Toutes les catégories

Page:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  (Suivant)

1. SERVEI ÀGORA

Administrador/a Espai de suport

AGORA: Com demano la baixa d'un servei?

par Administrador/a Espai de suport, mardi 12 septembre 2023, 10:13
 

En el cas que no estigueu fent ús d'un servei d'Àgora (Moodle, Intranet o Marsupial) és recomanable que feu la sol·licitud de baixa al servei.

 
Per sol·licitar aquesta baixa entreu al Portal d'Àgora amb l'usuari i contrasenya d'un dels gestors del Portal.
 
A continuació, feu clic a El meu Àgora | Sol·licituds. Trobareu un desplegable on haureu d'indicar quin tipus de sol·licitud voleu fer, en aquest cas Baixa al servei.
 
Sol·licitud de baixa d'un servei

Un cop feta la sol·licitud, el sistema mostrarà un resum de la petició:
 
Confirmació de baixa
La baixa al servei no es realitza de forma immediata, fins que l'Equip d'Àgora no processi aquesta baixa, encara podreu entrar al servei.

Administrador/a Espai de suport

AGORA: Què és Àgora?

par Administrador/a Espai de suport, mardi 13 juillet 2021, 14:03
 

Logotip d'ÀgoraÀgora és un sistema d’allotjament múltiple de Moodle i Nodes (web de centre) que ofereix el Departament d'Ensenyament als centres docents de Catalunya. Per tant, no és possible demanar l'alta a cap servei a nivell personal.

Es pot trobar més informació sobre aquest servei a les condicions d'ús.


Administrador/a Espai de suport

AGORA: Què necessito? Moodle o Intraweb?

par Administrador/a Espai de suport, lundi 10 mars 2014, 17:21
 

El Moodle és un programari que serveix per fer aules virtuals. La intranet, també anomenada intraweb (nom del projecte en el marc del qual es desenvolupa), està basada en el programari Zikula i serveix per fer la web del centre.

El Moodle gira en torn al concepte de curs. De manera sintètica, un curs és un conjunt de recursos (informacions), activitats i usuaris amb un rol determinat (professor/a, estudiant, administrador/a). El curs, per tant, està organitzat com una aula, a on els estudiants troben informació i exercicis relacionats amb aquesta informació i els professors disposen d'eines per avaluar els coneixements dels alumnes. El Moodle es pot utilitzar (i s'utilitza) pel treball a l'aula, tot i que està pensat per anar més enllà, permetent el treball des de casa seguint la mateixa dinàmica que es dóna en una aula presencial.

Portada del moodle de l'Institut de Sant Vicenç de Castellet


La intranet és una web amb part pública i part privada, concebuda com a element de comunicació interna i externa. La part pública està pensada per mostrar aquella informació que el centre posa a disposició de qualsevol que visita la web. La part privada ofereix eines de gestió i comunicació interna i alguns mòduls amb finalitat docent. La intranet incorpora un sistema de permisos que personalitza la informació que veu cada visitant en funció del nivell d'accés que té concedit.

Portada de la intranet de l'Institut de Castellbisbal


Els cursos de Moodle tenen una data d'inici i una de finalització i, per tant, tenen un cicle molt lligat al curs escolar. En canviar de curs, la decisió lògica és esborrar totes les dades generades pels usuaris durant l'any anterior: entregues d'exercicis, participacions als fòrums, converses al xat, ... per tornar a començar de nou, tot inscrivint professorat i alumnat nou a partir de la taula d'usuaris general del Moodle.

La informació continguda a la intranet es pot canviar completament cada any, però no és necessari que sigui així. La informació pública del centre no acostuma a canviar molt d'any en any i les dades que generen els usuaris (notícies, documents, enviament de formularis, missatges interns, ...) no perden necessàriament vigència en canviar el curs. La intranet no té un caràcter cíclic intrínsec.

El Moodle i la intranet tenen funcionalitats duplicades, cosa que dóna flexibilitat. És possible utilitzar el Moodle com a entorn per publicar notícies i tenir-hi un fòrum global. També és possible fer Quaderns Virtuals i activitats JClic amb la intranet. Aquesta superposició evita la obligatorietat de disposar dels dos entorns en cas de voler fer un ús parcial d'un d'ells. Per exemple, un centre pot basar el seu treball en el Moodle i utilitzar-lo com a punt de publicació de notícies. Igualment, un centre interessat en potenciar la web pública també pot utilitzar la intranet per treballar amb els alumnes.

