des de l'apartat Imatge de capçalera es pot seleccionar la imatge de fons de la capçalera que anirà alineada a la dreta:

  • Ha de ser un fitxer en format PNG o JPG.
  • L'alçada màxima recomanada per a la imatge és 93 px. En cas que sigui superior es mostrarà sencera.
  • El color de fons de la capçalera també es pot modificar.

xtec2_1_1.png

 

 


Administrador/a Espai de suport

AGORA: Vull donar d'alta a un servei, què he de fer?

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 12 de setembre 2023, 10:13
 

Els serveis Àgora només estan disponibles pels centres docents de Catalunya. Per tant, no és possible demanar l'alta a cap servei a nivell personal.

  • Qualsevol centre educatiu amb identificador de la XTEC pot demanar l'alta a qualsevol dels serveis que inclou el projecte Àgora (Moodle o Nodes) des de la pàgina d'alta serveis Àgora. Per poder-ho fer el centre ha de disposar de nom propi. En cas que no sigui així es pot demanar des d'aquesta pàgina d'Atenció a l'usuari de la XTEC.
    • Des del curs 2011/12, només poden demanar l'alta als serveis d'Àgora els gestors que el centre hagi designat. A la pregunta freqüent "Com es designen els gestors de centre?" s'expliquen els passos que ha de seguir un centre per assignar el primer gestor.
    • Qualsevol dels gestors de centre pot demanar l'alta als serveis d'Àgora des de l'apartat El meu Àgora | Serveis, mitjançant un formulari on haurà de seleccionar els serveis que sol·licita, indicar el càrrec que ocupa dins el centre i acceptar les condicions d'ús.

    • Un cop finalitzat el tràmit, l'alta quedarà pendent de confirmació de forma que els serveis sol·licitats no s'activaran fins que aquesta es resolgui positivament per l'equip Àgora.

  • Les escoles oficials d'idiomes (EOI) amb identificador XTEC i nom propi poden sol·licitar el servei Moodle des del Portal de gestió. Igual que en el cas dels centres educatius només poden demanar l'alta als serveis d'Àgora-EOI els gestors que el centre hagi designat.

Administrador/a Espai de suport

AGORA: Què és Àgora?

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 13 de juliol 2021, 14:03
 

Logotip d'ÀgoraÀgora és un sistema d’allotjament múltiple de Moodle i Nodes (web de centre) que ofereix el Departament d'Ensenyament als centres docents de Catalunya. Per tant, no és possible demanar l'alta a cap servei a nivell personal.

Es pot trobar més informació sobre aquest servei a les condicions d'ús.


Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Tinc problemes amb l'enviament de correus, què puc fer?

per Administrador/a Espai de suport - dijous, 19 de maig 2011, 12:06
 

L'enviament de correu a Moodle s'utilitza per confirmar els usuaris nous que es registren a la web manualment i també per rebre les notificacions dels fòrums als quals s'estigui subscrit, entre d'altres coses. Ara bé, per poder rebre aquests missatges cal configurar prèviament el servidor de correu SMTP que serà l'encarregat d'enviar aquests missatges. Per fer-ho, cal accedir a l'espai Moodle com a usuari/ària administrador/a, fer clic sobre l'apartat Servidor | Correu que hi ha al bloc d'Administració del lloc i emplenar el formulari amb les dades següents (apareixen només les que s'han de modificar):

Configuració del correu SMTP

  • Servidors SMTP: smtp.gmail.com:465
  • Nom d'usuari SMTP: nom d'usuari/ària XTEC (amb @xtec.cat!). Tot i que funciona amb qualsevol nom d'usuari/ària, és recomanable posar el del centre (el que comença per una lletra i va seguit de set números).
  • Contrasenya SMTP: contrasenya del nom d'usuari/ària XTEC especificat al camp anterior.

Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Què s'ha de fer per pujar fitxers més grans de 25 MB al servidor?

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 12 de setembre 2023, 09:59
 

Des de les aplicacions d'Àgora, només es poden pujar fitxers de fins a 25 MB. En algunes ocasions, per exemple, quan s'han de pujar restauracions de cursos del Moodle, amb 25 MB no n'hi ha prou. Per tal de poder pujar fitxers d'una mida superior a 25 MB i menor a 800 MB el centre ha d'haver designat prèviament un usuari/ària gestor/a  a l'espai de gestió que s'encarregui de realitzar aquest tràmit.

A la pregunta freqüent Com es designen els gestors de centre? s'explica com designar aquest gestor/a.

