dimarts, 23 d’abril 2024, 22:46
lloc: Portal de suport d'Àgora-EIX
Curs: Portal de suport d'Àgora-EIX (Suport d'Àgora-EIX)
Glossari: Preguntes freqüents
Administrador/a Espai de suport

GENERAL: Què cal fer per tal que la Intraweb i el Moodle 1.9 d'Àgora treballin de forma conjunta?

per Administrador/a Espai de suport - dimecres, 12 de desembre 2012, 12:51
 

Índex de continguts




Els principals avantatges que té fer que la Intraweb i el Moodle treballin de forma conjunta són:
  • Un estalvi de temps en la gestió d'usuaris ja que passar usuaris des de la Intraweb al Moodle o a l'inrevés és ràpid i senzill.
  • La validació única entre les dues plataformes si s'accedeix des de la Intraweb.
  • La gestió dels participants dels cursos del Moodle des de la Intraweb de manera àgil i simple.

Activació de la validació a Moodle per tal que reconegui als usuaris de la Intraweb

Per aconseguir que el Moodle sigui capaç de reconèixer els usuaris de la Intraweb amb validació única o Single Sign-On (SSO) cal activar la validació des d'una base de dades externa. 

Accediu com a administrador/a al vostre Moodle, aneu a Administració de lloc | Usuaris | Autenticació | Gestió de l'autenticació i activeu la validació des d'una Base de dades externa fent clic la icona amb l'ull gris.

Activar base de dades externa

Veureu que l'opció de validació des d'una Base de dades externa queda activada.

Base de dades externa activada

Activació i configuració del mòdul de Moodle de la Intraweb

Per defecte el mòdul de la Intraweb que fa possible la sincronització amb el Moodle està desactivat. El primer que s'ha de fer és activar-lo.

Entreu a la Intraweb com a administrador/a i aneu a Administració | Sistema | Mòduls

Mòduls

Busqueu el mòdul iw_moodle dins de la llista, comproveu que es mostri com Actiu.

Mòdul Moodle

En el cas que no aparegui Actiu, feu clic a la fletxa verda per instal·lar-lo.

Instal·la

A continuació trobareu activat l'enllaç iw_moodle que us permetrà accedir a la configuració del mòdul.

Feu clic sobre l'enllaç iw_moodle  per visualitzar la llista de cursos que teniu al Moodle. Per configurar el mòdul feu clic a l'enllaç Configura el mòdul  i ompliu el formulari amb les dades que se sol·liciten.

Configuració del mòdul


Creació del bloc de cursos de Moodle

Un cop hagueu configurat el mòdul, tindreu a la vostra disposició un tipus de bloc nou anomenat Moodle/Cursos disponibles al Moodle que donarà accés als usuaris de la Intraweb al Moodle i on es mostrarà la llista de cursos als que té accés l'usuari/ària.

Entreu a la Intraweb com a administrador/a, aneu a Administració | Sistema | Blocs i feu clic a Crea un bloc.

Crea bloc

  •  
Poseu un Títol, trieu el Bloc a afegir, en aquest cas Moodle/Cursos disponibles al Moodle, trieu l'Idioma i finalment la Posició (columna) dins de la pantalla principal on voleu que aparegui el bloc.

Bloc de Moodle

Pot passar que un usuari/ària tingui accés al bloc de cursos, però que encara no hagi accedit mai al Moodle. En aquest cas, en el bloc se l'informarà d'aquesta situació i se li demanarà que entri al Moodle per primera vegada i activi, així, el compte d'usuari/ària. Així mateix, si l'usuari/ària està preinscrit a cursos, ja sigui com a alumne/a o professor/a, també serà informat per mitjà del mateix bloc.

Moodle


A la pregunta freqüent Què cal fer per sincronitzar usuaris al Moodle i a la Intraweb? s'explica la sincronització d'usuaris entre Intraweb i Moodle.

Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Quins són els mòduls, blocs i filtres actius a l'Àgora?

per Administrador/a Espai de suport - dimecres, 29 de maig 2013, 17:05
 
El servei Moodle d'Àgora està basat en la versió Moodle 1.9.19 i incorpora algunes millores addicionals, com ara mòduls i filtres extres o temes desenvolupats des del Departament d'Ensenyament.

