MOODLE: Perquè no puc fer segons quines coses en hores punta? Què puc i no puc fer? | ||
---|---|---|
A les hores de més ús d'Àgora s'han deshabilitat certes funcionalitats de Moodle. Aquesta mesura s'ha pres per temes de rendiment. Les funcionalitats deshabilitades són molt costoses i per evitar aturades del servei es prioritzen les operacions d'ús comú i vital pel funcionament a classe amb els alumnes. Després d'un estudi realitzat al 2010, les hores considerades com a hores puntes són:
En el cas de l'Agora-EOI aquest horari s'ha adaptat a les necessitats concretes de les EOI:
Quines funcionalitats es deshabiliten en hores punta?Durant aquests períodes de temps, ara per ara estan deshabilitades les característiques següents:
|
MOODLE: S'ha produït un error durant la baixada del fitxer Operation timed out after... Què faig? | ||
---|---|---|
Sovint els cursos que es restauren des dels repositoris Dropbox o Google Drive són cursos que ocupen més de 100 o 200MB. En casos així, sobretot en cursos de més de 200MB, acostuma a aparèixer el següent error: Per tal d'ampliar aquest temps d'espera, l'administrador del Moodle pot editar el paràmetre "Temps d'espera per a obtenir el fitxer repositorygetfiletimeout" que trobarà a Administració del lloc | Connectors | Respositoris | Paràmetres comuns dels repositoris i ampliar-lo de forma provisional per exemple a 120 segons. Fent aquest canvi els fitxers de més de 200MB s'haurien de poder restaurar sense donar cap error. NOTA: Un cop restaurat el curs, és recomanable tornar a deixar aquest paràmetre amb el valor original: 30 segons. |
MOODLE: A qui va adreçat el format de curs “Senzill per temes”? | ||
---|---|---|
Senzill per temes és un format de curs molt visual que està especialment orientat a l’alumnat dels centres d'infantil i primària, tot i que es pot utilitzar amb altres finalitats des de qualsevol dels espais Moodle d’Àgora. Es tracta d’un format de tema no estàndard de Moodle que l'equip d'Àgora ha adaptat per incorporar-hi algunes millores, com ara les icones personalitzades. Ideat pel Govern d'Andorra i desenvolupat per UPCnet, amb l'objectiu d'apropar l'entorn virtual d'aprenentatge EDUC& als alumnes més petits. Per veure com configurar aquest format podeu consultar la pregunta Com funciona el format de curs “Senzill per temes”?. |
MOODLE: Com afegir el Fòrum d'avisos i notícies a un curs? | ||
---|---|---|
Quan es crea un curs nou al Moodle d'Àgora aquest es crea per defecte sense el Fòrum d'avisos i notícies al bloc central i sense el bloc lateral Últimes notícies. Perquè serveix el Fòrum d'avisos i notícies?
Com s'activa el bloc Últimes notícies al lloc Moodle?Abans de poder afegir el bloc Últimes notícies a un curs cal activar-lo prèviament per al seu ús, en cas contrari no es podrà afegir a cap curs. Aquesta acció l'ha de fer l'administrador/a del Moodle i només és necessari fer-ho una vegada.
Per activar aquest bloc a tot el lloc Moodle cal anar a Administració | Administració del lloc | Connectors | Blocs | Gestió de blocs i fer clic a l'ullet que ara està amagat.
Un cop es mostri el bloc per al seu ús quedarà de la forma següent.
Com s'activa el Fòrum d'avisos i notícies a un curs Moodle?Per tal que aparegui aquest fòrum és necessari afegir el bloc Últimes notícies al curs.
Per afegir el bloc cal activar l'edició del curs anant a Administració | Adminstració del curs | Activa edició.
A continuació cal afegir el bloc Últimes notícies al curs.
Un cop afegit el bloc Últimes notícies apareixerà de forma automàtica el Fòrum d'avisos i notícies al curs.
|
MOODLE: Importació d'alumnat a partir d'Esfer@ | ||
---|---|---|
Incorporació de l'alumnatEsfer@ permet exportar l'alumnat del centre en un fitxer CSV que servirà per incorporar aquest alumnat al Moodle de centre. Un cop exportat el fitxer, aquest es podrà importar al Moodle d'Àgora a través d'un fitxer CSV. |
ÀGORA: Com restauro un curs de GESO al Moodle? | ||
---|---|---|
Els Centres d'Adults trobareu dins del repositori Fitxers del vostre Moodle una sèrie de còpies de seguretat de diferents cursos que ha compartit l'IOC. La restauració de les còpies de seguretat es pot fer tant amb un usuari administrador o gestor, com amb un usuari professor editor. Tots tres perfils podran restaurar cursos, però des de diferents vessants:
Els passos seran els mateixos però l'accés es realitza des de diferents llocs.
Accediu des d'on accediu, feu clic a Restaura; s'obrirà una finestra per triar el fitxer per restaurar. Feu clic a Tria un fitxer i seguidament feu clic a Fitxers. Trieu la còpia de seguretat que voleu restaurar.
A la part superior dreta trobareu unes icones que us permetran mostrar les còpies de seguretat en format llista i les podreu ordenar per data de modificació. Això us permetrà trobar les darreres còpies per diferenciar-les de les que ja teníeu al vostre Moodle.
En fer clic a Restaura, s'iniciarà el procés de restauració. Es mostrarà un resum del curs on podreu fer-vos una idea del seu contingut. Desplaceu-vos al final de la pàgina i feu clic a Continua. A la pantalla següent haureu de triar entre les diferents opcions de restauració:
Segons el perfil amb el que estigueu restaurant el curs, veureu més o menys opcions. Les tres opcions només les veuran els usuaris administradors o gestors. El usuaris professor editor només veuran l'opció "Sobre el mateix curs".
El més habitual és restaurar com a un curs nou. Trieu la categoria on voleu restaurar el curs i feu clic a Continua. A les pantalles següents haureu de fer clic a Següent fins que arribeu a la pantalla final on haureu de fer clic a Inicia la restauració. |
AGORA: Si tinc un dubte, problema i/o suggeriment, on l'he de fer arribar? | ||
---|---|---|
En primer lloc el que us recomanem és que, abans d'enviar cap missatge reviseu que no estigui resolt ja a l'apartat de Preguntes freqüents. En cas de no trobar la resposta podeu contactar amb el SAU mitjançant el Formulari de contacte amb el SAU (que trobareu enllaçat a la primera pàgina del portal Àgora) o bé via telefònica. Una altra opció possible és cercar el dubte i/o problema al fòrum corresponent (Fòrum Àgora-MOODLE o Fòrum Àgora-NODES) i, si tot i així ningú s'ho ha trobat abans, podeu afegir un tema nou de debat al fòrum adient, indicant, a més del problema, l'URL del centre.
|
No veig l'opció "El meu Àgora" | ||
---|---|---|
Només es veu l'opció El meu Àgora a l'accedir al portal de gestió d'Àgora amb els usuaris següents:
|
AGORA: Què s'ha de fer per canviar l'URL d'accés a Àgora? | ||
---|---|---|
Per canviar l'URL d'accés als serveis de Moodle o Nodes del vostre centre, per exemple, per passar de l'enllaç http://educaciodigital.cat/ceip-exemple/moodle a http://educaciodigital.cat/esc-exemple/moodle, cal seguir els passos següents:
Important: Cal tenir en compte que un cop s'hagi realitzat el canvi de nom pot ser que alguns recursos deixin de funcionar degut a que continguin enllaços absoluts a l'URL antic. En aquest cas, s'hauran d'editar un a un per actualitzar-los amb l'adreça nova. |
MOODLE: "Habilita sols membres del grup" per als "Agrupaments". | ||
---|---|---|
Habilita sols membres del grup per als agrupaments era una funcionalitat de Moodle, en fase experimental, que permetia assignar tasques i recursos determinats només per a un agrupament. A partir de la versió 2.8 del Moodle aquesta opció ha quedat integrada dins de l'apartat Restriccions d'accés de les activitats o recursos des d'on es pot triar si l'activitat o recurs està disponible per tots els grups, només un grup determinat o un agrupament.
Les opcions de Grup i/o Agrupament només apareixeran si el curs té grups i/o agrupaments definits.
Per habiltiat la restriccions d'accés (Accés restringit) cal que l'administrador del Moodle vagi a Administració del lloc | Característiques avançades | Habilita l'accés restringit. Podeu trobar més informació sobre els grups i agrupaments en aquest enllaç: http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/moodle2/b10_usuaris/06_agrupaments |
MOODLE: Què cal fer per configurar el servidor LDAP de la XTEC? | ||
---|---|---|
Després de la migració d'Àgora-EIX, no és possible configurar l'autenticació via LDAP als Moodle o als Nodes. En cas de voler accedir amb els usuaris XTEC, cal configurar l'accés via Google seguint les instruccions que hi ha a la PMF Com configurar l'autenticació amb comptes de Google?
Si voleu fer possible que tot el professorat de Catalunya pugui validar-se al vostre espai Moodle amb el nom d'usuari/ària de correu de la XTEC i la contrasenya corresponent, cal activar i configurar la validació per LDAP. Això us pot estalviar feina, ja que no us serà necessari donar d'alta el professorat del centre. Tingueu present, però, que si activeu la validació per LDAP, qualsevol professor/a de la XTEC que conegui l'URL del vostre espai Moodle podrà validar-s'hi i que aquest mecanisme només és vàlid pel professorat (en cap cas aquest procediment és aplicable als alumnes). Per configurar els paràmetres d'autenticació LDAP del Moodle podeu seguir el procediment que es detalla tot seguit:
Autocompletat de dadesA més a més, el sistema pot agafar la informació del servidor LDAP per omplir els camps de nom, cognoms i correu electrònic. Per fer-ho cal:
|
MOODLE: Detectar i eliminar Adware "Programari de publicitat" del Moodle d'Àgora | ||
---|---|---|
L'Adware o programari de publicitat, representa qualsevol programari que mostra o descarrega publicitat després d'instal·lar o mentre s'executa un programa. Alguns programes adware envien informació privada a tercers sense autorització de l'usuari. Aquesta pràctica es coneix amb el nom de spyware, això no vol dir que tots els programes adware facin això, però cal anar amb compte. Aquesta publicitat no prové dels servidors d'Àgora i ha estat introduïda per algun dels usuaris que fa servir el Moodle i que té permisos d'edició. Per evitar que es produeixin aquestes situacions caldrà detectar i netejar
els ordinadors infectats.
