MOODLE: Com puc controlar els problemes de l'enviament de correus?

per Administrador/a Espai de suport - dijous, 19 de maig 2011, 12:05
 
Moodle ofereix la possibilitat de comunicar les novetats als usuaris mitjançant missatges de correu electrònic. Quan hi ha problemes en l'enviament d'algun d'aquests missatges, Moodle pot enviar una notificació (en anglès) explicant els possibles motius de l'error.

Per rebre aquestes notificacions d'error cal haver configurat els paràmetres de correu correctament i configurar el paràmetre Correu de suport (supportemail) amb l'adreça desitjada. Com que es poden arribar a rebre moltes notificacions es recomana fer servir una de les següents opcions:
  • Usar un correu que no sigui el de centre o ningú.
  • Usar les adreces de safata múltiple del correu de Google especificant l'adreça: nom_usuari+suportagora@xtec.cat. Rebreu el correu a la mateixa adreça: nom_usuari@xtec.cat. A més podeu crear un filtre de correu perquè tots els correus "To: nom_usuari+suportagora@xtec.cat" s'etiquetin com a "suport".

Com puc saber què passa?

Primer de tot, haureu de comprovar el remitent del missatge:
  • Mail Delivery Subsystem <mailer-daemon@googlemail.com>: Endavant, potser us podem ajudar. El missatge no s'ha pogut enviar per algun motiu.
  • Un altre "Mailer Daemon": El missatge s'ha enviat però el receptor l'ha rebutjat. No hi ha ajuda possible.
Segon, un cop comprovat que el remitent és "Mail Delivery Subsystem" <mailer-daemon@googlemail.com>. Si el missatge aproximat del correu que heu rebut és:

This is an automatically generated Delivery Status Notification

Delivery to the following recipient failed permanently:

adreça_inventada@nospam.com

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 Requested action not taken: mailbox unavailable (state 14).

Reviseu el text del missatge anterior per detectar si el problema és permanent o temporal. En cas de ser permanent, caldrà buscar la solució segons la resposta que tingueu marcada en negreta:
  • 'Invalid recipient': L'adreça on esteu enviant no existeix.
  • 'Mailbox unavailable': L'adreça on esteu enviant no existeix.
  • 'Message content rejected': El domini on esteu enviant el missatge l'ha rebutjat a causa de contingut inadequat.
  • 'Recipient address rejected': L'adreça on esteu enviant no existeix o està bloquejada.
  • 'Relay not permitted': Hi ha problemes de configuració. Poseu-vos en contacte amb nosaltres.
  • 'Sender verification failed': El sistema receptor us ha identificat com a spamers. Poseu-vos en contacte amb nosaltres.
  • 'Sorry, relaying denied from your location': Hi ha problemes de configuració. Poseu-vos en contacte amb nosaltres.
  • 'Sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts': Hi ha problemes de configuració. Poseu-vos en contacte amb nosaltres.
  • 'Blocked for abuse...': El sistema receptor us ha identificat com a spamers. Poseu-vos en contacte amb nosaltres.
  • Per qualsevol altre missatge, envieu un missatge al fòrum, amb una còpia del correu que hagueu rebut.
Si l'error és temporal, espereu un temps i torneu-ho a provar. Si pel contrari el missatge és diferent, podem visitar aquesta pàgina de Gmail (en anglès) per demanar ajuda.

» Preguntes freqüents