Totes les categories

Pàgina:  1  2  (Següent)

ALTRES

Administrador/a Espai de suport

Sistema de reserves

per Administrador/a Espai de suport - dimecres, 7 de gener 2015, 14:22
 

Nodes no incorpora cap mòdul com a sistema de reserves. El mòduls gratuïts disponibles a WordPress com a sistema de reserves (Booking) no ofereixen un bon equilibri entre funcionalitats i facilitats d'ús. Com a solució senzilla i prou funcional s'ha optat per implementar un sistema basat en Google Forms, Google Calendar i Google App Scripting.

Com funciona

A l'enviar una reserva mitjançant el formulari, es genera automàticament un esdeveniment al calendari associat. A la descripció de l'esdeveniment es mostra l'usuari i el moment en que s'ha fet la reserva. Si el recurs no està ocupat, es marca la reserva al calendari amb un asterisc. Si el recurs ja està ocupat, la nova reserva és registrada igualment però sense asterisc. Això indica que està "a la cua". En cas de que hi hagi més d'una reserva a la cua, el moment en que s'ha fet la reserva (registrat a la descripció) determina, lògicament, l'ordre de prioritat. Per fer reserves periòdiques o eliminar reserves és necessari accedir directament al calendari amb permisos d'administració (Coordinador TAC del centre, Cap d'estudis, etc.)

Podeu veure una demostració a http://agora.xtec.cat/nodes/reserva-de-recursos/ (per veure el formulari de reserves, heu d'estar autenticats amb el vostre compte usuari@xtec.cat)

Instruccions per fer el vostre sistema de reserves:

Pas 1. Crea un calendari públic

Selecció_819

Pas 2. Guarda l'identificador del calendari. El pots obtenir a Configuració, apartat Adreça del calendari, ID de calendari. 

Selecció_818  

Selecció_810

Pas 3. Obre el següent document i ves a Fitxer | Fes-ne una còpia. Pots posar-li de nom "Reserves Institut" o "Reserves Escola". Aquest document és un full de càlcul que té un formulari i un script associat.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1I64dAuDxKYxuvprbZtgDIAcXR57Q0Ad_u_C4AG6Qy-0/edit?usp=sharing

Pas 4. Tanca el document original (per evitar confusions) i vés a la còpia que has creat en el punt anterior. Dins del teu document, vés a Formulari | Edita Formulari. Defineix els elements del camp Aula o recurs que necessiteu en el vostre centre.

Selecció_817

Pas 5. El següent pas és vincular el teu Formulari/full de càlcul de reserves amb el calendari. Al segon full (Configuració) del teu full de càlcul, defineix l'identificador del calendari que has guardat abans.

conf

Pas 6. Ara hem d'activar un disparador que generarà un esdeveniment al calendari cada vegada que algú fagi una reserva amb el formulari que hem definit. Per activar el disparador has d'anar a al menú superior i fer clic a Reserves | Activar.

Pas 7. Ja només queda inserir el formulari i el calendari a la teva pàgina web. Copia el contingut generat a Codi de calendari+formulari i enganxa'l a la teva pàgina. Pots modificar l'alçada i amplada del calendari i formulari per a ajustar-los a les dimensions de la teva pàgina.

Selecció_820


CALENDARI

Administrador/a Espai de suport

Error en el calendari: una o més de les vostres entrades no es poden mostrar

per Administrador/a Espai de suport - dijous, 27 de novembre 2014, 16:36
 
  • A Google Calendar heu copiar l'identificador del calendari.



     
  • Recordeu que el calendari ha de ser públic, si no ho és, no funcionarà.


CAPÇALERA

Administrador/a Espai de suport

Com puc canviar els elements de la capçalera?

per Administrador/a Espai de suport - dilluns, 22 de setembre 2014, 18:28
 

Nom del centre i descripció

capsalera1.png

  • Accediu a l’apartat Aparença | Personalitza | Capçalera
  • Ompliu les dades següents:
    • Nom del centre
    • Descripció / Lema
    • Modifiqueu el Tamany lletra en cas que el text no s'ajusti bé a l'espai.

Imatge o carrusel d'imatges

capsalera2.png

  • Accediu a l’apartat Aparença | Personalitza | Capçalera
    La mida recomanada per la imatge o imatges és de 1100px (amplada) x 300px (alçada). Si la imatge és més gran o més petita, el sistema intentarà fer un ajustament òptim.
    NOTA: Si definiu una imatge, el paràmetre Carrusel s'ignorarà.