Un cop designat el gestor, aquest pot accedir a l'espai de gestió d'Àgora i Àgora-EOI i dins l'apartat "El meu Àgora", en la secció "Gestió de fitxers" trobarà el formulari següent:



Aquest formulari indica el percentatge de disc ocupat sobre el total seguit d'un quadre de selecció de fitxers en el que cal especificar el fitxer a pujar. Ara bé, abans de fer-ho, cal tenir presents les restriccions següents:

  • Només s'admeten fitxers comprimits en format ZIP i MBZ que tinguin una mida compresa entre 10 MB i 800 MB.
  • Els fitxers de menys de 10 MB s'han de pujar des de l'espai web.
  • Els fitxers de més de 800 MB no es poden pujar des d'aquest espai. Una possibilitat per restaurar còpies de seguretat de més de 800 MB és pujar aquest fitxer al Dropbox o al Google Drive i restaurar-lo des d'un d'aquests repositoris. Així i tot, recordeu que és recomanable que els cursos ocupin el menor espai possible.
  • Mantingueu una còpia del fitxer en local fins que no estigueu segurs que es troba en el vostre espai de fitxers i que ha arribat correctament.
  • Si el fitxer seleccionat compleix les condicions indicades, la pujada es realitzarà de forma immediata mostrant un quadre d'estat amb la informació següent.

pujada_fitxers_2

  • La pujada dels fitxers grans és automàtica i, per tant, en finalitzar el procés, aquest es copiarà automàticament en el repositori Fitxers del vostre Moodle.

Repositori fitxers

Podeu consultar la política de quotes a aquesta pregunta freqüent.


Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Què s'ha de fer per moure els cursos que tenia al Moodle d'un altre servidor a l'Àgora?

per Administrador/a Espai de suport - dimecres, 12 de març 2014, 12:42
 

La migració dels cursos que qualsevol centre tingués a servidors diferents d'Àgora l'ha de realitzar el propi centre. Els cursos s'han de passar a l'Àgora un a un seguint els passos següents (en ordre):

  • Descarregueu aquestes còpies al vostre ordinador. Un cop feta la còpia la trobareu a l'Àrea privada de còpies de seguretat de cursos o de l'usuari depenent com hàgiu fet la còpia (amb usuaris o sense). 
  • Feu clic al botó Restaura que trobareu  l'apartat Administració del lloc o Administració del curs (segons si heu accedit al Moodle amb permisos d'Administrador/a o de Professor editor/a). 

    Restauració d'un curs
  • El següent pas és pujar aquests fitxers al Moodle Àgora. Per fer-ho poden passar tres coses:
    • Que els fitxers ocupin menys de 10 MB. Podeu pujar el fitxer directament des del Selector de fitxers del Moodle. 
    • Que els fitxers ocupin més de 10 MB. En aquest cas no podreu pujar els fitxers directament al Moodle haureu de fer-ho a travès del Portal d'Àgora. Podeu trobar més informació a la pregunta freqüent Què s'ha de fer per pujar fitxers més grans de 10 MBs al servidor?
    • Que ocupin més de 100MB s'haurà de fer servir repositoris externs com Dropbox o Google Drive. Aquesta opció també permet poder restaurar còpies de seguretat de més 10MB sense necessitat de fer-ho des del Portal d'Àgora.
  • Finalment completeu el procés de restauració seguint les instruccions que trobareu a l'Aparatat 4: Restaurar i importar cursos del curs Materials de Moodle 2.

Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Què cal fer per configurar el servidor LDAP de la XTEC?

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 22 de setembre 2020, 14:04
 

Si voleu fer possible que tot el professorat de Catalunya pugui validar-se al vostre espai Moodle amb el nom d'usuari/ària de correu de la XTEC i la contrasenya corresponent, cal activar i configurar la validació per LDAP. Això us pot estalviar feina, ja que no us serà necessari donar d'alta el professorat del centre. Tingueu present, però, que si activeu la validació per LDAP, qualsevol professor/a de la XTEC que conegui l'URL del vostre espai Moodle podrà validar-s'hi i que aquest mecanisme només és vàlid pel professorat (en cap cas aquest procediment és aplicable als alumnes).

Per configurar els paràmetres d'autenticació LDAP del Moodle podeu seguir el procediment que es detalla tot seguit:

  • Accedir a Administració | Administració del lloc | Connectors | Autenticació | Gestió de l'autenticació  amb permisos d'administrador/a i fer clic a l'ull del Servidor LDAP. A continuació cal fer clic a Paràmetres.

ldap.png

  • Editar els paràmetres següents del connector Servidor LDAP:
    • URL del servidor: xoid.ensenyament.intranet.gencat.cat
    • Nom distingit: cn=users,dc=xtec,dc=cat
    • Tipus d'usuari: Per defecte
    • Contextos: cn=users,dc=xtec,dc=cat

     

    ldap3.png

 

Autocompletat de dades

A més a més, el sistema pot agafar la informació del servidor LDAP per omplir els camps de nom, cognoms i correu electrònic. Per fer-ho cal:

  • Accedir a Administrador | Administració del lloc | Connectors | Autenticació | Servidor LDAP amb permisos d'administrador/a
  • Editar els següents paràmetres del connector Servidor LDAP:
  • Buscar l'apartat mapatge de dades i configurar els paràmetres amb els valors següents:
    • Nom: givenname
    • Cognoms: sn
    • Adreça electrònica: mail
    • En totes les opcions anteriors cal posar el paràmetres:
      • Actualitza dades locals: En crear
      • Actualitza dades externes: Mai

ldap2.png

 

Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Què s'ha de fer per activar els connectors de la Wiris?