Podeu trobar més informació als enllaços següents:
Exemple d'un Moodle infectat:
En cas que es detecti publicitat al Moodle d'Àgora, en qualsevol de les seves pàgines cal prendre mesures següents:
Eliminar el programari de publicitat de l'ordinadorA continuació es detallen alguns consells per tal de netejar els possibles ordinadors infectats. És necessari fer aquesta neteja de tots i cadascun dels ordinadors que puguin estar afectats, sinó, per molt que netegeu el programari de publicitat del Moodle
es tornarà a generar.
Eliminar el programari de publicitat del MoodleAutomàticament, Moodle autodetecta la publicitat dins del lloc un cop per setmana. Quan es detecta, apareix un enllaç anomenat Neteja Adware per accedir a l'informe i poder-la nejetar. Així doncs, accediu al vostre Moodle amb permisos d'administrador/a i aneu a Administració del lloc | Neteja Adware En cas de no detectar-se es pot accedir a l'informe manualment però en aquest cas es troba a Administració del lloc -> Servidor | Detecta Adware.
A continuació es carregarà una pantalla nova amb tots els cursos, tasques, recursos que contenen aquest programari de publicitat. L'eina no detecta tot el programari de publicitat. Per ara només mira descripcions de curs i d'activitats.
Si feu clic a l'enllaç de la columna URL accedireu directament a l'espai d'edició on es troba el programari de publicitat. Per tal d'eliminar-ho cal visualitzar el contingut de la caixa de text en mode HTML, en cas contrari no es podrà eliminar. Elimineu el contingut maliciós, en general es troba entre les etiquetes <script></script>, i feu clic a Desa els canvis de la tasca, etiqueta, paràmetres del curs, qüestionaris...
Aquest procediment s'haurà de fer amb tots i cadascun dels recursos, tasques, etc... que surtin al llistat.
NOTA: L'eina no detecta tot el programari de publicitat. Per ara només mira els paràmetres del curs i els resums de les d'activitats. En cas que tingueu un curs que encara mostra publicitat, haureu de revisar de forma manual tant els resums
dels temes com els blocs HTML dels cursos afectats.
En cas que detecteu algun lloc més on hi ha publicitat ens ho podeu fer saber a través del fòrum de dubtes per tal d'adaptar i millorar l'eina de cerca. |
MOODLE: Què s'ha de fer per reduir el nombre de correus electrònics que envia el Moodle? | ||
---|---|---|
Moodle permet configurar el contingut i periodicitat amb que els usuaris han de rebre les notificacions de les novetats als fòrums als que estan subscrits. Per fer-ho, cada usuari/ària ha d'editar el seu perfil, clicar sobre el botó Preferències, accedir a Preferències del fòrum i revisar el valor del camp Tipus de resum de missatge de correu electrònic que permet indicar si s'ha d'enviar un correu cada cop que algú envia un missatge a un fòrum o bé si només s'ha d'enviar un al dia. Per no saturar de missatges el servidor és molt recomanable marcar l'opció Assumptes (missatge de correu electrònic diari només amb els assumptes). |
GENERAL: Com s'accedeix a l'espai FTP i/o a la base de dades d'Àgora? | ||
---|---|---|
Una de les característiques del servei Àgora és que no permet l'accés FTP. Per tant, no es poden instal·lar mòduls ni temes i, a més, l'única via per pujar fitxers més grans que la mida permesa (10MB) és accedir al portal de gestió amb un usuari/ària gestor i utilitzar les eines corresponents (per exemple, en el cas de Moodle, l'apartat "Enviament de fitxers grans al Moodle"). A més, Àgora tampoc permet l'accés directe a les bases de dades (com ho permetien altres serveis com ara phobos). Per aquest motiu, per moure continguts a altres espais caldrà utilitzar els mecanismes d'importació/exportació que ofereixen les eines. De nou, a mode d'exemple, amb les còpies de seguretat i les restauracions es poden copiar cursos Moodle a altres espais. |
GENERAL: Quina és la política de quotes del Moodle i el Nodes? | ||
---|---|---|
La quota dels espais d'Àgora és diferent segons el servei:
Des de gener de 2012, el sistema envia un correu electrònic en el cas que s’estigui arribant al màxim de la quota designada i/o se superi. En el cas de les EOI, aquest missatge s'envia des de març de 2012. Quan s'enviarà aquest avís?S'enviarà un missatge de correu electrònic a la bústia del correu XTEC dels gestors del centre i al codi de centre quan es donin aquestes dues condicions:
Com puc saber l'espai que em queda?Per tal de consultar l'espai de disc ocupat en cadascun dels serveis Àgora cal accedir a l'espai de gestió ja sigui mitjançant l'usuari genèric del centre (codi de centre) o bé mitjançant algun dels gestors que el centre hagi designat. En la pregunta freqüent Com es designen els gestors de centre? s'explica com donar d'alta aquest gestor/a. Un cop dins, a l'apartat El meu Àgora apareixen un seguit de dades relatives als diferents serveis que el centre ha sol·licitat entre les quals es mostra el percentatge de disc ocupat sobre el total, així com els valors en MB i el botó Actualitza per refrescar l'ocupació actual. En el cas del Moodle, disposeu d'una funcionalitat per saber quant d'espai ocupa cada curs de manera individual. Per accedir-hi heu d'entrar al Moodle amb un usuari/ària amb rol d'administració i, en el bloc Administració del lloc, heu de clicar a Informes | Ocupació del disc. A la pestanya de Cursos disposeu del detall d'ocupació per a cada curs i a la pestanya Còpies de seguretat disposeu del llistat de totes les còpies de seguretat que hi ha al Moodle, l'usuari al que pertanyen i una icona d'una paperera que us permetrà eliminar la còpia. Heu de tenir en compte que degut a la gran quantitat de fitxers, la càrrega d'aquesta pàgina pot tardar alguns minuts. En aquest enllaç podeu trobar amb més detall el procés per eliminar còpies de seguretat dels usuaris.
Com puc sol·licitar més espai?Per tal de sol·licitar una ampliació d'espai s'ha d'anar a l'Eina de Gestió, identificar-se com a gestor/a, accedir a El meu Àgora | Serveis i fer clic a Sol·licita més espai. Ara bé, aquest botó per sol·licitar més espai només apareixerà quan a un servei es donin aquestes dues condicions:
A l'apartat Sol·licituds disponibles seleccioneu Ampliació de quota, trieu el servei afectat (a l'exemple anterior, Moodle, però podeu fer el mateix amb Nodes) i a continuació expliqueu els motius pels quals necessiteu aquesta ampliació. Un cop feu la tramesa de la sol·licitud apareixerà una pantalla resum amb les dades de la petició. Per poder fer el seguiment de la petició podeu anar a Altres sol·licituds i a la columna Estat comprovar si diu En estudi, Solucionada o bé Denegada. En un període d'aproximadament una setmana obtindreu resposta a la petició. A la columna Resposta dels administradors trobareu una petita explicació de l'acció feta (espai ampliat, motius pels quals la petició no ha estat acceptada...). Què passa si s'exhaureix el 100% de l'espai?En el moment que la quota hagi arribat al seu límit màxim cap usuari/ària (tant alumnat com professorat) podrà pujar cap fitxer i, quan intenti fer-ho, en el cas del Moodle, li apareixerà el missatge següent:Per tant, és important, en el moment que el centre rebi els missatges d'avís que anuncien que ha superat el 85% de la seva quota, alliberi tot l'espai possible i, si tot i així en necessita més, faci la petició d'ampliació corresponent. Què puc fer per alliberar espai al Moodle?Existeixen diversos mecanismes que permeten estalviar espai de la quota:
Què puc fer per alliberar espai al Nodes?
|
MOODLE: Com puc amagar el nom del professorat a la llista de cursos? | ||
---|---|---|
Per defecte, el Moodle mostra el nom del professorat editor dels cursos quan es mostren en format llista o quan l'alumnat accedeix a la seva pàgina inicial. Per raons diverses el centre pot necessitar que aquests noms no apareguin. Per fer-ho hi ha dues opcions, podeu triar la que més convingui segons les necessitats del centre:
No mostrar el nom del professorat editor a cap cursDesactivar el paràmetre del Moodle que fa que es mostrin aquests usuaris (això afectarà a tots els professors editors). Per fer-ho, només cal accedir amb rol d'administrador/a al Moodle i anar a Administració del lloc | Aparença | Cursos i a l'apartat Administradors de curs desmarcar el Professorat editor que apareix seleccionat per defecte. Crear un rol per al professorat editor que no vol aparèixerCrear un rol nou de professorat editor i assignar al professorat que no vol que es mostri el seu nom, a aquest rol. Per fer-ho, cal accedir amb rol d'administrador/a al Moodle i anar a Administració del lloc | Usuaris | Permisos | Definició de rols i fer clic a Afegeix un rol nou. |
MOODLE: Com puc desactivar la missatgeria privada? | ||
---|---|---|
Desactivar la missatgeria privada a tots els usuarisPer tal de desactivar la missatgeria privada a tots els usuaris del Moodle, cal accedir amb un usuari administrador i anar a Administració del lloc | Missatgeria | Paràmetres de la missatgeria i desmarcar la casella Habilita el sistema de missatgeria. Cal tenir en compte que si es demarca aquesta casella cap usuari podrà enviar missatges privats. Desactivar la missatgeria privada a usuaris concretsPer tal de desactivar la missatgeria privada només a algun usuari del Moodle cal crear un rol nou i assignar-hi els usuaris desitjats. En primer lloc cal anar a Administració del lloc | Usuaris | Permisos | Definició de rols i crear un rol nou, es pot anomenar per exemple, "Estudiant sense missatgeria". Aquest rol ha de tenir marcada l'opció Sistema al Tipus de context en què es pot assignar aquest rol. A continuació cal trobar el permís Enviar missatges a qualsevol usuari moodle/site:sendmessage i marcar l'opció Prohibeix. Finalment, caldrà afegir els usuaris desitjats a aquest rol. Per fer-ho, cal anar a Administració del lloc | Usuaris | Assigna rols globals, accedir al rol acabat de crear i afegir els usuaris als que es vol denegar la missatgeria. A partir d'aquest moment els usuaris que tenen dit rol no podran enviar ni rebre missatges ni tampoc accedir a l'històric de la missatgeria. |
Què he de fer per configurar l'extensió Clickedu? | ||
---|---|---|
Per poder fer servir l'extensió Clickedu al vostre Moodle cal que:
Un cop fet això, trobareu un apartat nou al final de la pestanya Administració del lloc amb les opcions que hàgiu marcat en el primer pas.