Els mòduls que hi ha actius a l'Àgora en aquests moments són:
  • Els que venen per defecte al nucli de Moodle:
    • Tasca (assignment). Permet al professorat recollir treballs elaborats per l'alumnat en diferents formats.
    • Consulta (choice): És una activitat de preguntes senzilles, els alumnes han de triar la resposta d'una llista.
    • Base de dades (data): L'alumnat pot entrar dades en un formulari dissenyat pel professorat.
    • Fòrum (forum): Permet crear fòrums de discussió.
    • Glossari (glossary): Permet crear i mantenir llistats de definicions.
    • Qüestionari Hot Potatoes (hotpot): Permet integrar activitats HotPotatoes a un curs.
    • Diari (journal): Versió 2007101509. Permet la comunicació entre professorat i alumnat.
    • Etiqueta (label): Permet posar etiquetes de text als cursos.
    • LAMS (lams): Sistema de Control de Actividades de Aprendizaje. Es fa servir per dissenyar, i desenvolupar activitats d'aprenentatge en línia i col·laborativament.
    • Lliçó (lesson): Permet la generació de contingut.
    • Qüestionari (quiz): Permet la creació de qüestionaris.
    • Recurs (resource): Permet afegir recursos.
    • SCORM (scorm): Sharable Content Object Reference Model. Permet integrar paquets de material que segueixen aquest format.
    • Enquesta (survey): Permet l'ús d'enquestes prefixades.
    • Wiki (wiki): Permet la creació col·laborativa de documents.
    • Taller (workshop): Activitats per a treballar en grup.

  • Alguns mòduls no estàndards:
    • JClic (jclic): Versió 0.1.0.10 (2007101509). Permet integrar activitats JClic als cursos i recollir-ne les puntuacions.
    • Enquesta phpESP (questionnaire): Permet la creació de qüestionaris de valoració i/o enquestes.
    • Quadern Virtual (qv): Versió 2.0.5 (2009040100). Permet la integració de Quaderns Virtuals al Moodle.
    • SCORM remot (rscorm) i contingut remot (rcontent). Permet integrar paquets de material de les editorials.
    • Presentació amb diapositives (slideshow). Permet visualitzar àlbums de fotografies dins dels cursos.
    • Wiris-Quizzes. Millora els tipus de preguntes dels qüestionaris amb funcionalitats vinculades amb les matemàtiques i la ciència.

