Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Què ha de fer l'alumnat per accedir als llibres digitals?

by Administrador/a Espai de suport - Thursday, 8 October 2020, 1:17 PM
 
 

L'alumnat té dues opcions per accedir als llibres digitals des dels espais Moodle d'Àgora: 

  • Des d'un curs (opció recomanada). El professorat pot afegir activitats de tipus "Contingut remot" dins dels cursos que faciliten l'accés als llibres digitals. La pregunta freqüent Quines activitats s'han de crear dins d'un curs per poder accedir als llibres digitals? explica com afegir aquestes activitats. El principal avantatge d'enllaçar els llibres d'aquesta forma és que, en alguns casos, si el proveïdor de continguts ho permet, els resultats de l'alumnat queden registrats al llibre de qualificacions del Moodle. Per conèixer quins proveïdors de continguts permeten desar els resultats es pot consultar la pregunta freqüent Quins proveïdors de continguts s'han provat a Àgora amb el mòdul de Marsupial?.

    Si l'alumnat intenta accedir a un llibre pel qual encara no té assignada cap credencial, el sistema li mostrarà un formulari perquè la pugui introduir manualment si la coneix. En aquest cas, si la credencial que introdueix l'alumnat és vàlida, el sistema no li tornarà a demanar mai més.
  • Des del bloc Els meus llibres. En aquest cas, si l'administrador/a afegeix aquest bloc a la primera pàgina de Moodle, a l'alumnat li apareixerà automàticament la llista de llibres pels quals tingui assignada alguna credencial. 

Si està activat el paràmetre Botó afegeix credencial de l'apartat Administració del lloc | Connectors | Blocs | Els meus llibres, l'alumnat també podrà afegir manualment la credencial d'algun llibre (sempre i quan la conegui).

Per afegir un llibre i la seva credencial al bloc Els meus llibres l'alumnat ha de fer clic al botó Afegeix.
 

A continuació l'alumnat ha de triar el llibre del qual vol afegir la credencial i fer clic a Desa els canvis.

Afegeix llibre


Si el llibre s'ha afegit correctament l'alumnat hi podrà accedir des del bloc "Els meus llibres".
 
En cas de voler que l'alumnat pugui editar les seves credencials caldrà donar un permís als usuaris autenticats. 
Per fer-ho cal anar a Adminsitració del lloc | Usuaris | Permisos | Definició de rols, editar el rol Usuari autenticat, cercar el permís editowncredentials, fer clic a Permet  i desar els canvis.
Un cop fet això, els apareixerà el botó Gestiona al bloc Els meus llibres.




A continuació podeu consultar un esquema amb els passos anteriors:
 
Què ha de fer l'alumnat per obrir un llibre digital?
 

» Preguntes freqüents