Aquest connector l'ha desenvolupat Clickedu. Per tant, en cas de dubte, aclariment o incidència relacionada amb ell, heu de fer servir el sistema de tiquets de Clickedu gestionat pel Departament d'atenció a l'escola. |
MOODLE: Com funciona el format de curs “Senzill per temes”? | ||
---|---|---|
El format "Senzill per temes" afecta a la visualització del curs dels usuaris amb rol estudiant de forma que tots els recursos i activitats es mostren només amb una icona, que té una mida més gran de l'habitual (128x128px) que, fins i tot, es pot personalitzar.
|
MOODLE: Guia ràpida per activar i configurar Marsupial a l'Àgora | ||
---|---|---|
El servei Marsupial d'Àgora fa possible la integració amb Moodle dels llibres digitals contractats, de manera que se simplifica l'accés i, si el llibre ho permet, es desen els resultats al Moodle. Els passos per poder utilitzar aquest servei a Àgora són els següents
A partir d'aquest moment, el professorat editor podrà afegir activitats de tipus "Contingut remot" per accedir als llibres contractats. Alguns proveïdors també permeten accedir directament a una unitat del llibre o, fins i tot, a alguna activitat concreta.
Un cop creada l'activitat, l'alumnat ja podrà accedir al llibre automàticament sempre i quan el seu usuari/ària tingui assignada una credencial vàlida. Si l'alumnat no té assignada cap credencial, el sistema li demanarà la primera vegada que intenti accedir.
A continuació podeu consultar un esquema amb els passos anteriors:
Trobareu informació més detallada sobre els passos anteriors a la pregunta freqüent "Com activar i configurar Marsupnetejaial per poder incorporar al Moodle els llibres digitals contractats?". |
MOODLE: Com activar i configurar Marsupial per poder incorporar al Moodle els llibres digitals contractats? | ||
---|---|---|
A la Guia ràpida trobareu una descripció més breu dels passos que cal seguir per activar i configurar el mòdul de Marsupial a qualsevol espai Moodle d'Àgora.
Per tal de poder incorporar als espais Moodle d'Àgora els llibres digitals contractats amb els proveïdors de continguts, el primer que cal fer és activar el servei Marsupial, que permet gestionar aquests continguts així com les credencials d'accés de l'alumnat.
Per activar Marsupial cal que accediu al vostre Moodle amb un usuari administrador/a i aneu a Administració del lloc | Connectors | Connectors locals | Recursos Remots, trieu Sí a l'opció Activa Marsupial i confirmeu que els paràmetres que apareixen coincideixen amb els paràmetres recomanats per defecte. En cas contrari caldrà fer-ho manualment.
Amb aquest pas també s'activaran de forma automàtica els blocs Els meus llibres i Qualificacions continguts remots. En cas de desactivar Marsupial, aquests blocs es desactivaran de forma automàtica. En fer-ho, apareixerà un apartat nou anomenat Recursos remots al menú Administracio de lloc de Moodle, amb les opcions següents:
Un cop s'hagin donat d'alta els proveïdors de continguts, s'hagi descarregat la llista dels seus llibres tal i com s'explica a la PMF Com configurar els proveïdors, llibres i credencials al mòdul Marsupial? ja serà possible incorporar accessos a qualsevol dels llibres als cursos de Moodle. Aquests llibres es poden enllaçar afegint el tipus d'activitat "Contingut remot". Després de seleccionar el tipus d'activitat Contingut remot en el quadre de selecció Afegeix una activitat..., es mostrarà un formulari de configuració amb paràmetres força semblants. A la primera part cal seleccionar el nivell i el llibre i, opcionalment, en alguns casos, també es pot indicar la unitat i/o l'activitat.
Un cop creada l'activitat, l'alumnat podrà visualitzar el llibre sempre i quan el seu usuari/ària tingui associada la credencial d'accés o bé la conegui per poder-la introduir manualment. A l'apartat Gestió de credencials de la pregunta freqüent "Com configurar els proveïdors, llibres i credencials al mòdul Marsupial?" s'expliquen les diferents vies per introduir aquesta informació.
|
MARSUPIAL: Com configurar els proveïdors, llibres i credencials al mòdul Marsupial? | ||
---|---|---|
Gestió dels proveïdorsLa llista de proveïdors de continguts donats d'alta al Moodle de cada centre es pot consultar des de l'apartat Recursos remots | Continguts. de l'Administració del lloc. La gestió dels proveïdors de continguts que apareixen a aquesta llista es fa des de l'apartat Recursos remots | Administra proveïdors. Així, per exemple, si contracteu els llibres d'una editorial nova, haureu de donar-la d'alta de forma manual seguint els passos següents:
En fer-ho, si tot ha anat bé, el proveïdor de continguts nou hauria d'aparèixer a l'apartat del bloc Administració | Administració del lloc |Recursos remots | Continguts
Gestió dels llibresAneu a Administració del lloc | Recursos remots | Continguts | Nom del proveïdor per gestionar la llista de llibres de cadascun dels proveïdors de continguts donats d'alta al sistema.
Feu clic sobre el botó Actualitza l'estructura dels llibres. Si es tracta d'un proveïdor de continguts nou, es descarregarà la llista de llibres; en canvi, si el proveïdor ja existia i ja s'havien descarregat els llibres en algun moment, el que farà aquest procés serà actualitzar aquesta llista. A partir d'aquest moment ja podreu afegir activitats de tipus RCONTENT (Continguts remots) a qualsevol curs del vostre espai Moodle d'Àgora. A la pregunta freqüent Quines activitats s'han de crear dins d'un curs per poder accedir als llibres digitals? hi trobareu explicat pas a pas el procediment a seguir. Gestió de les credencialsPer gestionar les credencials o codis d'accés de cada usuari/ària als llibres digitals adquirits hi ha diverses alternatives:
A continuació podeu consultar un esquema amb els passos anteriors:
|
MOODLE: Què cal fer per importar i assignar les credencials dels llibres de forma massiva? | ||
---|---|---|
Des de setembre de 2012 el mòdul de Marsupial incorpora unes funcionalitats noves que permeten la incorporació de credencials de forma massiva per facilitar-ne la seva gestió.
Aquestes eines són accessibles des de l'Administració del lloc | Recursos remots | Credencials | Administra llibres i bàsicament permeten:
A banda d'aquestes opcions, l'administrador també pot gestionar les credencials de forma individual per cadascun dels usuaris.
Importació de credencials a partir d'un fitxer CSVPer importar credencials a partir d'un fitxer CSV cal accedir amb un usuari/ària amb permisos d'administració a l'apartat Administració | Administració del lloc | Recursos remots | Import/Export Credentials | Importa des d'un fitxer.
A continuació, feu clic sobre el botó Tria un fitxer i un cop carregat feu clic a Carrega credencials. El fitxer d'importació ha de ser un CSV codificat amb UTF-8 i amb els camps següents separats per punts i comes (;): isbn;credential;username;userid;pack;packid
A la primera fila del fitxer s'han d'especificar els noms dels camps anteriors que hi conté. Així, si es volen importar les credencials dels llibres però no es volen assignar a cap usuari/ària, el fitxer pot contenir només les columnes "isbn" i "credential".
En canvi, si les credencials ja es volen assignar a algun usuari/ària, caldrà especificar també el userid o el username corresponent a cada fila:
Si el fitxer proporcionat pel proveïdor de continguts no té el format anterior haureu de crear-ne un que contingui el camps anteriors (com a mínim isbn i credential) amb el Calc de l'OpenOffice o el LibreOffice o l'Excel de Microsfoft.
A continuació feu clic a Continua i finalment a Carrega credencials.
Abans de fer la importació, el procés revisarà el contingut del fitxer i mostrarà un informe amb els errors i avisos en cas que es donin. Cal tenir en compte que si hi ha errors, s'hauran de revisar i reparar per poder continuar amb el procés d'importació.
Els problemes més freqüents que es poden produir són els següents:
Assignació massiva de credencialsPer assignar credencials importades de forma massiva a partir d'un fitxer CSV (o creades manualment) cal accedir amb un usuari/ària amb permisos d'administració a Administració del lloc | Recursos remots | Continguts| Nom del proveïdor i fer clic sobre el botó Visualitza del llibre al qual es volen assignar aquestes credencials.
A continuació, cal marcar les credencials que es volen assignar (o totes mitjançant el botó Selecciona-ho tot) i seleccionar l'opció Assigna de la llista desplegable Amb les credencials seleccionades....