Els blocs que estan instal·lats a l'Àgora actualment són bàsicament els que venen per defecte al nucli d'Àgora, és a dir:
  • Activitat recent: Mostra en una llista breu els esdeveniments que hi ha hagut des de l'últim accés al curs, incloent els missatges nous i els usuaris nous.
  • Activitats: Permet la navegació entre els tipus d'activitats diferents disponibles a la pàgina principal.
  • Activitats socials: Només es pot afegir a cursos de tipus social. Afegeix un menú de recursos i activitats del curs.
  • Administració: Les característiques del bloc d'Administració permeten al professorat gestionar les matrícules d'estudiants i professorat, i els seus grups, veure les qualificacions del curs, crear les escales per a qualificar i altres opcions.
  • Administració del lloc: Conté l'accés a totes les opcions de configuració de l'espai Moodle.
  • Calendari: Mostra els esdeveniments següents:
    • Global. Esdeveniment visible per tots els cursos. Només el pot crear l'administrador/a.
    • Curs. Esdeveniment visible només pels membres del curs. El pot crear el professorat.
    • Grup. Esdeveniment visible només pels membres del grup. El pot crear el professorat.
    • Usuari/ària. Esdeveniment personal. El pot crear tant el professorat com l'alumnat i només és visible per l'usuari/ària que el dóna d'alta.
  • Canals RSS remots: Permet sindicar canals de notícies de llocs web externs i mostrar-los dins de Moodle. D'aquesta forma, com la informació d'aquests llocs web externs va canviant amb el temps, el contingut del bloc s'actualitza automàticament.
  • Cerca fòrums: Facilita la localització d'una paraula o frase en els fòrums de la pàgina principal. És recomanable afegir-ho en cas que la pàgina principal contingui un fòrum (per exemple el de notícies) per facilitar la localització de la informació.
  • Cursos: Mostra un menú amb accés als cursos donats d'alta al Moodle.
  • Descripció del curs/lloc: Mostra el contingut definit a la Descripció per a la pàgina inicial dels Paràmetres de la primera plana.
  • Dreceres d'administració: Permet als administradors desar als favorits les opcions d'administració consultades amb més freqüència per simplificar l'accés.
  • Enllaços de seccions: Crear un menú amb accés als temes i seccions del curs.
  • Entrada: Mostra un diàleg d'inici de sessió.
  • Entrada aleatòria al glossari: Mostra cada vegada que s'accedeix a la pàgina principal, una entrada diferent del glossari escollit.
  • Esdeveniments pròxims: Mostra els esdeveniments futurs en una llista resumida. El nombre de dies d'antelació es pot determinat mitjançant un dels paràmetres de configuració que hi ha a Administració del lloc > Aparença > Calendari.
  • Etiquetes: Mostra el núvol d'etiquetes del lloc amb mides diferents de forma que, com més gran sigui l'etiqueta, més elements tindrà associada.
  • Etiquetes de bitàcoles: Mostra la llista de bitàcoles on la mida de la font indica visualment l'ús que té cada bloc. D'aquesta forma, les bitàcoles més utilitzades apareixen en una mica de font més gran.
  • Flickr: Només pot ser afegit a una pàgina d'etiquetes. afegeix contingut de Flickr al Moodle.
  • HTML: Permet crear blocs amb qualsevol contingut HTML, com ara enllaços d'interès, imatges, vídeos…
  • Loan calculator: Facilita a l'alumnat el càlcul dels interessos.
  • Menú de bitàcola: Conté enllaços a funcionalitats relacionades amb les bitàcoles o blocs. En concret, facilita l'accés per afegir una entrada nova, veure les entrades, editar les preferències de la bitàcola, veure les entrades del lloc i afegir/eliminar etiquetes.
  • Menú principal: Permet als administradors del lloc afegir recursos i activitats per a la pagina principal del lloc.
  • Missatges: És un enllaç directe a la missatgeria interna de Moodle. Donat que es tracta d'un sistema força més precari que el correu electrònic és recomanable evitar-ho i motivar tant a l'alumnat com al professorat a utilitzar eines més col·laboratives com ara els fòrums.
  • Persones: Mostra la llista de participants dels curs. Només els administradors poden veure aquest bloc a la primera pàgina d'un lloc Moodle.
  • Resultats del qüestionari: Mostra les qualificacions més altes i/o més baixes d'un qüestionari del curs. Ha d'existir un qüestionari al curs.
  • Servidors en xarxa: Mostra la llista d'espais Moodle i/o Mahara que estan connectats a aquest entorn.
  • Tutelats: Proporciona al mentor/a un accés directe a la pàgina de perfil dels seus tutelats.
  • Usuaris en línia: Mostra la llista de persones que es troben en un moment donat connectats a l'espai Moodle.
  • Youtube: Només pot ser afegit a una pàgina d'etiquetes. afegeix contingut de Youtube al Moodle.
  • Últimes notícies: Mostra els darrers enviaments realitzats al Fòrum de notícies.
Ara bé, Àgora també incorpora un bloc desenvolupat pel Departament d'Ensenyament:
  • Avisos (advises). Permet als administradors del servei Àgora enviar comunicats als espais Moodle que apareixen en un bloc HTML a la part superior dreta del la pàgina principal que pot consultar tothom o només els administradors de l'espai Moodle (en funció dels destinataris als que s'hagi adreçat cada missatge).
  • Recursos remots (rcommon). Facilita la gestió dels llibres digitals que es poden utilitzar amb els mòduls d'activitats de Contingut Remot i SCORM Remot.
  • Els meus llibres (my_books). Està vinculat als mòduls de Contingut remot i SCORM remot i facilita a l'alumnat l'accés als llibres digitals des de la pàgina principal del Moodle.
Els filtres que hi ha actius a l'Àgora en aquests moments són:
  • Els que venen per defecte al nucli de Moodle:
    • Enllaços automàtics a activitats (activitynames): Permet enllaçar activitats quan el nom (títol) es troba en qualsevol text de Moodle
    • Notació algebraica (algebra): Converteix expressions delimitades per @ @ ... @ @ o bé <algebra...>...</algebra> en expressions matemàtiques.
    • Censura de paraules (censor): Permet la censura de certes paraules als textos de Moodle.
    • Protecció del correu electrònic (emailprotect): Oculta les adreces de correu que s'escriguin als textos de Moodle.
    • Continguts multilingües (multilang): Donat un XML multillenguatge, retorna només l'idioma actual.
    • Connectors multimèdia (mediaplugin): Reemplaça qualsevol enllaça a un fitxer multimedia pel pluguin que el permet reproduir.
    • Notació TeX (tex): Nucli. Reemplaça expressions en TeX delimitades per ... o <tex...>...</tex>.
    • Tidy (tidy): Repara formats HTML malformats.
  • Alguns filtres no-estàndards:
    • DragMath (lib/DragMath): Versió 0.7.8.2. Facilita la inclusió de fòrmules matemàtiques des de l'editor HTML.
    • Freemind (freemind): Reemplaça els enllaços a fitxers FreeMind (amb sufix .mm) per l'applet que mostra el fitxer enllaçat.
    • Geogebra (geogebra): Versió 2.0. Reemplaça els enllaços a fitxers Geogebra (amb sufix .mm) per l'applet que mostra el fitxer enllaçat.
    • Wiris (wiris): Versió 2.1.35. Permet la creació d'expressions matemàtiques de manera visual. Es tracta d'un filtre que a partir del setembre serà de pagament. Es pot consultar la llista de preus a aquesta web.
Per motius de seguretat s'han desactivat els mòduls següent:
  • Xat (chat): Fer converses en temps real.
Administrador/a Espai de suport

MOODLE: Com afegir un mapa creat amb Freemind

per Administrador/a Espai de suport - dimecres, 29 de maig 2013, 17:15
 

IMPORTANT: Els passos descrits a continuació només funcionaran correctament si es té el filtre "FreeMind" activat. 