Graella d'icones

capsalera3.png

  • Accediu a l’apartat Aparença | Icones de capçalera.
  • Localitzeu la icona que voleu afegir i copieu al camp Icona el text que apareix al costat (per exemple, admin-site).

  • Al camp Element X escriviu el títol i al camp Enllaç especifiqueu l’URL que on s'accedirà en fer clic sobre la icona.

 

 


Administrador/a Espai de suport

El nom del meu centre no cap a la caixa

per Administrador/a Espai de suport - dilluns, 22 de setembre 2014, 18:35
 

Si el nom del vostre centre és molt llarg, es possible que no es visualitzi correctament a la caixa assignada. 

Proveu a: 

  • Dins del mateix apartat on definiu el nom ( Aparença | Personalitza | Capçalera ), trieu un Tamany de lletra més petit.  
  • Podeu treure de la primera caixa la denominació del centre (Escola, Institut) i posar-lo a la segona caixa (descripció). 
    Exemple: Escola Mare de Deu del Patrocini es pot dividir en Mare de Déu del Patrocini (primera caixa) i Escola de primària a la Vila de Cardona (segona caixa).
    capsalera4.png

Administrador/a Espai de suport

Què he de posar a la segona caixa (Descripció / Lema)?

per Administrador/a Espai de suport - dilluns, 22 de setembre 2014, 19:05
 

La descripció o lema es mostra a la segona caixa de la capçalera, al costat del nom del centre.

lema.png

A continuació us detallem alguns exemples del que podeu posar:

  • Context: relacionat amb els estudis i/o ubicació del centre 
    • ESO i Batxillerat al barri de la Bonaigua
    • Escola pública a Mataró
    • ...
  • Trets d'identitat:
    • Escola Fundada l'any 1940
    • Educació en valors i tracte personalitzat
    • ...
  • Events: missatges de caràcter temporal 
    • Comencem el curs!
    • Bon Nadal! 
    • Tornem el 8 de Gener!
    • ...

Administrador/a Espai de suport

Recomanacions per les imatges a la capçalera

per Administrador/a Espai de suport - divendres, 26 de setembre 2014, 13:48
 

La imatge o imatges de capçalera són una part fonamental de l'estètica i la identitat del vostre web.

capsalera.png

Algunes recomanacions: 

  • En principi, els motius més clàssics són: la façana del centre, el pati, les instal·lacions, l'interior dels passadissos, l'interior d'alguna classe amb alumnes treballant, etc.

  • També podeu provar amb motius més universals relacionats amb la escola i un enfoc més artístic. Exemple.  

  • Una altra alternativa és utilitzar il·lustracions i dibuixos amb motius escolars. 

  • Tant si poseu una fotografia o un carrusel, és recomanable mostrar només una fotografia a la vegada. El disseny de capçalera de nodes implica que la imatge ha de ser molt panoràmica. No sempre és senzill realitzar o triar una foto amb aquest format però val la pena.  

  • La web carregarà més ràpid si utilitzeu una sola fotografia enlloc d'un carrusel. Si teniu una bona imatge representativa del centre, és la millor opció.   
  • Si trieu un carrusel com a capçalera, us recomanem que mostreu només una fotografia a la vegada i que no canviï automàticament. Els canvis de diapositiva, sobretot si es fan ràpidament, distreu al visitant i provoquen irritació. 
    • Comportament de la imatge: Retalla per ajustar
    • Llisca automàticament sobre la diapositiva següent: No
    • Alçada del carrusel: 179
    • Amaga els botons de navegació, mostra'ls quan el ratolí passi per sobre:
    • Activa la paginació: No

  • Si teniu clar que voleu presentar una seqüència de diapositives però no voleu cap ordre, pot ser una bona idea que cada recarrega de pàgina es mostri una diapositiva diferent:
    • Diapositives aleatòries:

  • Si decidiu tenir un carrusel on les fotografies vagin canviant automàticament, us recomanem que el paràmetre Segons entre el canvi de diapositives sigui com a mínim de 15 segons. Una freqüència de canvi més alta distreu al visitant i provoca irritació després d'una poca estona.