En fer-ho, s'obrirà un formulari que permetrà assignar/dessassignar les credencials seleccionades. Així, a la part superior esquerra de la pantalla es mostra el número de credencials seleccionades i també les pendents d'assignar. Per assignar credencials cal seleccionar els usuaris "potencials" de la columna de la dreta i moure'ls cap a la columna de l'esquerra (credencials assignades) mitjançant el botó Assigna (en fer-ho els canvis es desen de forma automàtica). És possible marcar més d'un usuari/ària a qualsevol de les dues columnes mantenint polsada la tecla "Control" mentre es fa clic amb el ratolí sobre els usuaris que es volen seleccionar.
Una altra opció interessant que s'ha afegit a aquesta pantalla per facilitar la localització de l'alumnat és el filtre que apareix a la part inferior de la columna de la dreta. Aquest filtre, a més de fer cerques per nom, cognoms i noms d'usuari/ària, també permet mostrar només els usuaris inscrits a un determinat curs. D'aquesta forma, si es volen assignar les credencials d'un llibre per l'alumnat d'un determinat nivell (per exemple 1r d'ESO), es recomana utilitzar algun curs on ja estigui inscrit només aquest alumnat per facilitar-ne la cerca i assignació.
Assignació individual de credencialsA banda de les assignacions massives de credencials, l'administrador/a també pot assignar les credencials manualment per cada alumne/a i cada llibre des de l'apartat Recursos remots | Credencials | Administra usuaris.A continuació feu clic a l'enllaç Gestiona les credencials que trobareu al costat de l'alumne/a que vulgueu.
Finalment feu clic a Afegeix credencial per tal que aparegui la pantalla d'administració de credencials dels usuaris. Un cop triat el llibre i afegida la credencial feu clic a Desa els canvis. |
MOODLE: Què ha de fer l'alumnat per accedir als llibres digitals? | ||
---|---|---|
L'alumnat té dues opcions per accedir als llibres digitals des dels espais Moodle d'Àgora:
IMPORTANT!
Cal tenir en compte que si l'accés es fa des del bloc de "Els meus llibres", els resultats de l'alumnat no es guardaran enlloc i, per tant, el professorat no podrà fer el seguiment de les activitats realitzades.
|
MOODLE: Què cal fer si un usuari/ària no pot accedir a algun dels llibres digitals d'un proveïdor de continguts? | ||
---|---|---|
En principi, si heu configurat correctament el mòdul de Marsupial, donat d'alta el proveïdor, descarregat els seus llibres i assignat les credencials que us ha fet arribar, tot hauria de funcionar correctament. Si en algun cas detecteu que alguna persona no pot accedir a un llibre d'un proveïdor, podeu seguir els passos següents per comprovar si les credencials són vàlides:
Sigui quin sigui el resultat de la prova anterior, la recomanació és que, si alguna persona té problemes per accedir a algun dels llibres, contacteu amb el proveïdor de continguts i li feu arribar la informació obtinguda perquè el més probable és que hi hagi algun problema amb les credencials facilitades.
Recordeu que a la pàgina "Quins proveïdors de continguts s'han provat a Àgora amb el mòdul de Marsupial?" podeu consultar la llista d'editorials que s'han validat a Àgora així com els resultats obtinguts.
|
MOODLE: Bones pràctiques amb Moodle. Recomanacions per optimitzar un curs | ||
---|---|---|
Índex de contingutsFormat dels fitxers recomanats
Tipus d'activitats de Moodle com alternativa als fitxers
FORMAT DE FITXERS RECOMANATSÚs de fitxers PDF sempre que sigui possibleLa majoria de les vegades es poden substituir els documents de text i les presentacions de diapositives per fitxers PDF que ocupen molt menys espai. Aquesta recomanació és adient tant quan el professorat ha de posar documents a l'abast de l'alumnat com
quan els ha de rebre mitjançant una tasca. En tots els casos, un cop l'usuari/ària ha enllestit el document, el pot imprimir en PDF i publicar/enviar en aquest format. Mida i format de les imatgesLes imatges són un material molt útil que es fa servir sovint als cursos Moodle. Abans de posar una imatge a un curs és recomanable comprovar que aquesta imatge s’ha reduït i no ocupa més d’uns 800px (aproximadament) d’amplada. A continuació, trobareu algunes recomanacions que us ajudaran a reduir-la:
Podeu fer servir el GIMP per optimitzar la mida d'una imatge:
NOTA: Si, en posar el nom del fitxer, hi poseu també l'extensió que voleu, ja no caldrà seleccionar el tipus de fitxer posteriorment.
Mida i format dels fitxers de soCal saber que el format mp3 és dels més lleugers que es poden trobar. Així doncs qualsevol fitxer de so que s’hagi de posar a un curs Moodle hauria de:
Mida i format dels fitxers de vídeoProcurar, sempre que sigui possible, que els fitxers de vídeo i/o animacions estiguin fora del Moodle. Es poden fer servir diferents serveis per allotjar-lo com Youtube o Vimeo. Prenent aquesta mesura també estalviarem molt espai dins del nostre curs. Tot i així, abans de pujar qualsevol vídeo a aquests servidors externs és important garantir que es disposa dels drets necessaris per publicar-lo. Esquema a mode de resumTIPUS D'ACTIVITATS DE MOODLE COM ALTERNATIVA ALS FITXERSTasques en línia
Sovint es demana a l’alumnat que enviïn documents de text amb escrits fets per ells. Depenent del tipus d’escrit és molt més adient fer servir una “Tasca en línia” on l'alumnat pugui escriure un text i donar-li un format adient per la seva lectura i/o correcció. Bases de dadesAltres vegades es demana a l'alumnat que es descarreguin un document de text per editar i omplir per després trametre’l al tutor/a per a la seva posterior avaluació. Sovint aquest tipus de tasca pot ser substituïda per una base de dades amb diferents
camps a omplir per l'alumnat. D’aquesta manera s'evita tenir el mateix document 20, 30 o més vegades dins del nostre curs Moodle. A l'apartat Activitats avançades dels Materials sobre el Moodle 2 s'explica com elaborar aquest tipus d'activitats. Ús de qüestionaris i/o Quaderns VirtualsUna altra forma d’evitar l’enviament de documents per part de l’alumnat és fer servir els qüestionaris de Moodle que donen la possibilitat de fer un seguiment i avaluació de l’alumnat en línia a l’igual que les bases de dades. D'aquesta forma, a més de
reduir l'espai, també es facilita la correcció. Ús de La meva XTEC per allotjar la documentació per a l'alumnatSovint els materials de consulta proporcionats a l’alumnat estan enllaçats com a documents estàtics que s’han de tornar a pujar en el moment que es modifiquen. MATERIAL DE SUPORTGuies i manuals: Tallers:
Taller obert: "La meva XTEC" |
AGORA: Què és Àgora? | ||
---|---|---|
Àgora és un sistema d’allotjament múltiple de Moodle i Nodes (web de centre) que ofereix el Departament d'Ensenyament als centres docents de Catalunya. Per tant, no és possible demanar l'alta a cap servei a nivell personal. Es pot trobar més informació sobre aquest servei a les condicions d'ús. |
AGORA: Com demano la restauració de la contrasenya de l'usuari "admin" d'un servei d'Àgora? | ||
---|---|---|
En el cas que hàgiu perdut o oblidat la contrasenya de l'usuari/ària "admin" del Moodle, o de Nodes podeu demanar que sigui restaurada a través del Portal de gestió amb l'usuari/ària i contrasenya d'un dels gestors del Portal. A continuació, feu clic a El meu Àgora | Sol·licituds. Trobareu un desplegable on haureu d'indicar quin tipus de sol·licitud voleu fer, en aquest cas Restauració de la contrasenya d'admin.
Un cop feta la sol·licitud, el sistema mostrarà un resum de la petició: La restauració no es realitza de forma immediata. Quan l'Equip d'Àgora processi la sol·licitud, rebreu un correu electrònic amb les dades d'accés noves. |
MOODLE: Quines activitats s'han de crear dins d'un curs per poder accedir als llibres digitals? | ||
---|---|---|
Per poder accedir als llibres digitals des dels espais Moodle d'Àgora s'ha d'activar i configurar el mòdul de Marsupial. Es pot consultar més informació sobre com fer-ho a la pregunta freqüent: Com activar i configurar Marsupial per poder incorporar al Moodle els llibres digitals contractats.
Per afegir un llibre digital cal accedir al curs de Moodle on s'incorporarà el contingut i crear una activitat del tipus Contingut remot mitjançant el selector "Afegeix una activitat o un recurs". A continuació cal omplir el formulari.
A banda dels paràmetres anteriors, aquestes activitats també ofereixen la possibilitat de configurar altres aspectes relatius a l'aparença dels continguts:
|
MOODLE: Què són els crons d'Àgora i cada quan s'executen? | ||
---|---|---|
El cron és un procés automàtic que executa diferents tasques programades dins dels entorns web, per exemple al Moodle. Aquests crons, fan que s'enviïn els correus electrònics als usuaris dels fòrums, de les tasques i buida elements antics de la paperera, entre moltes altres coses. Per aconseguir una màxima eficiència, els crons d'Àgora-Moodle s'executen en els períodes següents depenent de l'activitat de cada centre (de més a menys activitat):
|
MOODLE: Com s'activen les còpies de seguretat/restauracions asíncrones? | ||
---|---|---|
Des de la versió 3.11 de Moodle, l'administrador del lloc pot activar l'opció "Còpia de seguretat/restauració asíncrona" En quins casos és d'utilitat activar aquesta opció?