Per activar-lo cal anar al menú d'administració a les opcions Mòduls | Filtres | Paràmetres dels filtres  i activar la icona de l'ull per a la opció FreeMind.

Per crear un recurs que inclogui un mapa de conceptes creat amb l'eina Freemind cal seguir els passos següents:

  • En primer lloc cal pujar el fitxer *.mm al sistema de fitxers del curs.
pujar fitxer

  • Un cop s'ha pujat el fitxer en el directori escollit cal copiar al porta-retalls l'URL públic del fitxer. Per aconseguir-ho es pot fer clic amb el botó dret damunt el nom del fitxer i escollir l'opció Copia l'enllaç (aquesta opció varia en funció del navegador utilitzat).

copiar URL

  • Fet això cal anar a la portada del curs i afegir un recurs de tipus Pàgina web al tema o setmana escollida.
compon pagina web

  • Al contingut del recurs es pot escriure el títol i el resum. Ara bé, és al camp Text complet on s'afegirà el mapa. Per fer-ho, s'ha de seleccionar la opció Commuta a font HTML.
mode html

  • Dins el quadre de text cal introduir el següent:
<a href="xxx/xxx/xxx.mm width=aaa height=bbb"></a>

On:
xxx/xxx/xxx.mm
és el URL públic del fitxer *.mm que es pot enganxar del porta-retalls.
aaa
és l'amplada que ha de tenir el mapa conceptual
bbb
és l'alçada que ha de tenir el mapa conceptual

Administrador/a Espai de suport

INTRANET: La intranet no envia correu electrònic. Com ho puc solucionar?

per Administrador/a Espai de suport - dimecres, 29 de maig 2013, 17:46
 
La intranet pot enviar correu electrònic automàtic en determinats casos:
  • Quan els usuaris es subscriuen a les novetats (s'envia un correu de resum al dia).
  • En contactar amb el centre mitjançant el mòdul formicula.
  • Quan es creen usuaris nous.
  • Quan s'envien documents en el mòdul de descàrregues (Downloads).
  • Manualment, a determinats grups des de l'administració del mòdul Users.

Per a que l'enviament de correu electrònic funcioni el mòdul Mailer (Enviament de correu electrònic) ha d'estar correctament configurat.

Per configurar el mòdul Mailer, cal entrar amb un usuari/ària administrador a la intranet, anar a Administració | Utilitats (pot estar a Sistema) i, a continuació, fer clic a l'opció Enviament de correu electrònic.

Cal introduir els paràmetres indicats a la imatge i desar fent clic a la icona de color verd que apareixerà davall el formulari.

Configuració del mòdul Mailer

Després d'haver completat aquest pas, cal comprovar si l'enviament de correu electrònic funciona. La manera de fer-ho és anar a Administració | Utilitats, fer clic a l'opció Enviament de correu electrònic i després clicar a Prova la configuració. Apareixerà un formulari a on cal indicar:
  • Un nom de destí
  • Una adreça de correu electrònic a on rebre el correu de prova (pot ser qualsevol adreça a la que tingueu accés).
  • Un assumpte pel missatge de prova.
  • Un text de prova (serà el cos del missatge).

Si en fer clic a Tramet apareix un text de color verd indicant que s'ha enviat el missatge, la intranet està a punt per enviar correu electrònic i hauríeu de rebre el missatge de prova a l'adreça que heu indicat en el formulari de prova.

Si apareix un text de color vermell indicant que no s'ha pogut enviar el missatge, en primer lloc, assegureu-vos de que teniu tots els paràmetres del correu electrònic tal i com s'indica a la imatge. En cas afirmatiu, poseu-vos en contacte amb el SAU (via correu electrònic o via telèfon). Indiqueu que la vostra intranet a Àgora no pot enviar correu electrònic i que heu configurat la intranet tal i com s'indica en aquesta PMF (pregunta més freqüent).

Atenció: Si canvieu la contrasenya del correu XTEC del centre, l'enviament de correu deixarà de funcionar. En aquest cas, heu de contactar amb el SAU per a que posin una incidència per sincronitzar la contrasenya nova amb els serveis d'Àgora.

Si la prova d'enviament de correu electrònic funciona poden ser necessàries algunes accions addicionals:
  • La subscripció a les novetats l'ha de fer cada usuari/ària anant a El meu compteConfigura i marcant la casella corresponent.
  • El mòdul de descàrregues (Downloads) només envia correu electrònic si es configura una adreça a l'administració d'aquest mòdul.