Per tant, l'elecció d'una opció o una altra depèn de l'objectiu que es persegueixi. A Àgora el Moodle i la intranet estan connectats, de manera que es poden traspassar usuaris fàcilment d'un a l'altre, es poden fer inscripcions a Moodle des de la intranet i es pot configurar per a que hi hagi entrada única a través de la intranet.


Administrador/a Espai de suport

AGORA: Què s'ha de fer per canviar l'URL d'accés a Àgora?

par Administrador/a Espai de suport, jeudi 9 juillet 2020, 13:56
 

Per canviar l'URL d'accés als serveis de Moodle o Nodes del vostre centre, per exemple, per passar de l'enllaç http://educaciodigital.cat/ceip-exemple/moodle a http://educaciodigital.cat/esc-exemple/moodle, cal seguir els passos següents:

  1. Accediu al GUAC per sol·licitar el canvi de nom propi general del centre, aneu a l’opció del menú “Petició generació nom propi per la web i correu del seu centre”. Aquest canvi afectarà només a l'àlies de l'adreça de correu (esc-exemple@xtec.cat enlloc de aXXXXXXX@xtec.cat) i a l'adreça de l'espai web estàtic (com ara http://www.xtec.cat/esc-exemple/). Podeu trobar més informació sobre el canvi de nom propi a aquesta pàgina d'atenció a l'usuari de la XTEC.

  2. Un cop estigui fet el canvi anterior, un gestor/a del centre ha d'entrar a l'espai de gestió dels serveis d'Àgora i acceptar el canvi de nom propi.



  3. Una vegada acceptat, els URL que s'hauran d'utilitzar per accedir als serveis d'Àgora seran els nous (segons l'exemple anterior http://educaciodigital.cat/esc-exemple/moodle i/o http://agora.xtec.cat/esc-exemple/). Mentre no s'accepti el canvi, el nom propi utilitzat en els serveis d'Àgora serà l'antic.

Important: Cal tenir en compte que un cop s'hagi realitzat el canvi de nom pot ser que alguns recursos deixin de funcionar degut a que continguin enllaços absoluts a l'URL antic. En aquest cas, s'hauran d'editar un a un per actualitzar-los amb l'adreça nova.


Administrador/a Espai de suport

AGORA: Si tinc un dubte, problema i/o suggeriment, on l'he de fer arribar?

par Administrador/a Espai de suport, mercredi 8 juillet 2020, 12:48
 

En primer lloc el que us recomanem és que, abans d'enviar cap missatge reviseu que no estigui resolt ja a l'apartat de Preguntes freqüents. En cas de no trobar la resposta podeu contactar amb el SAU mitjançant el Formulari de contacte amb el SAU (que trobareu enllaçat a la primera pàgina del portal Àgora) o bé via telefònica. Una altra opció possible és cercar el dubte i/o problema al fòrum corresponent (Fòrum Àgora-MOODLE o Fòrum Àgora-NODES) i, si tot i així ningú s'ho ha trobat abans, podeu afegir un tema nou de debat al fòrum adient, indicant, a més del problema, l'URL del centre.

Per tant, el procediment que heu de seguir per resoldre un dubte o problema és el següent:

  1. Consultar les Preguntes freqüents. Aquest apartat conté les preguntes més habituals relacionades amb els serveis que ofereix Àgora.

    Preguntes freqüents



  2. En cas que no hi hagi cap pregunta que respongui al dubte, fer una cerca al fòrum corresponent (Fòrum Àgora-MOODLE o Fòrum Àgora-NODES) per tal de comprovar si algun altre company s'ha trobat abans amb el mateix problema i se li ha donat una resposta.

    Fòrums d'Àgora



  3. Si no hi ha cap fil on estigui resolt el problema/dubte, contactar amb el SAU mitjançant el Formulari de contacte amb el SAU (per poder-ho fer és necessari accedir amb un usuari/ària XTEC) o bé via telefònica o bé enviar una intervenció nova al fòrum corresponent (Fòrum Àgora-MOODLE o Fòrum Àgora-NODES) amb una descripció detallada del problema i l'URL del centre.
SAU

Administrador/a Espai de suport

AGORA: Vull donar d'alta a un servei, què he de fer?

par Administrador/a Espai de suport, mardi 12 septembre 2023, 10:13
 

Els serveis Àgora només estan disponibles pels centres docents de Catalunya. Per tant, no és possible demanar l'alta a cap servei a nivell personal.