 


CARRUSEL

Administrador/a Espai de suport

Bones pràctiques al Carrusel

per Administrador/a Espai de suport - dijous, 27 de novembre 2014, 14:10
 

El carrusel és un recurs molt útil però també molt cridaner i que pot ralentitzar la càrrega de la vostra pàgina. Aquí teniu algunes bones pràctiques:  

  1. En general, us recomanem carregar les diapositives des d'un àlbum extern. El carrusel de Nodes permet utilitzar Picasa i Google+ Fotos com a font externa. A part de l'estalvi d'espai, us permetrà reaprofitar els àlbums per publicar-los en altres espais si és necessari.

  2. Excepció a la primera recomanació: si teniu un carrusel de capçalera o un carrusel de presentació del centre a primera pàgina, es preferible carregar les diapositives des de la mediateca. Encara que Picasa i Google+ fotos són molt fiables, pels carrusels "crítics" pot ser convenient no dependre de la connexió amb aquest serveis. 

  3. Podeu tenir varis carrusels a la mateixa pàgina però es recomanable no tenir més d'un carrusel amb reproducció automàtica a la vegada. Això produeix estrès visual en el visitant que no sap on mirar i si mira un dels carrusels, té els altres generant soroll visual. 

  4. Augmenteu els temps de durada de la diapositiva. És molt estressant no tenir temps de llegir una imatge. 8 segons és una bona durada de referència. Si el visitant troba que va lent, pot passar a la següent diapositiva amb les fletxes. 

  5. Les imatges han de ser petites o mitjanes, de 1024px d'amplada com a màxim. Si teniu molts carrusels amb imatges molt grans, la pàgina trigarà molt en carregar-se. Per exemple: 10 carrusels on cada carrusel té 10 imatges de 2MB cadascuna són... 200MB de càrrega de pàgina!!! 

  6. Encara que implica una mica de feina, si veieu que la vostre pàgina principal triga en carregar, canvieu la opció de "mostra el contingut sencer" en aquelles entrades antigues que continguin un carrusel. La idea és mostrar carrusel només en les entrades noves

  7. Us recomanem l'opció d'ajust de la imatge que diu Retalla (recomanat). Si les fotos són horitzontals (panoràmiques) i poseu una alçada propera a les fotos, fa un ajust bastant bo. En el cas de que tingueu moltes fotos en format vertical, la millor opció és la Original.

  8. L'opció d'ajust de la imatge que diu Estira és, en general, una opció dolenta. Només si les vostres fotos s'aproximen molt a l'amplada del carrusel, és pot provar, però en general, no es recomanable mostrar fotos estirades a la web.

En general, el procediment óptim per incloure carrusels a les vostres noticies és:

  1. Publicar la noticia amb el carrusel i la casella de Mostra el contingut sencer marcada. El carrusel es mostrarà a la portada (i/o la pàgina de categoria/asociada). A la mateixa noticia afegir una foto destacada i un resum (de moment, amb la casella abans marcada, no es mostrarà ni la foto ni el resum però ens vindran bé per després).

  2. Quan la noticia perd actualitat, editar la noticia i simplement desmarcar la casella Mostra el contingut sencer. Ara la noticia mostrarà el resum i la foto destacada a portada (amagant el carrusel). Si entrem a la noticia, veurem el contingut sencer de l'article (com sempre) on està el carrusel. 

Amb aquesta edició mínima (marcar i desmarcar la casella de Mostra el contingut sencer) podem tenir el millor en cada moment. 

 


ELEMENTS ESTRUCTURALS

Administrador/a Espai de suport

Elements estructurals

per Administrador/a Espai de suport - dijous, 15 de gener 2015, 10:22
 

Nodes funciona sobre WordPress i per tant, treballa amb els seus elements clàssics. Els elements que poden ajudar-nos a establir la nostra estructura de continguts són:

  • Entrades (també es poden dir Notícies o Articles)
    • En principi, estan pensades per els esdeveniments (sortides, xerrades, celebracions, avisos, premis, etc.).
    • Les entrades incorporen informació sobre l'autor i la data.
    • Les entrades es poden classificar utilitzant Categories i Etiquetes.
    • Es poden mostrar varies entrades juntes si tenen la mateixa categoria en el que es denomina Pàgina de categoria.
    • Es poden mostrar varies entrades juntes si tenen una mateixa etiqueta en el que es denomina Pàgina de etiqueta.
    • Les entrades no es poden relacionar jeràrquicament.