Administrador/a Espai de suport

MOODLE2: Redirecció des del Moodle 2 al Moodle 1.9

per Administrador/a Espai de suport - divendres, 7 de juny 2013, 11:07
 

Per afegir un bloc amb un enllaç al Moodle 1.9 que, a més, redireccioni automàticament passats 15 segons podeu seguir els passos següents:

1. Entreu al vostre Moodle amb permisos d'administració i feu clic al bloc Configuració | Activa edició.

Activa edició

2. A continuació, afegiu un bloc HTML anant a Afegeix un bloc | HTML i editeu-lo per configurar-lo.

Afegeix i configura el bloc HTML

3. Entreu a l'Editor de font HTML i afegiu el codi següent:

<script type="text/javascript">// <![CDATA[
function delayer(){
}
setTimeout('delayer()', 15000);
// ]]></script>

<p><span style="font-size: x-large;"><strong><a href="http://agora.xtec.cat/nomcentre/antic/" title="Moodle antic">Accés al Moodle antic</a></strong></span></p>

4. Feu clic a Actualitza i finalment feu clic a Desa els canvis.

Configura el bloc html


Perquè funcioni la redirecció heu de posar l'adreça web del vostre Moodle antic als dos llocs on diu "http://agora.xtec.cat/nomcentre/antic/". També podeu configurar el temps que trigarà a fer-se la redirecció, per defecte està posat a 15 segons. En el cas que vulgueu que la redirecció es faci en 5 segons haureu de substituir el 15000 per un 5000.

Un cop torneu a la pàgina principal i desactiveu l'edició veureu el bloc nou i el podreu editar de nou si és necessari... Això sí, haureu de fer-ho en menys de 15 segons ja que sinó, en cas contrari, sereu redirigits al Moodle antic.

Captura del centre

Administrador/a Espai de suport

INTRANET: Què puc fer per a que la pàgina inicial sigui més ràpida?

per Administrador/a Espai de suport - divendres, 7 de juny 2013, 11:08
 
En la configuració per defecte, la portada de la intranet es carrega en el mínim temps possible. A mida que el centre personalitza la intranet i hi introdueix continguts, la quantitat d'informació que es mostra a la pàgina inicial s'incrementa i es carrega més lentament. Per evitar que aquest alentiment sigui considerable, es recomana seguir aquestes bones pràctiques:
  • No utilitzar blocs de mapes. El bloc que incrusta mapes del Google a la intranet fa que es carreguin una trentena de recursos provinents dels servidors de Google, afegint alguns segons al temps de càrrega total de la pàgina. L'alternativa recomanada és crear una pàgina del mòdul content (contingut) amb el mapa i enllaçar-la des d'un menú.
  • Limitar el nombre d'imatges i la seva mida. Una pràctica molt habitual és crear notícies i blocs HTML amb imatges ubicades en directoris públics dels fitxers del lloc. Les imatges tenen una mida molt superior als fitxers HTML i això fa que necessitin molt més temps per carregar-se. Així mateix, si les imatges provenen d'una càmera digital, fàcilment poden tenir mides superiors a 1 MB (megabyte). Les imatges que es carreguen a la portada haurien de tenir mides màximes d'entre els 50 i els 100 KB (kilobytes). Si són més grans, convé reduir-les prèviament amb algun programa de tractament d'imatges.
  • Reduir el nombre de continguts externs: vídeos, presentacions, comptadors externs, àudios, etc. Igual que en el cas dels mapes de Google, els continguts externs (vídeos del youtube, presentacions de l'Slideshare, àlbums de picasa, etc.) fan que es carreguin continguts addicionals provinents d'altres servidors, alentint la càrrega de les pàgines. L'alternativa recomanada és, com abans, crear pàgines del mòdul content i enllaçar-les des d'opcions dels diferents menús.
  • Reduir el nombre de blocs. Cada bloc que es carrega suposa una o vàries connexions a la base de dades i un cert temps d'execució que alenteix la càrrega. El factor més important en relació al temps de càrrega és el tipus de bloc: els que carreguen contingut extern alenteixen molt més que la resta. Així i tot, esborrar o desactivar blocs té un efecte positiu. La recomanació és valorar la necessitat de la presència de cada un dels blocs. Si és un bloc que ara no es necessita però que es necessitarà en el futur, es pot desactivar. Si ja no es necessitarà més, es pot esborrar.
  • Reduir el nombre de notícies visibles pels no registrats. En la gran majoria dels casos, el mòdul de notícies és el que es carrega inicialment. Si aquestes notícies tenen imatges, el temps de càrrega augmenta significativament. Es pot reduir el nombre de notícies que es carreguen inicialment modificant el paràmetre Nombre de notícies a l'índex, al qual es pot accedir des d'Administració | Continguts | Notícies | Configuració de la publicació de notícies.

