En aquesta PMF trobareu vàries consideracions a tenir en compte abans de comprar un domini propi i també, un cop comprat, veure quina és la millor forma de configurar aquest domini.
Els dominis d'Internet estan agrupats en "dominis de nivell superior" (Top Level Domains, o TLD) que indiquen la seva naturalesa o la situació geogràfica. Alguns dels TLD més coneguts són:
.com (commercial) - identifica empreses, negocis i altres organitzacions amb ànim de lucre. Per exemple: cocacola.com
.net (network) - Identifica serveis de la xarxa. Per exemple: iana.net
.org (organizations) - identifica organitzacions sense ànim de lucre, com ara greenpeace.org
.edu (education) - identifica institucions universitàries. Per exemple, ub.edu
.es, .fr, .uk... identifiquen estats o territoris. Per exemple, rtee.es
El domini de nivell superior ".cat" identifica institucions, empreses i organitzacions de tot tipus que situen la seva activitat en l'àmbit cultural català. Per exemple, edu365.cat
El més recomanable per a un centre públic d'educació seria optar per un domini ". cat", i no pas per un ".com" que l'identifica com a empresa amb ànim de lucre.
Per a més informació podeu consultar els enllaços següents:
Hi ha diferents formes de fer que des d'un domini extern s'accedeixi al Nodes del centre. A continuació explicarem la forma més habitual i també la recomanada des del servei d'Àgora.
Provocant una redirecció
Quan un usuari visita el servidor "dominipropi.cat" es troba amb una "indicació de trànsit" que li diu que ha d'anar a "agora.xtec.cat/nompropi". A partir d'aquí continua la navegació amb normalitat, i l'adreça real de cada pàgina
visitada es mostra a la barra d'adreces del servidor, facilitant així que es pugui desar o compartir. Aquesta solució és la més òptima, i requereix molt poc esforç de servidor a la part "dominipropi.cat", ja que es limita a comunicar una redirecció
(resposta que ocupa una simple línia de text) quan algun client li demana qualsevol contingut.
A continuació es mostra un exemple d'un proveïdor.