  • Qualsevol centre educatiu amb identificador de la XTEC pot demanar l'alta a qualsevol dels serveis que inclou el projecte Àgora (Moodle o Nodes) des de la pàgina d'alta serveis Àgora. Per poder-ho fer el centre ha de disposar de nom propi. En cas que no sigui així es pot demanar des d'aquesta pàgina d'Atenció a l'usuari de la XTEC.
    • Des del curs 2011/12, només poden demanar l'alta als serveis d'Àgora els gestors que el centre hagi designat. A la pregunta freqüent "Com es designen els gestors de centre?" s'expliquen els passos que ha de seguir un centre per assignar el primer gestor.
    • Qualsevol dels gestors de centre pot demanar l'alta als serveis d'Àgora des de l'apartat El meu Àgora | Serveis, mitjançant un formulari on haurà de seleccionar els serveis que sol·licita, indicar el càrrec que ocupa dins el centre i acceptar les condicions d'ús.

    • Un cop finalitzat el tràmit, l'alta quedarà pendent de confirmació de forma que els serveis sol·licitats no s'activaran fins que aquesta es resolgui positivament per l'equip Àgora.

  • Les escoles oficials d'idiomes (EOI) amb identificador XTEC i nom propi poden sol·licitar el servei Moodle des del Portal de gestió. Igual que en el cas dels centres educatius només poden demanar l'alta als serveis d'Àgora-EOI els gestors que el centre hagi designat.

Administrador/a Espai de suport

GENERAL: Com es designen els gestors de centre?

par Administrador/a Espai de suport, mardi 12 septembre 2023, 10:12
 


Per assignar el primer gestor, el centre s'haurà d'autenticar a l'eina de gestió amb l'usuari/ària XTEC (per exemple, a1234567) i la contrasenya corresponent. Cal accedir amb el compte de Google de la XTEC.

Autenticació del centre al portal
Després d'entrar, per accedir al formulari que li permetrà designar el seu primer gestor, haurà de fer clic a l'apartat El meu Àgora | Gestors.

Per activar un gestor nou cal indicar el nom d'usuari XTEC de la persona a què es vol designar, sense @xtec.cat. El centre haurà de comunicar a la persona designada que ja pot accedir a l'eina de gestió per sol·licitar serveis i fer altres tràmits.

Abans d'enviar el formulari és molt important assegurar-se que les dades són correctes. 

Dessignar gestor


A partir d'aquest moment tant el centre com el nou gestor podran afegir i esborrar gestors segons les serves necessitats.

Gestor confirmat

Un cop acceptades les funcions de gestió, l'usuari tindrà accés a l'apartat “El meu Àgora”, on disposarà de les opcions següents:
  • Serveis. Mostra informació sobre els serveis d'Àgora (Moodle, Nodes o Intraweb) que ha sol·licitat el centre. Per cada servei indica l'estat en què es troba, l'usuari que n'ha sol·licitat l'activació, l'adreça web (si aplica), la data d'activació i l'espai de disc ocupat i total (si aplica).
  • Enviament de fitxers grans al Moodle. Aquesta opció només apareix si el servei de Moodle està activat. Permet enviar al sistema de fitxers del Moodle fitxers més grans de 10MB.
  • Sol·licitud de serveis. Permet al gestor sol·licitar els diferents serveis d'Àgora en nom del centre al que representa. En la pregunta freqüent "Vull donar-me d'alta al servei, què he de fer?" s'explica com realitzar aquesta sol·licitud.
  • Gestors. Permet assignar nous gestors al centre, fins a un màxim de 4, i/o eliminar algun dels existents. El procediment a seguir és el mateix que s'ha descrit pel primer gestor.

Administrador/a Espai de suport

GENERAL: Com s'accedeix a l'espai FTP i/o a la base de dades d'Àgora?

par Administrador/a Espai de suport, mercredi 23 septembre 2020, 16:02
 

Una de les característiques del servei Àgora és que no permet l'accés FTP. Per tant, no es poden instal·lar mòduls ni temes i, a més, l'única via per pujar fitxers més grans que la mida permesa (10MB) és accedir al portal de gestió amb un usuari/ària gestor i utilitzar les eines corresponents (per exemple, en el cas de Moodle, l'apartat "Enviament de fitxers grans al Moodle").

A més, Àgora tampoc permet l'accés directe a les bases de dades (com ho permetien altres serveis com ara phobos). Per aquest motiu, per moure continguts a altres espais caldrà utilitzar els mecanismes d'importació/exportació que ofereixen les eines. De nou, a mode d'exemple, amb les còpies de seguretat i les restauracions es poden copiar cursos Moodle a altres espais.