Altres consideracions.

Una pàgina inicial molt atapeïda tarda molt a carregar-se, dificulta l'accés a la informació als qui no la tenen per mà i dóna una imatge de desendreçament. La tendència actual en temes de disseny web és la simplicitat combinada amb una estètica treballada perquè aporta facilitat d'ús a la vegada que dóna una imatge de seriositat.

En aquest sentit, es recomana ubicar tota la informació que es pugui en pàgines dels mòduls Pages i content i en pàgines externes enllaçables mitjançant el mòdul portal (iw_webbox) i utilitzar els menús que proporciona la intranet. En el cas d'haver de disposar de moltes pàgines relatives al mateix tema, a part de crear moltes opcions en un submenú del menú horitzontal de la capçalera, es pot optar per crear, manualment, una pàgina de índex.
Administrador/a Espai de suport

MOODLE2: Traspàs d'usuaris de Moodle 1.9 a Moodle 2 d'Àgora

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 25 de juny 2013, 10:52
 

ATENCIÓ
: Aquesta documentació només és vàlida per a la plataforma Moodle d’Àgora donat que s'han fet modificacions al codi per facilitar aquest traspàs als centres.



Exportació d’usuaris de Moodle 1.9 d’Àgora

Per iniciar l'exportació d'usuaris aneu a Administració del lloc | Usuaris | Comptes | Accions amb usuaris en bloc

Accions amb usuaris en bloc



A continuació seleccioneu els usuaris que voleu traspassar i feu clic a Afegeix els marcats a Seleccionats (o directament feu clic sobre Afegeix tots a seleccionats si els voleu exportar tots). Ara bé, cal tenir en compte que només es poden descarregar com a màxim 1000 usuaris; per tant, si el centre té més usuaris, aquest procés s'haurà de repetir tantes vegades com sigui necessari per poder-los descarregar en blocs de 1000.

Usuaris en la llista

Finalment, aneu a Amb els usuaris seleccionats | Descarrega llista | Endavant.

Descarrega

Seguidament apareixerà una pantalla per triar el format en el que es volen descarregar els usuaris, feu clic a Baixa en format text.

Baixa en format de text

En el cas que hagueu creat camps d’usuari/ària personalitzats haureu de fer unes actuacions prèvies a la importació al Moodle 2. Teniu dues opcions:
  • eliminar aquestes columnes del fitxer CSV (editant-lo amb un editor extern, com ara el LibreOffice, OpenOffice o l'Excel),
  • o bé crear aquests camps al Moodle 2 on volem importar les dades

Atenció! Si el fitxer CSV s'edita amb l'OpenOffice, abans de desar-lo caldrà seguir els passos següents per garantir que conserva el format de Moodle:
  1. Obrir el fitxer amb OpenOffice, aplicar les modificacions i fer clic sobre l'opció Anomena i desa del menú Fitxer.
  2. Marcar l'opció Edita els paràmetres del filtre i fer clic sobre el botó Desa.
  3. Si no s'ha canviat el nom del fitxer, fer clic sobre per confirmar que es vol substituir el fitxer (pas opcional que no caldrà executar si es modifica el nom del fitxer CSV).
  4. Fer clic sobre el botó Conserva el format actual.
  5. Eliminar les cometes dobles del camp Delimitador de text i fer clic sobre el botó D'acord.

Importació d’usuaris a Moodle 2.x d’Àgora

Per iniciar l'importació aneu a Configuració | Administració del lloc | Usuaris | Comptes | Carrega usuaris

Carrega usuaris

Seleccioneu el fitxer, pejeu-lo i finalment feu clic a Carrega usuaris.

Escull un fitxer

A continuació trobareu una pantalla de previsualització de la càrrega d’usuaris amb els paràmetres per defecte.

Previsualització de la càrrega



Fent clic a Mostra característiques avançades podeu acabar de configurar els comptes d’usuari/ària que esteu important i configurar, per exemple, el tipus de resum de correu que voleu que rebin els vostres alumnes. Si definiuAssumptes (correu diari només amb els assumptes) evitareu que rebin un missatge al correu electrònic per cadascuna de les intervencions als fòrums dels cursos. Un cop hagueu acabat de triar la configuració feu clic a Carrega usuaris per continuar.

Característiques avançades

En finalitzar el procés, apareixerà un resum de com ha anat la importació d’usuaris.

Resultats de la càrrega

Recordeu que aquest procediment només funcionarà correctament amb dades exportades del Moodle 1.9 d’Àgora al Moodle 2.2 d’Àgora ja que s’han fet modificacions al codi per facilitar el traspàs dels usuaris.

