La intranet pot enviar correu electrònic automàtic en determinats casos:
Quan els usuaris es subscriuen a les novetats (s'envia un correu de resum al dia).
En contactar amb el centre mitjançant el mòdul formicula.
Quan es creen usuaris nous.
Quan s'envien documents en el mòdul de descàrregues (Downloads).
Manualment, a determinats grups des de l'administració del mòdul Users.
Per a que l'enviament de correu electrònic funcioni el mòdul Mailer (Enviament de correu electrònic) ha d'estar correctament configurat.
Per configurar el mòdul Mailer, cal entrar amb un usuari/ària administrador a la intranet, anar a Administració | Utilitats (pot estar a Sistema) i, a continuació, fer clic a l'opció Enviament de correu electrònic.
Cal introduir els paràmetres indicats a la imatge i desar fent clic a la icona de color verd que apareixerà davall el formulari.
Després d'haver completat aquest pas, cal comprovar si l'enviament de correu electrònic funciona. La manera de fer-ho és anar a Administració | Utilitats, fer clic a l'opció Enviament de correu electrònic i després clicar a Prova la configuració. Apareixerà un formulari a on cal indicar:
Un nom de destí
Una adreça de correu electrònic a on rebre el correu de prova (pot ser qualsevol adreça a la que tingueu accés).
Un assumpte pel missatge de prova.
Un text de prova (serà el cos del missatge).
Si en fer clic a Tramet apareix un text de color verd indicant que s'ha enviat el missatge, la intranet està a punt per enviar correu electrònic i hauríeu de rebre el missatge de prova a l'adreça que heu indicat en el formulari de prova.
Si apareix un text de color vermell indicant que no s'ha pogut enviar el missatge, en primer lloc, assegureu-vos de que teniu tots els paràmetres del correu electrònic tal i com s'indica a la imatge. En cas afirmatiu, poseu-vos en contacte amb el SAU (via correu electrònic o via telèfon). Indiqueu que la vostra intranet a Àgora no pot enviar correu electrònic i que heu configurat la intranet tal i com s'indica en aquesta PMF (pregunta més freqüent).
Atenció: Si canvieu la contrasenya del correu XTEC del centre, l'enviament de correu deixarà de funcionar. En aquest cas, heu de contactar amb el SAU per a que posin una incidència per sincronitzar la contrasenya nova amb els serveis d'Àgora.
Si la prova d'enviament de correu electrònic funciona poden ser necessàries algunes accions addicionals:
La subscripció a les novetats l'ha de fer cada usuari/ària anant a El meu compte | Configura i marcant la casella corresponent.
El mòdul de descàrregues (Downloads) només envia correu electrònic si es configura una adreça a l'administració d'aquest mòdul.