Administrador/a Espai de suport

GENERAL: Què cal fer per tal que la Intraweb i el Moodle 1.9 d'Àgora treballin de forma conjunta?

par Administrador/a Espai de suport, mercredi 12 décembre 2012, 12:51
 

Índex de continguts




Els principals avantatges que té fer que la Intraweb i el Moodle treballin de forma conjunta són:
  • Un estalvi de temps en la gestió d'usuaris ja que passar usuaris des de la Intraweb al Moodle o a l'inrevés és ràpid i senzill.
  • La validació única entre les dues plataformes si s'accedeix des de la Intraweb.
  • La gestió dels participants dels cursos del Moodle des de la Intraweb de manera àgil i simple.

Activació de la validació a Moodle per tal que reconegui als usuaris de la Intraweb

Per aconseguir que el Moodle sigui capaç de reconèixer els usuaris de la Intraweb amb validació única o Single Sign-On (SSO) cal activar la validació des d'una base de dades externa. 

Accediu com a administrador/a al vostre Moodle, aneu a Administració de lloc | Usuaris | Autenticació | Gestió de l'autenticació i activeu la validació des d'una Base de dades externa fent clic la icona amb l'ull gris.

Activar base de dades externa

Veureu que l'opció de validació des d'una Base de dades externa queda activada.

Base de dades externa activada

Activació i configuració del mòdul de Moodle de la Intraweb

Per defecte el mòdul de la Intraweb que fa possible la sincronització amb el Moodle està desactivat. El primer que s'ha de fer és activar-lo.

Entreu a la Intraweb com a administrador/a i aneu a Administració | Sistema | Mòduls

Mòduls

Busqueu el mòdul iw_moodle dins de la llista, comproveu que es mostri com Actiu.

Mòdul Moodle

En el cas que no aparegui Actiu, feu clic a la fletxa verda per instal·lar-lo.

Instal·la

A continuació trobareu activat l'enllaç iw_moodle que us permetrà accedir a la configuració del mòdul.

Feu clic sobre l'enllaç iw_moodle  per visualitzar la llista de cursos que teniu al Moodle. Per configurar el mòdul feu clic a l'enllaç Configura el mòdul  i ompliu el formulari amb les dades que se sol·liciten.

Configuració del mòdul


Creació del bloc de cursos de Moodle

Un cop hagueu configurat el mòdul, tindreu a la vostra disposició un tipus de bloc nou anomenat Moodle/Cursos disponibles al Moodle que donarà accés als usuaris de la Intraweb al Moodle i on es mostrarà la llista de cursos als que té accés l'usuari/ària.

Entreu a la Intraweb com a administrador/a, aneu a Administració | Sistema | Blocs i feu clic a Crea un bloc.

Crea bloc

  •  
Poseu un Títol, trieu el Bloc a afegir, en aquest cas Moodle/Cursos disponibles al Moodle, trieu l'Idioma i finalment la Posició (columna) dins de la pantalla principal on voleu que aparegui el bloc.

Bloc de Moodle

Pot passar que un usuari/ària tingui accés al bloc de cursos, però que encara no hagi accedit mai al Moodle. En aquest cas, en el bloc se l'informarà d'aquesta situació i se li demanarà que entri al Moodle per primera vegada i activi, així, el compte d'usuari/ària. Així mateix, si l'usuari/ària està preinscrit a cursos, ja sigui com a alumne/a o professor/a, també serà informat per mitjà del mateix bloc.

Moodle


A la pregunta freqüent Què cal fer per sincronitzar usuaris al Moodle i a la Intraweb? s'explica la sincronització d'usuaris entre Intraweb i Moodle.


Administrador/a Espai de suport

GENERAL: Què són els gestors de centre?

par Administrador/a Espai de suport, vendredi 20 novembre 2015, 09:56
 
A partir del curs 2011/12 la gestió dels serveis proporcionats per Àgora es modifica lleugerament amb l'objectiu de fer que aquesta tasca sigui més senzilla i segura, a la vegada que s'implementen funcionalitats noves relacionades amb aquests serveis.

Una de les principals novetats és l'aparició de la figura del "Gestor de centre" que serà l'usuari XTEC encarregat de realitzar les diferents tasques relacionades amb la gestió dels serveis en lloc d'utilitzar, com es feia fins ara, el codi de centre. Amb aquest canvi, cada acció realitzada té al darrera una persona física i no un usuari genèric. Cada centre podrà disposar de fins a tres gestors.

El procediment que s'ha de seguir des del centre per tal de designar el primer gestor es descriu en el diagrama següent:

Diagrama de funcionament dels Gestors de centre

A la pregunta freqüent "Com es designen els gestors de centre?" s'explica com donar d'alta un gestor/a de centre.


Page:  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  (Suivant)