Podeu trobar més informació sobre el traspàs d'usuaris a l'Apartat 3 del Bloc 1 dels materials de la Sessió tècnica del Moodle 1.9 al Moodle 2.
Administrador/a Espai de suport

MOODLE2: Traspàs directe de cursos del Moodle 1.9 des del Moodle 2 d'Àgora

per Administrador/a Espai de suport - dijous, 27 de juny 2013, 12:58
 
Descripció de la funcionalitat

Pel cas dels centres que tenen un Moodle 1.9 a Àgora i ara es passen al Moodle 2, Àgora incorpora una eina que permet fer una importació directa dels cursos. El comportament bàsic d'aquesta eina és el següent:
  1. Des del Moodle 2, es connecta al Moodle 1.9 i mostra la llista de cursos existents.
  2. Un administrador/a del Moodle tria un únic curs i inicia el procés.
  3. El sistema fa una còpia de seguretat del curs en el Moodle 1.9 i la mou, automàticament, al repositori de fitxers del Moodle 2.
  4. Automàticament, es du a terme la restauració del curs en el Moodle 2.
En tot aquest procés, l’única informació que ha d’introduir l’administrador/a és quin curs vol importar. Això vol dir que no es poden canviar les opcions d’exportació i importació, les quals s’estableixen a uns valors predefinits.

Cada etapa genera un registre d’activitat que l’administrador/a veu per pantalla i que és molt recomanable revisar per si s’hagués produït algun error durant el procés.


Com traspassar un curs directament del Moodle 1.9 des del Moodle 2

El procediment per restaurar directament un curs del Moodle 1.9 d'Àgora al Moodle 2 és el següent:

1.- Entreu al Moodle 2 amb un usuari/ària administrador/a o gestor/a tenint en compte la informació següent:
  • Les persones administradores del Moodle 2 veuen sempre tots els cursos del Moodle 1.9.
  • Les persones gestores:
    • Si el seu nom d'usuari/ària del Moodle 2 no existeix al Moodle 1.9, no veuran cap curs.
    • Si el seu nom d'usuari/ària del Moodle 2 es troba al Moodle 1.9:
      • Si aquest usuari/ària té permisos d'administració al Moodle 1.9 veurà tots els cursos.
      • Si l'usuari/ària no té permisos d'administració al Moodle 1.9, només veurà els cursos en els que està donat d'alta com a professor/a editor/a i dels quals podria fer una còpia de seguretat. Cal tenir en compte que el professorat-editor al Moodle 2 no té permisos per crear cursos i per tant, tot i veure'ls no els podrà restaurar. Per aquest motiu, si en algun moment el professorat editor/a ha de migrar algun dels cursos del Moodle 1.9 serà convenient assignar-li un rol global que li permeti fer la restauració al Moodle 2 (com ara el de creador de cursos o el de gestor/a).

2.- Des de la pàgina inicial, en el bloc Configuració cliqueu a l’opció Restaura.

Bloc Arranjaments

3.- A la part inferior de la pàgina de restauració de cursos, a la secció anomenada Restaura des del Moodle 1.9 (que només apareix en cas que hi hagi algun curs al Moodle 1.9), seleccioneu el curs que s'ha d'importar i feu clic al botó Continua.

Selecció del curs del Moodle 1.9 que es restaurarà al Moodle 2

4.- Seguidament el sistema us demanarà a quina categoria voleu ubicar aquest curs un cop estigui restaurat. Si la categoria on estava al Moodle 1.9 existeix en el Moodle 2 per defecte sortirà marcada aquesta categoria. En el cas que no hi sigui, haureu de seleccionar-ne una. Finalment, feu clic a Continua.

 Selecció de categoria

5.- Per pantalla apareixerà el registre d’accions realitzades que condueixen a la creació de la còpia de seguretat. Aquest procés pot ser una mica llarg en funció de la mida del curs. Comproveu que no apareix cap error i cliqueu al botó Continua.

Restaura des del Moodle 1.9


6.- Tot seguit es durà a terme la importació del curs en el Moodle 2. Espereu a que finalitzi, comproveu que no apareix cap error i feu clic al botó Continua.

Finalització amb èxit del procés de restauració

7.- Automàticament sereu redirigits al curs.

Curs restaurat en el Moodle 2

Un cop finalitza el procés de restauració cal tenir en compte que:

  • El cursos importats NO tenen un mètode d'inscripció definit i per tant, cal anar a Configuració | Administració del curs | Usuaris | Mètodes d'inscripció i seleccionar-ne un d'entre les opcions següents:
    • Inscripcions manuals
    • Accés de visitant
    • Autoinscripció
    • Sincronització de la cohort
  • Un cop definit el mètode d'inscripció ja podreu inscriure el professor/a-editor/a del curs anant a Administració del curs | Usuaris | Usuaris inscrits.