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 1 d’agost 2023, 13:30
 

Actualment Àgora incorpora els plugins per Wiris Editor (editor de fórmules) i Wiris Quizzes (mòdul pels qüestionaris):

  • El connector Wiris Editor integra totes les funcionalitats de la calculadora i permet crear fórmules matemàtiques en navegadors mitjançant HTML.
  • Wiris Quizzes dóna potència matemàtica als qüestionaris de Moodle, permetent la creació de variables aleatòries, la inserció de fórmules complexes per part de l'alumne i l'avaluació automàtica de la resposta usant criteris matemàtics.

Aquests connectors es basen en la tecnologia Java i, per tant, estan suportats a qualsevol navegador web (Mozilla Firefox, Chrome, Internet Explorer...) a qualsevol sistema operatiu (Linux, Windows, ...).

Podeu accedir a les funcionalitats de l'editor mitjançant les icones  del Chemistry i  del Math, que trobareu a l'editor d'HTML. Abans, però, l'administrador/a de l'espai ha d'activar el filtre WIRIS des de les opcions d'administració del Moodle (Administració del lloc | Connectors | Filtres| Gestiona els filtres).


Per activar WIRIS math editor i WIRIS chemistry editor s'han de marcar les caselles corresponents a les eines que es vulguin fer servir i/o s'hagin contractat.



A continuació cal anar a l'apartat  Administració del lloc | Connectors | Tipus de preguntes | Gestiona els tipus de preguntes, fent clic sobre la icona de l'ull (Habilita) que apareix al costat de Wiris Quizzes. En fer-ho, s'activaran automàticament totes les tipologies de preguntes de Wiris Quizzes.


Quan volem incloure una pregunta a un qüestionari, si l'escollim del tipus Matemàtiques i ciències - Wiris tindrem l'opció d'utilitzar la WIRIS CAS per a la resposta o per crear algorismes.

Dins l'edició de la pregunta (resposta):
    
Dins l'edició de la pregunta (algorisme): 
 

Ara bé, tot i que Àgora incorpora els mòduls Wiris, no n'assumeix el cost de la llicència. Es poden fer 500 fórmules gratuïtament. Per aquest motiu, els centres interessats en utilitzar aquestes eines s'han de posar en contacte amb l'equip de la Wiris, tal com s'explica en aquesta pàgina.



Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Què s'ha de fer per reduir el nombre de correus electrònics que envia el Moodle?

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 22 de setembre 2020, 16:34
 

Moodle permet configurar el contingut i periodicitat amb que els usuaris han de rebre les notificacions de les novetats als fòrums als que estan subscrits. Per fer-ho, cada usuari/ària ha d'editar el seu perfil, clicar sobre el botó Preferències, accedir a Preferències del fòrum i revisar el valor del camp Tipus de resum de missatge de correu electrònic que permet indicar si s'ha d'enviar un correu cada cop que algú envia un missatge a un fòrum o bé si només s'ha d'enviar un al dia. Per no saturar de missatges el servidor és molt recomanable marcar l'opció Assumptes (missatge de correu electrònic diari només amb els assumptes).



Administrador/a Espai de suport

AGORA: Si tinc un dubte, problema i/o suggeriment, on l'he de fer arribar?

per Administrador/a Espai de suport - dimecres, 8 de juliol 2020, 12:48
 

En primer lloc el que us recomanem és que, abans d'enviar cap missatge reviseu que no estigui resolt ja a l'apartat de Preguntes freqüents. En cas de no trobar la resposta podeu contactar amb el SAU mitjançant el Formulari de contacte amb el SAU (que trobareu enllaçat a la primera pàgina del portal Àgora) o bé via telefònica. Una altra opció possible és cercar el dubte i/o problema al fòrum corresponent (Fòrum Àgora-MOODLE o Fòrum Àgora-NODES) i, si tot i així ningú s'ho ha trobat abans, podeu afegir un tema nou de debat al fòrum adient, indicant, a més del problema, l'URL del centre.

Per tant, el procediment que heu de seguir per resoldre un dubte o problema és el següent:

  1. Consultar les Preguntes freqüents. Aquest apartat conté les preguntes més habituals relacionades amb els serveis que ofereix Àgora.

    Preguntes freqüents



  2. En cas que no hi hagi cap pregunta que respongui al dubte, fer una cerca al fòrum corresponent (Fòrum Àgora-MOODLE o Fòrum Àgora-NODES) per tal de comprovar si algun altre company s'ha trobat abans amb el mateix problema i se li ha donat una resposta.

    Fòrums d'Àgora



  3. Si no hi ha cap fil on estigui resolt el problema/dubte, contactar amb el SAU mitjançant el Formulari de contacte amb el SAU (per poder-ho fer és necessari accedir amb un usuari/ària XTEC) o bé via telefònica o bé enviar una intervenció nova al fòrum corresponent (Fòrum Àgora-MOODLE o Fòrum Àgora-NODES) amb una descripció detallada del problema i l'URL del centre.
SAU


Pàgina:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  (Següent)