NOTA: la còpia de seguretat o restauració s'iniciarà amb l'execució del cron. Podeu trobar més informació dels crons a la PMF Què són els crons d'Àgora i cada quan s'executen? Per realitzar l'activació cal accedir amb l'usuari "admin" al Moodle i anar a Administració del lloc | Cursos | Còpies | Còpia de seguretat/restauració asíncrona. Tal com es mostra a la imatge anterior, també es pot habilitar l'opció d'enviar un correu electrònic a l'usuari que ha executat el procés. L'administrador del lloc pot editar aquest missatge, i personalitzar-lo. Cal mantenir les paraules que hi ha entre { } que es corresponen a camps automàtics. Podeu trobar més informació sobre les còpies de seguretat i consells per a fer-les a la PMF Són realment necessàries les còpies de seguretat dels meus cursos? Consells per fer-les. |
MOODLE: Són realment necessàries les còpies de seguretat dels meus cursos? Consells per fer-les. | ||
---|---|---|
Els administradors de sistemes d'Àgora fan còpies de seguretat diàries de tots els Moodles que componen el servei. Aquestes còpies, però, només s'utilitzarien si es produís una pèrdua massiva de dades, o en casos molt concrets. Per tant, és responsabilitat dels centres mantenir les còpies dels cursos de Moodle. A més, cal tenir en compte que a Àgora està desactivada l'opció de les còpies de seguretat programades (per evitar carregar el sistema) i, per tant, les còpies dels cursos que es vulguin guardar s'han de generar una a una. Consells per fer còpies de seguretat
|
MOODLE: Quines tasques cal fer quan finalitza el curs? | ||
---|---|---|
Quan finalitza el curs és recomanable fer certes tasques de manteniment per deixar el Moodle preparat pel següent i optimitzar l’espai de manera que segueixi essent una eina útil i no es converteixi en un repositori de cursos passats.
Còpies de seguretat dels cursosDavant de possibles errors, pèrdua de dades o possibles canvis de centre, és recomanable realitzar aquestes còpies i descarregar-les a l’ordinador abans d’eliminar-les del Moodle perquè no ocupin espai. És recomanable per fer més àgil el procés de còpies de seguretat, activar les còpies de seguretat asíncroes, ho trobareu explicat en aquesta PMF. Trobareu més informació sobre la creació de còpies de seguretat en aquest enllaç. Reinici dels cursos Tots els cursos del Moodle han d’estar preparats per tornar a afrontar un nou curs escolar. Per això és necessari reiniciar-los, esborrant així els alumnes inscrits, totes les seves intervencions, qualificacions i trameses, i deixar-lo totalment net. És important marcar l'opció Esborra totes les trameses durant el reinici del curs, perquè no quedin innecessàriament allotjades al Moodle. Si teniu algun curs que no s’ha de fer servir, podeu emmagatzemar-ne la còpia de seguretat després de reiniciar el curs i eliminar-lo del Moodle. Trobareu més informació sobre la reinicialització de cursos en aquest enllaç. En cas de tenir Cohorts associades a cursos podeu reanomenar-les abans d’inscriure-les als cursos nous. Per fer-ho cal anar a Administració del lloc | Usuaris | Comptes | Cohorts. També hi podreu afegir i treure els alumnes que siguin necessaris a cadascuna de les cohorts que tingueu creades i vulgueu mantenir. Trobareu més informació sobre Cohorts al següent enllaç. Gestió d'usuaris i arxius antics És
necessari mantenir el Moodle net d’usuaris
i arxius que ja no es fan servir. Per això és convenient esborrar
els usuaris que deixen el centre, tant si són professors com
alumnes. Per
eliminar USUARIS
cal accedir a Administració
del lloc |
Usuaris
|
Comptes |
Explora la llista d’usuaris
o bé Accions
amb usuaris en bloc
on
es poden fer cerques i accions massives d’usuaris amb diferents
criteris.
Trobareu més informació sobre la gestió dels usuaris en aquest enllaç. Quant a la gestió dels ARXIUS, heu de procurar esborrar aquells arxius que ja no s’utilitzen tant si formen part del contingut del curs com si són trameses antigues, que per alguna raó no s’han eliminat amb el reinici del curs. Per eliminar arxius cal accedir a Administració del lloc | Informes | Gestió de fitxers. Podreu fer cerques amb diferents criteris i eliminar els arxius manualment.
De cara al curs que ve us recomanem algunes Bones pràctiques per optimitzar el curs. |
MOODLE: Es pot utilitzar Àgora per gestionar l'assistència dels alumnes a classe? | ||
---|---|---|
Des de l'actualització d'Àgora-Moodle del juny de 2022 (Moodle 3.11.7+), els Moodle d'Àgora disposen del connector Attendance que permet fer el seguiment d'assistència de l'alumnat. El mòdul d'activitat d'assistència permet que un professor registri l'assistència a les classes i que els estudiants vegin el seu propi registre d'assistència. El professor pot crear diverses sessions i pot marcar l'estat d'assistència com a «Present», «Absent», «Tard», o «Justificat», o modificar els estats per adaptar-los a les seves necessitats. Els informes estan disponibles per a tota la classe o per als estudiants individualment. |
MOODE: Com configurar l'autenticació amb comptes de Google? | ||
---|---|---|
Per tal d'activar l'accés al Moodle del centre a través de Google Apps Education cal seguir els passos següents:
1. Registrar el vostre Moodle a Google OAuth 2Aneu a Google APIs Console i autentiqueu-vos amb el nom d'usuari/ària i contrasenya del centre, perquè no quedi lligat a cap usuari/ària personal. Aquestes dades només serviran per configurar el repositori, un cop configurat, cada usuari/ària haurà de fer servir les seves dades personals per accedir-hi i només veurà els seus propis documents.
Per definir quins dominis de correu electrònic podran accedir al vostre Moodle, cal que els afegiu a l'apartat Administració del lloc | Connectors | Autenticació | Gestió de l’autenticació --> Dominis de correu permesos. En cas contrari, tots els usuaris que tinguin un compte de correu de Google o GSuit, podran accedir-hi.
NOTA: si l'usuari ja està donat d'alta amb la mateixa adreça de correu que té a Google Apps, l'identificador dels usuaris es manté i, per tant, també la inscripció als cursos i tot l'històric que tenia prèviament al Moodle. |
[MOODLE] Activació de l'autenticació amb IDI | ||
---|---|---|
A partir de setembre de 2023 els centres tenen l'opció de fer servir l'autenticació mitjançant l'IDI tant per a l'alumnat com per al professorat. En cas que vulgueu feu servir aquest mètode d'autenticació us recomanem que comenceu amb usuaris nous al centre, és a dir a partir de 1r d'ESO, i a partir d'aquí anar fent un canvi progressiu d'autenticació. De moment no hi ha prevista una migració d'antics usuaris disponibles i en ús al Moodle, per això no es recomana l'ús d'aquest mètode d'autenticació per a usuaris ja existents.
Com activar aquest mètode d'autenticació al Moodle?
Tant professorat del centre com alumnat poden accedir amb el seu compte d'IDI, a més, el sistema disposa d'una restricció per codi de centre. Això fa què els usuaris només puguin accedir al Moodle del centre que tenen informat a l'IDI. En el cas que el codi de centre no coincideixi es mostrarà un missatge similar a aquest:
El codi de centre de l'usuari xxxxxx@edu.gencat.cat (Nom Cognom) a l'IDI és 08000001. Només poden entrar al Moodle els usuaris amb el codi de centre 08000002.
En el cas que a IDI no hi hagi cap codi de centre informat, el sistema també mostra un error. En aquest cas, caldrà afegir la informació correcta a l'IDI.
En tots dos errors, cal obrir un tiquet al SAU indicant el problema, si és que el codi de centre a l'IDI no apareix o bé que és erroni.
Accés del professoratEn
el cas del professorat si l'usuari ja existeix al Moodle i es vol fer servir aquest mètode
d'autenticació, caldrà editar els usuaris abans que accedeixin per
modificar el mètode manual d'autenticació per OAuth2. És necessari que el compte del Moodle abans d'accedir amb IDI tingui la mateixa adreça de correu electrònic que apareix a l'IDI, normalment el correu XTEC.
IMPORTANT! si hi ha un compte al Moodle amb un correu diferent del que hi ha a l'IDI es crearà un compte nou. En aquest cas caldrà eliminar l'usuari nou, editar l'antic amb el correu XTEC i tornar-hi a accedir. Un cop accedit, el professorat pot posar l'adreça de correu que vulgui ja que aquesta comprovació només es fa el primer cop.
Accés de l'alumnatAccés recomanat només per a alumnat nou a 1r d'ESO en cas d'educació secundària, i d'alumnat de 5è de primària que encara no tingui compte creat al Moodle.
Càrrega prèvia per CSV1. Exportar alumnat de l'IDI 2. Crear un CSV amb l'alumnat a carragar al Moodle. El camps que ha de contenir són els següents
username,firstname,lastname,password,email,auth 00000000@edu.gencat.cat,Nom,Cognoms,not cached,00000000@xtec.invalid,oauth2 3. Carregar l'alumnat anant a Administració del lloc | Usuaris | Carrega usuaris. Podeu trobar com pujar un fitxer CSV amb usuaris en aquest enllaç. 4. Si l'alumnat del centre té correu electrònic (Workspaces per exemple) caldrà que aquests editin el seu perfil i el posin per rebre les notificacions del Moodle. Creació automàtica de comptes en accedir per primer copAccedir amb l'usuari "admin" a Administració del lloc | Connectors | Gestió de l'autenticació i comprovar que el paràmetre "Evita la creació de comptes nous durant el procediment d'autenticació" està desmarcat.
Un cop desmarcada aquesta opció i configurat l'accés mitjançant OAuth vist a l'inici d'aquest document, quan un usuari accedeix amb el seu compte IDI, l'usuari es crearà automàticament al Moodle.
Aquesta opció només és recomanable per a usuaris nous, si l'usuari ja existeix al Moodle i en fer la validació no coincideix l'adreça de correu electrònic es creaerà un compte nou totalment diferent al compte que ja existia al Moodle.
|
MOODLE: Ús de les cohorts | ||
---|---|---|
Com crear una cohort?Les cohorts les poden crear tant els administradors com els gestors. Des de la primera plana del Moodle aneu a Administració del lloc | Usuaris | Comptes | Cohorts i feu clic a Afegeix una cohot nova.A la finestra Afegeix una cohort nova ompliu les dades que es demanen i feu clic a Desa els canvis.