Ens cas de que apareguin errors, escriviu al fòrum de suport tot indicant de quin curs es tracta i quin error us ha aparegut.

Podeu trobar més informació sobre el traspàs de cursos a l'Apartat 4 del Bloc 1 dels materials de la Sessió tècnica del Moodle 1.9 al Moodle 2.

Administrador/a Espai de suport

MOODLE2: Com puc restaurar un curs del Moodle 1.9 al 2.4 d'Àgora amb dades d'usuari/ària?

per Administrador/a Espai de suport - dimarts, 10 de setembre 2013, 14:47
 


La migració de cursos del Moodle 1.9 al Moodle 2.4 d'Àgora s'ha realitzat sense dades d'usuari/ària. Aquest procés de migració vàlid per a gairebé tots els cursos i centres es troba documentat pas a pas a:

http://ateneu.xtec.cat/wikiform/wikiexport/cmd/tac/jtm2/index


En cas que necessiteu congelar un fòrum sencer amb les intervencions dels usuaris a mode de consulta trobareu com fer-ho a la PMF Com descarregar un fòrum sencer del Moodle 1.9?


Si la necessitat és mantenir un curs sencer amb totes les intervencions als fòrums, les tasques lliurades, les respostes als qüestionaris... podeu fer servir el procediment que es descriu al document Migració manual de cursos Moodle 1.9 a 2.4


Aquest sistema només s'hauria de fer servir en casos molt concrets com cursos que tenen un seguiment de més d'un any lectiu, un exemple d'això seria un curs que es fa servir a tota l'etapa de Batxillerat.


Administrador/a Espai de suport

AGORA: Què necessito? Moodle o Intraweb?

per Administrador/a Espai de suport - dilluns, 10 de març 2014, 17:21
 

El Moodle és un programari que serveix per fer aules virtuals. La intranet, també anomenada intraweb (nom del projecte en el marc del qual es desenvolupa), està basada en el programari Zikula i serveix per fer la web del centre.

El Moodle gira en torn al concepte de curs. De manera sintètica, un curs és un conjunt de recursos (informacions), activitats i usuaris amb un rol determinat (professor/a, estudiant, administrador/a). El curs, per tant, està organitzat com una aula, a on els estudiants troben informació i exercicis relacionats amb aquesta informació i els professors disposen d'eines per avaluar els coneixements dels alumnes. El Moodle es pot utilitzar (i s'utilitza) pel treball a l'aula, tot i que està pensat per anar més enllà, permetent el treball des de casa seguint la mateixa dinàmica que es dóna en una aula presencial.

Portada del moodle de l'Institut de Sant Vicenç de Castellet


La intranet és una web amb part pública i part privada, concebuda com a element de comunicació interna i externa. La part pública està pensada per mostrar aquella informació que el centre posa a disposició de qualsevol que visita la web. La part privada ofereix eines de gestió i comunicació interna i alguns mòduls amb finalitat docent. La intranet incorpora un sistema de permisos que personalitza la informació que veu cada visitant en funció del nivell d'accés que té concedit.

Portada de la intranet de l'Institut de Castellbisbal


Els cursos de Moodle tenen una data d'inici i una de finalització i, per tant, tenen un cicle molt lligat al curs escolar. En canviar de curs, la decisió lògica és esborrar totes les dades generades pels usuaris durant l'any anterior: entregues d'exercicis, participacions als fòrums, converses al xat, ... per tornar a començar de nou, tot inscrivint professorat i alumnat nou a partir de la taula d'usuaris general del Moodle.

La informació continguda a la intranet es pot canviar completament cada any, però no és necessari que sigui així. La informació pública del centre no acostuma a canviar molt d'any en any i les dades que generen els usuaris (notícies, documents, enviament de formularis, missatges interns, ...) no perden necessàriament vigència en canviar el curs. La intranet no té un caràcter cíclic intrínsec.

El Moodle i la intranet tenen funcionalitats duplicades, cosa que dóna flexibilitat. És possible utilitzar el Moodle com a entorn per publicar notícies i tenir-hi un fòrum global. També és possible fer Quaderns Virtuals i activitats JClic amb la intranet. Aquesta superposició evita la obligatorietat de disposar dels dos entorns en cas de voler fer un ús parcial d'un d'ells. Per exemple, un centre pot basar el seu treball en el Moodle i utilitzar-lo com a punt de publicació de notícies. Igualment, un centre interessat en potenciar la web pública també pot utilitzar la intranet per treballar amb els alumnes.

Per tant, l'elecció d'una opció o una altra depèn de l'objectiu que es persegueixi. A Àgora el Moodle i la intranet estan connectats, de manera que es poden traspassar usuaris fàcilment d'un a l'altre, es poden fer inscripcions a Moodle des de la intranet i es pot configurar per a que hi hagi entrada única a través de la intranet.