Selecció_768 Selecció_774

  • Pàgines: seria més correcte dir pàgina simple, però per abreviar es diu pàgina.
    • Aquest tipus de pàgina web està pensada per mostrar contingut que no canvia gaire (Història del centre, Instal·lacions, etc.) i/o contingut jerarquitzat.
    • No mostra informació sobre la data ni l'autor.
    • No es poden classificar fent servir Etiquetes ni Categories.
    • Permet establir una jerarquia de pàgines. Dins d'una pàgina mare, es poden mostrar enllaços a subpàgines de manera automàtica definint com atribut de la pàgina una Plantilla de tipus Barra esquerra (Subpàgines). Per exemple, a la subpàgina On som: 

Selecció_767 Selecció_779

Selecció_778

  • Categories:
    • Permeten classificar les entrades (articles) en conceptes generals (ESO, Batxillerat, Cicles, etc). Normalment aquests grups generals tenen moltes entrades.
    • Una entrada pot ser classificada en 1 o més categories.
    • Es poden mostrar varies entrades juntes si tenen una mateixa categoria en el que denominem Pàgina de categoria.

Selecció_769

  • Etiquetes:
    • Permeten caracteritzar les entrades en conceptes més concretes, específics (Audiovisuals, Sortides, Viatge d'estudis etc)
    • Una entrada pot ser classificada amb 1 o més etiquetes.
    • Es poden mostrar varies entrades juntes si tenen una mateixa etiqueta en el que denominem  Pàgina de etiqueta.

Selecció_770

EXEMPLE: Un article que parla sobre un taller de radio que es va fer a Sant Jordi en els nivells d'ESO i Batxillerat es podria classificar com:

    • Categories: ESO, Batxillerat
    • Etiquetes: Sant Jordi, Radio, Taller
  • Pàgina de categories 
    • Es generen automàticament a partir de les entrades (articles) d'una mateixa categoria.
    • Es poden enllaçar als menús.
  • Pàgina d'etiquetes
    • Es generen automàticament a partir de les entrades d'una mateixa etiqueta.
    • Es poden enllaçar als menús.
  • Menús: Un menú esta format per enllaços. Aquest enllaços poden apuntar a:
    • Pàgines: enllaça a una Pàgina
    • Categories: enllaça a una Pàgina de categoria (d'articles)
    • Enllaços: enllaça a una adreça web (URL). Aquest URL pot ser una pàgina web externa o interna (una article, per exemple)

Els menús no reflexen cap estructura jeràrquica de pàgines, etiquetes ni categories. Si voleu replicar la estructura de pàginas i subpàgines en un menú, s'ha de fer manualment.   

  • Ginys: a nivell estructural, els ginys es poden utilitzar per mostrar Menús
    • S'ha de triar un giny de tipus Menú personalitzat

Més informació sobre menús i ginys

Ja de manera més específica, a Nodes podem trobar:

  • Pàgina d'inici: és una Pàgina una mica especial. Esta formada per una combinació de:
    1. Una Pàgina simple que podeu triar a Aparença | Personalitza | Pàgina d'inici | Pàgina d'inici i es mostra al principi de la pàgina d'inici. Aquesta pàgina ha de tenir com atribut una plantilla de tipus Portada.

    2. Una Pàgina de categoria on es mostren els articles amb la categoria que trieu a Aparença | Personalitza | Pàgina d'inici | Categoria d'articles. Es mostra després de la pàgina definida en el punt 1.

Selecció_781

  • Blocs d'estudis, de nivell i d'aula: en realitat no són blocs si no Pàgines de categoria. El "bloc" d'ESO 1A és simplement una Pàgina de categoria amb articles marcats a la categoria "ESO1A". La descripció de la categoria es mostra a l'inici de la pàgina, de manera que es pot definir qualsevol contingut html (calendaris, vídeos, etc) abans dels articles.