Un cop generada la cohort feu clic a l'eina d'engranatge i trieu Assigna per afegir-hi els usuaris. Seleccioneu els usuaris potencials que voleu que estiguin a la cohort, feu clic a Afegeix. i finalment, feu clic a Torna a les cohorts. Com inscriure una cohort a un curs (sincronització de la cohort)?Entreu al curs on voleu sincronitzar la cohort i aneu a Participants. Al desplegable Usuaris inscrits trieu Mètodes d'inscripció. A continuació, al desplegable Afegeix un mètode tireu Sincronització de la cohort. Trieu una cohort de la llista de disponibles i feu clic a Afegeix un mètode. Finalment trobareu la llista de tots els usuaris que s'han inscrit en bloc a través d’aquesta cohort. Fent servir aquest mètode, en el moment que s'edita la cohort, els usuaris s'afegiran o eliminaran del curs de forma automàtica. Com inscriure els usuaris d'una cohort a un curs?Entreu al curs on voleu fer la inscripció d’usuaris mitjançant una cohort i aneu a Administració | Administració del curs | Usuaris | Usuaris inscrits i feu clic a Inscriviu usuaris i marqueu l'opció Visualitza les cohorts per veure les cohorts disponibles. A continuació feu clic a Enrol "x" users de la cohort desitjada.Finalment trobareu la llista de tots els usuaris que s'han inscrit en bloc a través d’aquesta cohort. Fent servir aquest mètode, els usuaris s'incriuen com si fos una inscripció manual de forma que, encara que s'editi la cohort, els usuaris del curs no es veuran afectats. Afegir usuaris a una cohort a través d’un fitxer CSVL'administrador/a del lloc també pot afegir usuaris a través d'un fitxer CSV a cohorts existents. Per fer-ho:
username,password,firstname,lastname,email, cohort1 on idcohort1 i idcohort2 són els ID de les cohorts que ja existeixen, no els seus noms. NOTA: Si els correus electrònics dels usuaris no són vàlids, feu servir el correu electrònic següent: username@mail.invalid, d'aquesta manera, el sistema obviarà l'enviament de correu a aquests usuaris i, per tant, es millorarà
el rendiment.
Com crear grups a partir de cohorts?Per crear un grup a partir d'una cohort ja creada aneu a Administració del curs | Usuaris | Grups | Crea grups automàticament. Per tal de poder crear els grups a partir de les cohorts, cal que, prèviament
hàgiu inscrit els usuaris al curs. Si el curs no té cap usuari no es podrà fer aquest pas.
A continuació configureu els paràmetres necessaris per crear els grups a partir de les cohorts prèviament configurades:
Per desar el grup, feu clic a Tramet.
Podeu trobar més informació sobre l'ús de les cohorts al Bloc 10: Administració d'usuaris del curs Materials sobre el Moodle 2. |
MOODLE: Alliberar recursos que ja no s'utilitzen al nostre Moodle | ||
---|---|---|
Moodle conserva per un temps indefinit tota la informació que s'hi va introduïnt, incloent el contingut de cursos que ja estan tancats, fitxers adjunts als lliuraments de tasques, intervencions als fòrums o resultats de les activitats. Amb el temps, l'acumulació de tota aquesta informació pot provocar problemes de rendiment i dificultar la correcta administració dels servidors, que inclou una còpia de seguretat diària de totes les dades.
Accions a fer en acabar el curs escolarÉs molt recomanable fer una neteja i reinicialització de tots els espais en acabar cada curs escolar, tal com s'explica en aquesta pregunta freqüent. Revisió i neteja a fons de cursos anticsDe tant en tant convé fer una revisió i neteja a fons de cursos antics. En cas que us interessi conservar l'estructura d'un curs antic feu-ne una còpia de seguretat sense dades dels usuaris, tal com s'explica més avall, abans de procedir a esborrar-lo. El procediment per a identificar aquests cursos antics podria ser el següent:
Revisió i neteja d'usuaris inactiusEls alumnes i docents que ja no són al centre s'haurien d'eliminar de la plataforma passat un temps prudencial, ja que poden tenir fitxers associats (lliuraments de tasques, adjunts a missatges, etc.) que ocupen de manera innecessària espai d'emmagatzematge. Per identificar aquests usuaris podeu anar a Administració del lloc | Usuaris | Comptes | Explora la llista d'usuaris. Feu clic dues vegades al títol de la columna Darrer accés, fins a tenir ordenats aquests accessos de manera ascendent,
començant pel més antic. Això us permetrà identificar usuaris que fa anys que no accedeixen al Moodle i que, molt probablement, poden ser eliminats sense problema. Ho podeu fer amb la icona paperera des d'aquesta mateixa pantalla. Una darrera opció és anar a Administració del lloc | Usuaris | Comptes | Accions amb usuaris en bloc, fer clic a Mostra'n més... del primer apartat Filtre nou, baixar fins a Darrer accés, marcar Habilita a "abans del" i seleccionar una data antiga, com ara dos anys enrere. Després feu clic al botó Afegeix filtre (més avall) i el sistema us mostrarà la llista dels usuaris que fa almenys dos anys que no han accedit al Moodle. Comproveu aquesta condició a l'apartat
Filtres actius. A partir d'aquí, seleccioneu els usuaris que s'hagin d'eliminar (amb els botons de marcar i seleccionar) i marqueu l'opció Elimina a la llista desplegable Amb els usuaris seleccionats... Una variant d'aquest darrer mètode, si teniu els alumnes organitzats per cohorts, és buscar l'identificador de les cohorts més antigues, aquelles que estigueu segurs que ja han abandonat el centre, i utilitzar-lo com a filtre en les Accions per a usuaris en bloc (Filtre nou | ID de la cohort | és igual a | escriure
id). Els identificadors de cohort es poden consultar a Administració del lloc | Usuaris | Comptes | Cohorts, a la columna ID de la cohort. Còpies de seguretatUn altre motiu freqüent de l'augment d'ocupació d'espai és deixar les còpies de seguretat dels cursos emmagatzemades al mateix lloc Moodle. Les còpies de seguretat sempre s'han de descarregar, ser emmagatzemades en un altre suport i, finalment, esborrades
del Moodle que les ha generat. En aquesta pregunta freqüent trobareu explicat el procediment a seguir per identificar i eliminar
els arxius de còpia de seguretat emmagatzemats innecessàriament al vostre espai Moodle. En cas que hàgiu de fer còpies de seguretat noves (per exemple, abans d'esborrar definitivament un curs que potser us pot interessar recuperar més endavant), consulteu abans aquesta altra pregunta freqüent. Bones pràctiquesFinalment, us recomanem donar un cop d'ull a aquesta pregunta freqüent on es recullen algunes bones pràctiques amb Moodle i recomanacions per optimitzar un curs,
i us aconsellem fer-la arribar a tots els docents del centre que hagin de crear o editar cursos. Seguint aquestes recomanacions fareu un ús òptim dels múltiples recursos que ens ofereix Agora-Moodle! |
MOODLE: Configuració del Moodle per utilitzar els repositoris de Google Docs | ||
---|---|---|
Des d'abril del 2012, Google requereix una confirmació per poder accedir als fitxers de Google Drive i Google Fotos través dels repositoris del Moodle. El sistema de confirmació es coneix com OAuth i proporciona una major seguretat, tot i que necessita una configuració addicional al Moodle.
El procediment serà: Aneu a Google APIs Console i
autentiqueu-vos amb el nom d'usuari i contrasenya del centre,
perquè no quedi lligat a cap usuari personal. Aquestes dades només
serviran per configurar el repositori, un cop configurat, cada
usuari haurà de fer servir les seves dades personals per accedir-hi
i només veurà els seus propis documents.
2. Configuració del repositori de Google Drive a Moodle
Després, aneu a Administració | Administració del lloc | Connectors | Repositoris | Gestiona els repositoris i activeu el repositori de Google Drive triant Habilitat i visible del menú desplegable. Finalment, accediu als Paràmetres i comproveu que estigui seleccionat Google com el servei OAuth 2 i després, feu clic a Desa. A partir d'aquest moment ja podreu accedir al documents de Google a través del selector de fitxers.
Podeu trobar més informació sobre la configuració dels repositoris al Bloc 9: Fitxers del curs Materials sobre el Moodle 2.
|
MOODLE: On es troben els mètodes d'inscripció dels cursos? Com es configura l'autoinscripció o l'accés de visitants? | ||
---|---|---|
Per afegir un mètode d'inscripció a un curs cal anar a Participants, fer clic a l'eina d'engranatge i accedir a Mètodes d'inscripció.
A la finestra següent feu visible el tipus d'inscripció que voleu o seleccioneu quin tipus d'inscripció voleu per al curs:
Un cop triat i configurat el mètode d'inscripció desitjat ja podeu inscriure els usuaris al curs.
|
MOODLE: Quins continguts multimèdia funcionen al Moodle? | ||
---|---|---|
Per tal d'afegir continguts multimèdia al Moodle cal activar els filtres multimèdia en cas que no estiguin activats. Aquest filtre està activat per defecte a l'Àgora i es troba a Administració del lloc | Connectors | Filtres | Gestiona els filtres.
En segon lloc, és necessari configurar el Moodle perquè permeti les etiquetes EMBED i OBJECT. Per fer-ho, cal anar a Administració del lloc | Seguretat | Normativa del lloc i activar el paràmetre corresponent.
Finalment, en aquesta mateixa pàgina, cal activar l'opció Habilita el contingut de confiança.
