Administrador/a Espai de suport

INTRANET: La intranet no envia correu electrònic. Com ho puc solucionar?

per Administrador/a Espai de suport - dimecres, 29 de maig 2013, 17:46
 
La intranet pot enviar correu electrònic automàtic en determinats casos:
  • Quan els usuaris es subscriuen a les novetats (s'envia un correu de resum al dia).
  • En contactar amb el centre mitjançant el mòdul formicula.
  • Quan es creen usuaris nous.
  • Quan s'envien documents en el mòdul de descàrregues (Downloads).
  • Manualment, a determinats grups des de l'administració del mòdul Users.

Per a que l'enviament de correu electrònic funcioni el mòdul Mailer (Enviament de correu electrònic) ha d'estar correctament configurat.

Per configurar el mòdul Mailer, cal entrar amb un usuari/ària administrador a la intranet, anar a Administració | Utilitats (pot estar a Sistema) i, a continuació, fer clic a l'opció Enviament de correu electrònic.

Cal introduir els paràmetres indicats a la imatge i desar fent clic a la icona de color verd que apareixerà davall el formulari.

Configuració del mòdul Mailer

Després d'haver completat aquest pas, cal comprovar si l'enviament de correu electrònic funciona. La manera de fer-ho és anar a Administració | Utilitats, fer clic a l'opció Enviament de correu electrònic i després clicar a Prova la configuració. Apareixerà un formulari a on cal indicar:
  • Un nom de destí
  • Una adreça de correu electrònic a on rebre el correu de prova (pot ser qualsevol adreça a la que tingueu accés).
  • Un assumpte pel missatge de prova.
  • Un text de prova (serà el cos del missatge).

Si en fer clic a Tramet apareix un text de color verd indicant que s'ha enviat el missatge, la intranet està a punt per enviar correu electrònic i hauríeu de rebre el missatge de prova a l'adreça que heu indicat en el formulari de prova.

Si apareix un text de color vermell indicant que no s'ha pogut enviar el missatge, en primer lloc, assegureu-vos de que teniu tots els paràmetres del correu electrònic tal i com s'indica a la imatge. En cas afirmatiu, poseu-vos en contacte amb el SAU (via correu electrònic o via telèfon). Indiqueu que la vostra intranet a Àgora no pot enviar correu electrònic i que heu configurat la intranet tal i com s'indica en aquesta PMF (pregunta més freqüent).

Atenció: Si canvieu la contrasenya del correu XTEC del centre, l'enviament de correu deixarà de funcionar. En aquest cas, heu de contactar amb el SAU per a que posin una incidència per sincronitzar la contrasenya nova amb els serveis d'Àgora.

Si la prova d'enviament de correu electrònic funciona poden ser necessàries algunes accions addicionals:
  • La subscripció a les novetats l'ha de fer cada usuari/ària anant a El meu compteConfigura i marcant la casella corresponent.
  • El mòdul de descàrregues (Downloads) només envia correu electrònic si es configura una adreça a l'administració d'aquest mòdul.

» Preguntes freqüents