GINYS (WIDGETS)

Administrador/a Espai de suport

Bones pràctiques al Carrusel

per Administrador/a Espai de suport - dijous, 27 de novembre 2014, 14:10
 

El carrusel és un recurs molt útil però també molt cridaner i que pot ralentitzar la càrrega de la vostra pàgina. Aquí teniu algunes bones pràctiques:  

  1. En general, us recomanem carregar les diapositives des d'un àlbum extern. El carrusel de Nodes permet utilitzar Picasa i Google+ Fotos com a font externa. A part de l'estalvi d'espai, us permetrà reaprofitar els àlbums per publicar-los en altres espais si és necessari.

  2. Excepció a la primera recomanació: si teniu un carrusel de capçalera o un carrusel de presentació del centre a primera pàgina, es preferible carregar les diapositives des de la mediateca. Encara que Picasa i Google+ fotos són molt fiables, pels carrusels "crítics" pot ser convenient no dependre de la connexió amb aquest serveis. 

  3. Podeu tenir varis carrusels a la mateixa pàgina però es recomanable no tenir més d'un carrusel amb reproducció automàtica a la vegada. Això produeix estrès visual en el visitant que no sap on mirar i si mira un dels carrusels, té els altres generant soroll visual. 

  4. Augmenteu els temps de durada de la diapositiva. És molt estressant no tenir temps de llegir una imatge. 8 segons és una bona durada de referència. Si el visitant troba que va lent, pot passar a la següent diapositiva amb les fletxes. 

  5. Les imatges han de ser petites o mitjanes, de 1024px d'amplada com a màxim. Si teniu molts carrusels amb imatges molt grans, la pàgina trigarà molt en carregar-se. Per exemple: 10 carrusels on cada carrusel té 10 imatges de 2MB cadascuna són... 200MB de càrrega de pàgina!!! 

  6. Encara que implica una mica de feina, si veieu que la vostre pàgina principal triga en carregar, canvieu la opció de "mostra el contingut sencer" en aquelles entrades antigues que continguin un carrusel. La idea és mostrar carrusel només en les entrades noves

  7. Us recomanem l'opció d'ajust de la imatge que diu Retalla (recomanat). Si les fotos són horitzontals (panoràmiques) i poseu una alçada propera a les fotos, fa un ajust bastant bo. En el cas de que tingueu moltes fotos en format vertical, la millor opció és la Original.

  8. L'opció d'ajust de la imatge que diu Estira és, en general, una opció dolenta. Només si les vostres fotos s'aproximen molt a l'amplada del carrusel, és pot provar, però en general, no es recomanable mostrar fotos estirades a la web.

En general, el procediment óptim per incloure carrusels a les vostres noticies és:

  1. Publicar la noticia amb el carrusel i la casella de Mostra el contingut sencer marcada. El carrusel es mostrarà a la portada (i/o la pàgina de categoria/asociada). A la mateixa noticia afegir una foto destacada i un resum (de moment, amb la casella abans marcada, no es mostrarà ni la foto ni el resum però ens vindran bé per després).

  2. Quan la noticia perd actualitat, editar la noticia i simplement desmarcar la casella Mostra el contingut sencer. Ara la noticia mostrarà el resum i la foto destacada a portada (amagant el carrusel). Si entrem a la noticia, veurem el contingut sencer de l'article (com sempre) on està el carrusel. 

Amb aquesta edició mínima (marcar i desmarcar la casella de Mostra el contingut sencer) podem tenir el millor en cada moment. 

 


Administrador/a Espai de suport

Giny amb un menú personalitzat

per Administrador/a Espai de suport - dilluns, 27 d’octubre 2014, 13:37
 

A certes pàgines pot ser interessant tenir un menú personalitzat a un bloc lateral. Per fer-ho, només cal que creeu aquest menú i l'afegiu des de l'apartat Ginys del WordPress.

menu8.png

Podeu trobar com crear el Giny de menú personalitat a l'Ajuda de XTECBlocs.

  • Si voleu afegir el giny a la pàgina principal, heu d'inserir el giny a la zona de ginys Portada (barra esquerra) o Portada (barra dreta)

  • Si voleu afegir el giny a una pàgina de categoria, heu d'inserir el giny a la zona de ginys Categories (barra esquerra)

  • Per la resta de pàgines i articles, la zona de ginys és simplement Barra esquerra o Barra dreta.

Si voleu que un giny és mostri només a una pàgina o categoria concreta, heu d'establir la seva visibilitat amb el botó Visibilitat

 



Pàgina:  1  2  (Següent)