Un cop activats aquests tres paràmetres ja es poden incloure continguts multimèdia a la majoria dels recursos i activitats del Moodle. Però cal tenir en compte que no tots els continguts multimèdia es poden incloure ni tampoc funcionen a tot arreu. A trets generals es pot dir que:
Per tal d'afegir aquests tipus de continguts i facilitar-ne la seva incrustació, també es poden configurar diferents repositoris que ofereix el Moodle com el de Picasa (les dades de configuració són les mateixes que les de Google Docs) o el de Youtube (aquest repositori no necessita configuració addicional).
Podeu trobar més informació sobre els continguts multimèdia a les pàgines següents:
|
MOODLE: Quins són els mòduls d'activitat, blocs i filtres actius a l'Àgora? | ||
---|---|---|
El servei Moodle d'Àgora està basat en la versió Moodle 4.1 i incorpora algunes millores addicionals, com ara mòduls d'activitat, blocs i filtres extres desenvolupats des del Departament d'Educació.
Els mòduls d'activitats i recursos que hi ha actius a l'Àgora en aquests moments són:
Els blocs que estan instal·lats a l'Àgora actualment són bàsicament els que venen per defecte al nucli d'Àgora, és a dir:
Àgora també incorpora alguns blocs desenvolupats pel Departament d'Educació:
Els filtres que hi ha actius a l'Àgora en aquests moments són:
Eines disponibles a Àgora:
|
MOODLE: Què s'ha de fer per activar els connectors de la Wiris? | ||
---|---|---|
Actualment Àgora incorpora els plugins per Wiris Editor (editor de fórmules) i Wiris Quizzes (mòdul pels qüestionaris):
Aquests connectors es basen en la tecnologia Java i, per tant, estan suportats a qualsevol navegador web (Mozilla Firefox, Chrome, Internet Explorer...) a qualsevol sistema operatiu (Linux, Windows, ...). Podeu accedir a les funcionalitats de l'editor mitjançant les icones del Chemistry i del Math, que trobareu a l'editor d'HTML. Abans, però, l'administrador/a de l'espai ha d'activar el filtre WIRIS des de les opcions d'administració del Moodle (Administració del lloc | Connectors | Filtres| Gestiona els filtres). Per activar WIRIS math editor i WIRIS chemistry editor s'han de marcar les caselles corresponents a les eines que es vulguin fer servir i/o s'hagin contractat.
A continuació cal anar a l'apartat Administració del lloc | Connectors | Tipus de preguntes | Gestiona els tipus de preguntes, fent clic sobre la icona de l'ull (Habilita) que apareix al costat de Wiris Quizzes. En fer-ho, s'activaran automàticament totes les tipologies de preguntes de Wiris Quizzes. Quan volem incloure una pregunta a un qüestionari, si l'escollim del tipus Matemàtiques i ciències - Wiris tindrem l'opció d'utilitzar la WIRIS CAS per a la resposta o per crear algorismes. Dins l'edició de la pregunta (resposta): Dins l'edició de la pregunta (algorisme): Ara bé, tot i que Àgora incorpora els mòduls Wiris, no n'assumeix el cost de la llicència. Es poden fer 500 fórmules gratuïtament. Per aquest motiu, els centres interessats en utilitzar aquestes eines s'han de posar en contacte amb l'equip de la Wiris, tal com s'explica en aquesta pàgina. |
MOODLE: Com activar i fer servir l'aplicació Moodle Mobile? | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Habilitar serveis web
Activar notificacions (opcional)
Instal·lació de l'aplicació
NOTA: A l'aplicació de Moodle Mobile poden accedir tots els usuaris a excepció dels administradors.
Podeu trobar més informació a https://docs.moodle.org/en/Moodle_Mobile |
Com importar preguntes a un qüestionari de Moodle des d’un fitxer XML? | ||
---|---|---|
Per fer-ho cal que activeu l’edició del curs i afegiu l’activitat Qüestionari. Doneu nom a l’activitat, determineu els paràmetres que vulgueu, i deseu els canvis. Després d’haver creat el qüestionari, feu clic a l'eina d'engranatge i accediu a Importa. Seleccioneu l’opció Format XML de Moodle. Després carregueu l’arxiu XML i feu clic a Importa. Comproveu que s’han importat totes les preguntes i premeu Continua. Torneu a la pàgina principal del curs, accediu al qüestionari, feu clic a l'eina d'engranatge i premeu Edita el qüestionari. Afegiu una pregunta del Banc de preguntes. Trieu la categoria per defecte amb el nom de l’activitat importada. Seleccioneu les preguntes que vulgueu i premeu Afegeix les preguntes seleccionades al qüestionari al final de la finestra. Finalment, les podreu ordenar segons el vostre criteri i Desar. |
MOODLE: Afegir botó d'enregistrament d'àudio a l'editor de text ATTO | ||
---|---|---|
La darrera versió de Moodle d'Àgora incorpora la funcionalitat d'enregistrament d'àudio i vídeo directament des de l'editor de text Atto. Donat el gran volum de dades que es poden generar amb aquesta funcionalitat, només serà possible enregistrar àudios i no vídeos. Els centres seran responsables de les dades generades i hauran d'anar revisant-ne la quantitat de fitxers per tal de fer neteja un cop finalitzin els cursos. Podeu trobar més informació a la PMF Quines tasques cal fer quan finalitza el curs? Des de l'apartat Administració del lloc | Informes | Gestor de fitxers podreu consultar en concret quins són els fitxers desats al Moodle. Per trobar-los només cal que cerqueu *.ogg a l'espai Nom del fitxer. En cas que hi hagi fitxers d'àudio, sortiran llistats i es podran reviar i/o eliminar des del mateix cercador. Com s'activa l'enregistrament d'àudio des de l'Atto?Accediu amb l'usuari "admin" a Administració del lloc | Connectors | Editors de text | Editor HTML Atto | Configuració de la barra d'eines d'Atto. A la fila "Files" afegiu el paràmetre recordrtc. Un cop afegit deseu els canvis. Un cop desats els canvis, a l'editor de text apareixerà el botó per a l'enregistrament d'àudio. |
MOODLE: Afegir el botó "Cloze editor" a l'editor Atto | ||
---|---|---|
L'Àgora incorpora un connector addicional per facilitar la creació de preguntes dels qüestionaris del tipus "Respostes incrustades (cloze)". Aquest connector facilita la creació d'aquest tipus de preguntes, sovint complexes, als usuaris.
Aquest botó només apareixerà a l'editor quan s'afegeixi una pregunta de tipus "Respostes incrustades (cloze) a un qüestionari.
Per activar-lo, accediu al vostre Moodle amb l'usuari "admin" i aneu a Administració del lloc | Connectors | Editors de text | Editor HTML Atto | Configuració de la barra d'eines d'Atto . Al final de tot, a la caixa Configuració de la barra d'eines afegiu el text següent a la darrera fila: cloze=cloze.
Deseu els canvis.
|
MOODLE: Com podem ajustar els estils del nou tema visual de Moodle XTEC Boost? | ||
---|---|---|
Amb el pas de Moodle 3.11 a 4.1 s'ha fet necessari actualitzar el disseny visual de la plataforma, degut a que l'utilitzat fins ara ja no era compatible amb les noves versions de Moodle. El nou tema visual s'anomena "XTEC Boost" i està basat en el tema Boost de Moodle. Les configuracions de colors, imatges de capçalera i estils CSS específics que teníeu en la versió anterior de Moodle s'han traslladat al nou tema visual, però els canvis en la distribució, mida i colors dels components poden fer que no es vegin
exactament igual, o que es presentin problemes de contrast entre els colors originals i els nous valors per defecte. És convenient que les persones administradores dels espais en reviseu el nou aspecte, i que hi introduïu els ajustaments oportuns
en cas que fos necessari.
Un canvi important és l'estil del bàner que es mostra a la portada dels Moodle. En cas que no encaixi aquest bàner o que el vulgueu eliminar, us aconsellem seguir aquests passos:
display: none; }
En aquesta mateixa pàgina hi trobareu moltes altres opcions de configuració de colors, estils, tipus de lletra, imatges de capçalera i altres elements. També us permet afegir enllaços als comptes de xarxes socials del centre.
És important que les combinacions de colors que apliqueu al vostre Moodle (i, en general, a qualsevol espai web) tinguin un contrast suficient. En aquesta pàgina podeu
comprovar l'índex de qualsevol combinació de colors, que per a satisfer els estàndards d'accessibilitat "AA" ha de tenir un valor mínim de 4,5 amb text normal i 3,0 en negreta.
