Administrador/a Espai de suport

[MOODLE] Activació de l'autenticació amb IDI

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 2 de maig 2023, 17:34
 

A partir de setembre de 2023 els centres tenen l'opció de fer servir l'autenticació mitjançant l'IDI tant per a l'alumnat com per al professorat. En cas que vulgueu feu servir aquest mètode d'autenticació us recomanem que comenceu amb usuaris nous al centre, és a dir a partir de 1r d'ESO, i a partir d'aquí anar fent un canvi progressiu d'autenticació. De moment no hi ha prevista una migració d'antics usuaris disponibles i en ús al Moodle, per això no es recomana l'ús d'aquest mètode d'autenticació per a usuaris ja existents.

Com activar aquest mètode d'autenticació al Moodle?

  1. Accedir amb l'usuari "admin" del Moodle i anar a Administració del lloc | Servidor | Serveis OAuth2 i fer visible el servei fent clic a l'ullet.
  2. Activar el mètode d'autenticació OAuth anant a Administració del lloc | Connectors | Mètodes d'autenticació. Per fer-ho cal fer clic a l'ullet.
Tant professorat del centre com alumnat poden accedir amb el seu compte d'IDI, a més, el sistema disposa d'una restricció per codi de centre. Això fa què els usuaris només puguin accedir al Moodle del centre que tenen informat a l'IDI. En el cas que el codi de centre no coincideixi es mostrarà un missatge similar a aquest:

El codi de centre de l'usuari xxxxxx@edu.gencat.cat (Nom Cognom) a l'IDI és 08000001. Només poden entrar al Moodle els usuaris amb el codi de centre 08000002.

En el cas que a IDI no hi hagi cap codi de centre informat, el sistema també mostra un error. En aquest cas, caldrà afegir la informació correcta a l'IDI.


Accés del professorat

En el cas del professorat si l'usuari ja existeix al Moodle i es vol fer servir aquest mètode d'autenticació, caldrà editar els usuaris abans que accedeixin per modificar el mètode manual d'autenticació per OAuth2. És necessari que el compte del Moodle abans d'accedir amb IDI tingui la mateixa adreça de correu electrònic que apareix a l'IDI, normalment el correu XTEC.


Accés de l'alumnat

Accés recomanat només per a alumnat nou a 1r d'ESO en cas d'educació secundària, i d'alumnat de 5è de primària que encara no tingui compte creat al Moodle.

Càrrega prèvia per CSV
Cal tenir en compte que els alumnes a l'IDI no tenen correu electrònic informat. 

1. Exportar alumnat de l'IDI
2. Crear un CSV amb l'alumnat a carragar al Moodle. El camps que ha de contenir són els següents
  • username: usuari de l'IDI
  • firstname: Nom
  • lastname: Cognoms
  • password: not cached (d'aquesta manera agafarà la contrasenya de l'IDI)
  • email: nom d'usuari de l'IDI + @xtec.invalid
  • auth: oauth2
El format ha de ser el següent
username,firstname,lastname,password,email,auth
00000000@edu.gencat.cat,Nom,Cognoms,not cached,00000000@xtec.invalid,oauth2

3. Carregar l'alumnat anant a Administració del lloc | Usuaris | Carrega usuaris. Podeu trobar com pujar un fitxer CSV amb usuaris en aquest enllaç.
4. Si l'alumnat del centre té correu electrònic (Workspaces per exemple) caldrà que aquests editin el seu perfil i el posin per rebre les notificacions del Moodle.

Creació automàtica de comptes en accedir per primer cop
Accedir amb l'usuari "admin" a Administració del lloc | Connectors | Gestió de l'autenticació i comprovar que el paràmetre "Evita la creació de comptes nous durant el procediment d'autenticació" està desmarcat.

Un cop desmarcada aquesta opció i configurat l'accés mitjançant OAuth vist a l'inici d'aquest document, quan un usuari accedeix amb el seu compte IDI, l'usuari es crearà automàticament al Moodle.

» Preguntes freqüents