Recordeu que podeu plantejar qualsevol dubte o suggeriment sobre els estils i la personalització al fòrum de suport d'Àgora-Moodle. |
MOODLE: Com se selecciona i configura l'aparença nova XTEC2020? | ||
---|---|---|
Al Moodle d'Àgora només està disponible el tema XTEC Boost En aquest tema es poden personalitzar aspectes com la imatge de capçalera, colors, menús,… |
MOODLE: Què s'ha de fer per afegir un menú superior? | ||
---|---|---|
El Moodle permet afegir una barra de menú als espais Moodle d'Àgora. Podeu trobar més informació sobre com afegir aquesta barra de menú del vostre Moodle a l'apartat Personalitzacó dels menús de navegació dels materials sobre el Moodle.
|
MOODLE: Què s'ha de fer per pujar fitxers més grans de 25 MB al servidor? | ||
---|---|---|
Des de les aplicacions d'Àgora, només es poden pujar fitxers de fins a 25 MB. En algunes ocasions, per exemple, quan s'han de pujar restauracions de cursos del Moodle, amb 25 MB no n'hi ha prou. Per tal de poder pujar fitxers d'una mida superior a 25 MB i menor a 800 MB el centre ha d'haver designat prèviament un usuari/ària gestor/a a l'espai de gestió que s'encarregui de realitzar aquest tràmit. A la pregunta freqüent Com es designen els gestors de centre? s'explica com designar aquest gestor/a. Un cop designat el gestor, aquest pot accedir a l'espai de gestió d'Àgora i Àgora-EOI i dins l'apartat "El meu Àgora", en la secció "Gestió de fitxers" trobarà el formulari següent: Aquest formulari indica el percentatge de disc ocupat sobre el total seguit d'un quadre de selecció de fitxers en el que cal especificar el fitxer a pujar. Ara bé, abans de fer-ho, cal tenir presents les restriccions següents:
Podeu consultar la política de quotes a aquesta pregunta freqüent. |
GENERAL: Com es designen els gestors de centre? | ||
---|---|---|
Per activar un gestor nou cal indicar el nom d'usuari XTEC de la persona a què es vol designar, sense @xtec.cat. El centre haurà de comunicar a la persona designada que ja pot accedir a l'eina de gestió per sol·licitar serveis i fer altres tràmits. A partir d'aquest moment tant el centre com el nou gestor podran afegir i esborrar gestors segons les serves necessitats. Un cop acceptades les funcions de gestió, l'usuari tindrà accés a l'apartat “El meu Àgora”, on disposarà de les opcions següents:
|
AGORA: Vull donar d'alta a un servei, què he de fer? | ||
---|---|---|
Els serveis Àgora només estan disponibles pels centres docents de Catalunya. Per tant, no és possible demanar l'alta a cap servei a nivell personal.
|
AGORA: Com demano la baixa d'un servei? | ||
---|---|---|
En el cas que no estigueu fent ús d'un servei d'Àgora (Moodle, Intranet o Marsupial) és recomanable que feu la sol·licitud de baixa al servei. Per sol·licitar aquesta baixa entreu al Portal d'Àgora amb l'usuari i contrasenya d'un dels gestors del Portal.
A continuació, feu clic a El meu Àgora | Sol·licituds. Trobareu un desplegable on haureu d'indicar quin tipus de sol·licitud voleu fer, en aquest cas Baixa al servei.
Un cop feta la sol·licitud, el sistema mostrarà un resum de la petició:
La baixa al servei no es realitza de forma immediata, fins que l'Equip d'Àgora no processi aquesta baixa, encara podreu entrar al servei. |
MOODLE: Com es canvia el logo de la capçalera? | ||
---|---|---|
El tema XTEC Boost està preparat per poder personalitzar la imatge de capçalera del vostre Moodle. Per fer-ho, cal anar a Administració del lloc | Aparença | Temes | XTEC Boost sota el nom de Paràmetres del tema que us permetrà personalitzar alguns aspectes del tema, com ara la imatge de la capçalera. Des de l'apartat Imatge de capçalera es pot seleccionar la imatge de fons de la capçalera que anirà alineada a la dreta:
|
Activitats H5P i banc de contingut | ||
---|---|---|
Des del juliol de 2022 Àgora passa a utilitzar el connector natiu d'H5P millorant així la seva integració amb el sistema. A continuació trobereu explicat el funcionament de les noves activitats H5P i la seva integració dins del banc de contingut de Moodle. Activitats H5P nativesEls continguts interactius H5P passen a ser una activitat que s'anomena Activitat H5P integrada al codi base del Moodle. Les novetats i avantatges que ofereix aquesta activitat són les següents:
Cal triar si es vol fer una còpia de fitxer o crear un accés directe. En aquest segon cas, si s’edita el fitxer des del banc de continguts, aquest s’actualitzarà de forma automàtica al curs. Si es fa una còpia del fitxer, aquest quedarà associat només al curs
IMPORTANT: En cas de triar fer una còpia, el fitxer no s’afegirà al banc de continguts.
El banc de contingutEl banc de continguts és un repositori del curs on es poden guardar, editar i crear continguts H5P. A aquests continguts es pot accedir també des del selector de fitxers.
El banc de contingut permet crear continguts H5P (1) o carregar un contingut en format fitxer H5P extern (2) Al fer clic al botó Afegeix es mostren els tipus de contingut H5P que permet crear. Els continguts existents també tenen l'opció d'editar-los al banc de continguts. Per defecte les activitats es creen amb visibilitat pública. Aquest paràmetre va associat a l'usuari i es pot canviar accedint a les preferències del banc de contingut des del seu perfil. En cas de voler que no ho sigui, un cop creada, cal marcar l’opció Fes-ho ocult. |
MOODLE: Com s'esborren les còpies de seguretat? | ||
---|---|---|
Esborrament de còpies de seguretat per part dels usuarisAl Moodle 2 la gestió de fitxers i per tant, de les còpies de seguretat, ha canviat respecte a la versió anterior, i ara, cada usuari del Moodle té un espai on s'emmagatzemen les seves còpies de seguretat. Per tal de gestionar aquestes còpies cal que l'usuari/ària accedeixi a qualsevol dels seus cursos i faci clic a Més | Reutilització del curs. Per defecte s'accedeix a les opcions d'importació, en fer clic al desplegable i triar Restaura, s'accedeix a l'àrea de còpies de seguretat. En aquest apartat es poden trobar tant les còpies de seguretat dels cursos creades fent servir els paràmetres per defecte (còpies amb totes les dades), com les còpies de seguretat de l'usuari/ària que ha accedit i que ha fet anonimitzant la informació dels usuaris (sense dades d'usuari/ària). En general, les còpies fetes pel professorat editor es desen en el seu espai privat de còpies i per tant, només ell pot accedir-hi i gestionar-les. Altres usuaris com els administradors o gestors, poden generar còpies sense anonimitzar la informació dels usuaris i aquestes, sí que es trobaran a l'espai general de còpies de seguretat. Per tal de descarregar i eliminar aquestes còpies cal seguir els passos següents:
Esborrament de còpies de seguretat per part dels administradorsL'usuari administrador del Moodle pot esborrar les còpies de seguretat de tots els cursos des del Gestor de fitxers que incorpora Àgora. Per accedir-hi heu d'anar a Administració del lloc | Informes | Gestor de fitxers.Per defecte surten tots els fitxers que hi ha al Moodle. Podeu fer servir els filtres per trobar les còpies de seguretat fent clic a Filtre.
A la llista de fitxers, feu clic a la paperera per eliminar cadascuna de les còpies de seguretat. El sistema us preguntarà si esteu segur que voleu eliminar el fitxer. Feu clic a Confirma per eliminar-lo de forma definitiva. Tingueu en compte que un cop eliminat el fitxer, no es podrà recuperar. Fer una bona gestió de les còpies de seguretat és important de cara a fer sol·licituds d'ampliacions d'espai. Podeu trobar més informació sobre aquest tema a les preguntes freqüents següents:
|
Com puc importar cursos i activitats SCORM d'Alexandria? | ||
---|---|---|
Els professors editors del Moodle poden importar cursos i material SCORM directament al Moodle d'Àgora sense necessitat de descarregar la còpia de seguretat d'Alexandria i posteriorment restaurar-la al Moodle. Per fer-ho cal fer clic a l'eina d'engranatge del menú d'accions del curs i fer clic sobre Importa des d'Alexandria. A la següent pantalla disposeu de dues pestanyes, una que diu Cursos i l'altra que diu Activitats Scorm. Importar un curs d'Alexandria a ÀgoraFeu clic a la pestanya Curs (és la que es carrega per defecte en accedir-hi) i a la caixa de cerca escriviu el que voleu cercar, per exemple "Matemàtiques". Veureu que el sistema retorna tota una llista de cursos que tenen el text indicat al títol, la descripció o l'autor. En aquest cas podreu filtrar per altres camps, com ara el nivell educatiu, àrea curricular, àmbit competencial... Si feu clic sobre el nom de qualsevol dels cursos que apareixen, es desplegarà la fitxa amb informació sobre el curs (descripció, autor, nivell, àrea, llicència...). Un cop trobeu el curs d'Alexandria que voleu incorporar al vostre espai Moodle d'Àgora, feu clic al botó Importa que apareix al costat del nom del curs. A continuació, aneu al final de la pàgina i feu clic a Continua. Al pas següent haureu de triar si voleu restaurar-lo sobre el mateix curs o sobre un altre curs. A més, tal com passa a qualsevol altra restauració d'una còpia de seguretat, haureu de decidir si voleu combinar la còpia (en cas que ja tingueu recursos o activitats) o esborrar els continguts del curs per posar-hi els nous. Si feu clic a la segona opció qualsevol activitat o recurs que hi hagi al curs s'esborrarà i no es podrà recuperar. Feu clic a Continua i finalitzeu la restauració del curs amb normalitat. Podeu trobar més informació sobre la restauració de cursos a l'enllaç següent: http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/moodle2/b3_cursos/04_importar_restaurar Importar un SCORM d'Alexandria a ÀgoraPer importar un material SCORM feu clic sobre la pestanya Activitats Scorm. En aquest cas també podeu fer servir la cerca simple o la cerca avançada. Un cop feta la cerca, feu clic sobre el botó Importa. Quan finalitzi la importació, podreu visualitzar l'activitat fent clic a Entra. Si aneu a la pàgina principal del curs, trobareu l'activitat importada al Tema 0 del curs. |
MOODLE: Quins idiomes estan disponibles a l'Àgora? | ||
---|---|---|
Des d'Àgora no és possible incorporar idiomes nous mitjançant les eines que ofereix Moodle. En cas que algun centre vulgui afegir algun idioma ha d'enviar una petició al fòrum de dubtes i suggeriments del projecte que serà avaluada per l'equip tècnic per comprovar que la instal·lació d'aquest idioma no tindrà cap efecte negatiu sobre l'entorn. La llista d'idiomes que incorporen els espais Moodle d'Àgora actualment és la següent:
Per defecte, les escoles i instituts poden triar entre els següents:
En cas de voler afegir algun altre idioma de la llista anterior cal accedir a Administració del lloc | Paràmetres d'idioma i afegir-ne, mitjançant el codi que hi ha entre parèntesis, els idiomes que es vulguin oferir als usuaris. |